ALL.BG форуми
ALL.BG поща форуми чат стая обяви картички


Форуми » Култура и Изкуство » Кино

Страници: 1 | 2 | 3 | 4 | >> (покажи всички)
сврака
член
**

Регистриран: 10.01.2006
Мнения: 69
Антониони
    #2190792 - 07.09.2008 23:57

Поводът за тази тема са трите филма на Антониони, които гледах тези дни – „Червената пустиня” (1964), „Фотоувеличение” (1966) и „Идентификация на жена” (1983), но най-вече поразяващото впечатление, което остави в мен „Червената пустиня”. Това е първият цветен филм на Антониони и своеобразен вододел в творчеството му. Темата за отчуждението, начинът на снимане и неповторимото присъствие на Моника Вити го превръщат в продължение на трилогията „Приключението” - „Нощта” – „Затъмнението”.
Чисто човешки е страхът от нашествието на индустриализацията, която превръща природата в мъртва пустиня, хората в лишени от чувствителност същества, а отношенията между тях в бунище на фалшиви страсти, където всяка искреност е осъдителна. Ужасяващ е не толкова фактът, че човек се чувства сам сред другите и с най-близкия си, колкото че дори да срещне сроден нему споделеността се оказва невъзможна. Човек все пак има избор – или да се самоубие, или да приеме, че проявата на човешкото в него е болест, а животът е всичко, което се случва извън него, т.е. да престане да бъде чувстващо същество.
Странно, но когато днес стане въпрос за Антониони, за темата за отчуждението във филмите му се говори като за моден каприз на времето. Вероятно обяснението е, че хората успешно са се излекували от болестта да бъдат човеци. Може би поради това за повечето зрители ранните му филми са скучни, нетърпимо протяжни. Та в тях нищо не се случва. Няма дори една свястна любовна сцена или поне популярен актьор, заради когото да се изтърпи подобен филм.
В първия си цветен филм Антониони е не само неповторим кинематографист, но и прекрасен художник. Камерата не просто запечатва образи, а ги създава. Цветовете не просто отразяват чувствата, а ги разкриват. И все пак той би бил само добър занаятчия, ако не бе най-вече човек. Не знам дали има друг режисьор, който в един филм е постигнал подобна сплав от майсторство, човечност и искреност.

--------------------
А люди все роптали и роптали,
А люди справедливости хотят...


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Mstivoj
Буфер
***

Регистриран: 29.10.2006
Мнения: 4161
От: Nodnol, Bulgaria -- rich in an...
Re: Антониони
    #2190836 - 08.09.2008 05:12 [Re: сврака]

Гледай и "Забриски пойнт", ако не си го гледал/а досега. Бил е култов за поколението, родено през втората половина на 50-те в България.

Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
сврака
член
**

Регистриран: 10.01.2006
Мнения: 69
Фотоувеличение
    #2193710 - 11.09.2008 23:43 [Re: сврака]

Две години след „Червената пустиня”(1964) Антониони снима първия си английски филм „Фотоувеличение”(1966). Дали защото вече е обвързан с договор за работа с продуцента Карло Понти или в отговор на критиците, упрекващи го в прекалена интелектуалност и неразбираемост за широката публика, Антониони създава корено различен като стилистика филм. В него има всичко, което би донесло популярност: криминална загадка, щипка скандалност (първият английски филм, в който се показва голо женско тяло), поредица от популярни светски лица и всичко това сиропирано от музиката на Хърби Хенкок.
И успехът не закъснява. Критиката и зрителите са във възторг. Антониони най-после е техен. Маниерниченето и превзетостта на Дейвид Хемингс, слабата игра на Ванеса Редгрейв, самоцелното присъствие на множество висящи персонажи, блудкавият диалог са удостоени със „Златна палма”, номинации за „Оскар” за сценарий и режисура.
Единствено първата и последната сцена удържат филма в крехка цялост и отговарят донякъде на условността в повествованието на разказа на Хулио Кортасар „Лигите на дявола”, вдъхновил сценария . Човек, който е гледал предишните филми на Антониони изпада в недоумение: това негов филм ли е или не е? Май не е, а може и да е. Всичко е само привидно.

--------------------
А люди все роптали и роптали,
А люди справедливости хотят...


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Pazzini
signor - добронамерен
***

Регистриран: 30.04.2007
Мнения: 481
От: Велико Търново
Re: Фотоувеличение
    #2194062 - 12.09.2008 15:07 [Re: сврака]

Цитат:

Маниерниченето и превзетостта на Дейвид Хемингс, слабата игра на Ванеса Редгрейв, самоцелното присъствие на множество висящи персонажи, блудкавият диалог са удостоени със „Златна палма”, номинации за „Оскар” за сценарий и режисура.
Единствено първата и последната сцена удържат филма в крехка цялост и отговарят донякъде на условността в повествованието на разказа на Хулио Кортасар „Лигите на дявола”, вдъхновил сценария . Човек, който е гледал предишните филми на Антониони изпада в недоумение: това негов филм ли е или не е? Май не е, а може и да е. Всичко е само привидно.



Отсъди тя!

Странни, маниерни и самоцелни са по-скоро твоите твърдения! Но не ми се спори или пък ще си правя труда да убеждавам някого, пък най-малко теб, за отдавна приети и сатанали даденост шедьоври на киното. Или ги приемаш, или просто би трябвало да замълчиш.
Какво ли би написала, ако гледаш МИНАЛАТА ГОДИНА В МАРИЕНБАД на Ален Рене - много ще ми е интересно?

Но: "Каждый судит по мере своей испорчености" казват братушките!

П.П. И още нещо. Всяка съпоставка с литературен източник, по който е правен даден филм, направо ме вбесява! Смятам я за пълна глупост, за да не кажа нещо по-силно! Едва ли е нужно да обяснявам защо... естествено, другите колеги от форума ще ме разберат... може би!

Който знае малко руски нека прочете това: http://kinanet.livejournal.com/1014545.html?mode=reply

Редактирано от Pazzini (12.09.2008 15:33)


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Hammill

***

Регистриран: 20.06.2002
Мнения: 5671
От: Close to the edge
Re: Фотоувеличение
    #2194117 - 12.09.2008 16:06 [Re: Pazzini]

Господине, вие явно схващате кино-произведенията като мъртви хора по принципа "за тях или добро или нищо". Това не говори особено добре за жизнения статус на "изкуството", което вероятно харесвате.

Предназначението на изкуството съвсем не е в това да ни кара да "мълчим" (както изглежда вие се опитвате да ни внушите), а в това да ни провокира да преживяваме, нещо, което аз откривам именно в това, което вие искате да осъдите.

Освен това ще ви посъветвам, преди да се "вбесявате" върху съпоставката между филм и литературно произведение, да се уверите дали в линка, към който сам вие препращате, не се съдържа именно такава съпоставка.
Това би довело до една далеч по-адекватна ваша позиция - да сте вбесен единствено на самия себе си.

--------------------
Hammill


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
сврака
член
**

Регистриран: 10.01.2006
Мнения: 69
Re: Фотоувеличение
    #2194187 - 12.09.2008 17:11 [Re: Pazzini]

Уважаеми Pazzini,

Идеята на форумите е диалогът, основаващ се на споделено лично мнение по отношение на видяното, чутото, прочетеното, но тъй като не изразявате такова, диалогът е невъзможен. Наивно е да си мислим, че бихме могли да убедим в нещо някого и не смятам, че някой тук си поставя подобна цел.

Познавам творчеството на Ален Роб-Грийе, Маргьорит Дюрас, Ален Рене и ще ми е интересно, ако в тема за Ален Рене споделите най-после лично мнение, макар да не обичате съпоставките с литературните източници.

--------------------
А люди все роптали и роптали,
А люди справедливости хотят...


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Pazzini
signor - добронамерен
***

Регистриран: 30.04.2007
Мнения: 481
От: Велико Търново
Re: Фотоувеличение
    #2194806 - 13.09.2008 14:20 [Re: Hammill]

Явно криво съм разбран - т.е. първосигнално. Съжалявам, но мисля, че хората които ТУК са малко по-широко скроени, за да им идва тази мисъл: "за тях или добро или нищо". Много е простовато това, не смяташ ли? Нямам никакво намерение да споря повече по този въпрос.
И още едно уточнение. В линка, който съм дал, няма никаква съпоставка с литературния източник, освен една вметка, че филмът е създаден по разказа на Хулио Кортасар. Ето я и нея в контекста на изречението:
"Микеланджело Антониони использует данную историю (кстати, она навеяна рассказом «Слюни дьявола» Хулио Кортасара) для создания экзистенциальной притчи о непознаваемости мира человеком, который даже по своей профессии фотографа призван быть чуть ли не объективным свидетелем подлинной реальности чего-либо существующего..."
Не се правят никакви сравнения или заключения, затова колко е хубаво, лошо и т.н. използвано лит. произведение в тъканта на филма...
И накарая - не се опитвай да ме анализираш, най-малкото защото е неетично без да ме познаваш, а просто напиши какво мислиш ТИ за филма, за който Сварака беше писала.
Аз моето мнение съм си го казал, и ще го заявя още веднъж:
Филмът е ВЕЛИКОЛЕПЕН, дори за мен е най-"явния" антониониевски филм. Още повече, че и критиките на филма, които съм чел през годините, са на подобно мнение. А аз се опитвам винаги да вникна в това, което пишат по-умни, по-гледали и по-навътре в киното хора - дори ако по някога тяхните мнения не се покриват напълно с това, което аз съм почувствал при гледането на някой филм. Човек винаги се учи - дори и от грешките си.
Толково по въпроса!


--------------------
Човек може да гледа. Но за да вижда, той трябва да се научи!
--------------------------------------------------
Маргьорит Дюрас - ХИРОШИМА, МОЯ ЛЮБОВ

Редактирано от Pazzini (13.09.2008 14:34)


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Pazzini
signor - добронамерен
***

Регистриран: 30.04.2007
Мнения: 481
От: Велико Търново
Re: Фотоувеличение
    #2194812 - 13.09.2008 14:32 [Re: сврака]

Цитат:

Уважаеми Pazzini,
...
Познавам творчеството на Ален Роб-Грийе, Маргьорит Дюрас, Ален Рене и ще ми е интересно, ако в тема за Ален Рене споделите най-после лично мнение, макар да не обичате съпоставките с литературните източници.




Да, да, бих искал да разясните Сврака филма МИНАЛАТА ГОДИНА В МАРИЕНБАД, който аз (по обясними причини) не можах да го разбера, камо ли да възприема? Смятам, че има огромна разлика между него и ХИРОШИМА, МОЯ ЛЮБОВ.

Колкото до диалога - диалог с Вас е невъзможен. Вие се появявате във форума в годината по веднъж-дваж... Има ли смисъл?...
Е, това го приемете на шега!
Не виждам смисъл да "споря", пардон,... да водя "диалог" за велик творец като Антониони. Аз съм прекалено незначителен като личност и още по-малко като творец, за да го "анализирам".
Единственото, което мога да споделя, е че когато го гледам, не ми е скучно (да ,това е думата, която най-често зрителят казва за филмите му)...
А между другото, Хърби Хенкок "сиропира" много често и моето провинциално ежедневие. Сори!


Редактирано от Pazzini (13.09.2008 14:41)


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Hammill

***

Регистриран: 20.06.2002
Мнения: 5671
От: Close to the edge
Re: Фотоувеличение
    #2194959 - 13.09.2008 19:48 [Re: Pazzini]

"Първосигнална" е точна дума именно за твоята реакция срещу позицията на дамата. Ако си направиш труда да се препрочетеш и ако събереш всички сили за да не допуснеш отново да проецираш собствените си грехове върху околните, може би ще установиш, че освен първосигнално писанието ти е и неучтиво, и грубиянско.

Впрочем как би коментирал изказването си по отношение на "шедьоврите": "Или ги приемаш, или просто би трябвало да замълчиш", освен като "За тях или добро, или нищо"?

Колкото до препратката към Кортасар, можеш да забележиш, че дамата е също толкова лаконична, колкото и твоя руски автор - ограничава се до едно-единствено изречение. Нещо повече, нейната препратка е дори в сходен смисъл - това, което в руския текст гласи: "непознаваемост мира человеком", Сврака вземайки предвид авторовата перспектива нарича "условност на повествованието".

Накрая, ако си беше направил труда да четеш с разбиране, сигурно би осъзнал, че Сврака е вероятно толкова строга към "Фотоувеличение" изхождайки от преживяването си на предишния филм на Антониони "Червената пустиня".
И наистина "Фотоувеличение" поставен до "Червената пустиня" и като стилистика, и като диалог изглежда като естетическо самоубийство на гения Антониони, направено от не съвсем творчески съображения.


--------------------
Hammill


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Pazzini
signor - добронамерен
***

Регистриран: 30.04.2007
Мнения: 481
От: Велико Търново
Re: Фотоувеличение
    #2195038 - 13.09.2008 21:45 [Re: Hammill]

Добре!

--------------------
Човек може да гледа. Но за да вижда, той трябва да се научи!
--------------------------------------------------
Маргьорит Дюрас - ХИРОШИМА, МОЯ ЛЮБОВ


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Страници: 1 | 2 | 3 | 4 | >> (покажи всички)



Допълнителна информация
0 регистрирани и 1 анонимни потребители в момента разглеждат този форум.

Модератор:  duende 

Изпечатай темата

Възможности в този форум:
Не можете да добавяте нови теми
Не можете да отговаряте на мненията
HTML - забранен
Псевдо-HTML - разрешен

Рейтинг:
Брой показвания: 5443

Мнението ти за темата:

Прехвърли се в



ALL.BG не носи отговорност за съдържанието на мненията, публикувани във форумите.

НАЧАЛОРЕКЛАМАВРЪЗКА С НАСКОНТАКТИЗА НАС

©1999-2015 ALL.BG Всички права запазени!

Generated in 0.024 seconds in which 0.004 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.