ALL.BG форуми
ALL.BG поща форуми чат стая обяви картички


Форуми » Здраве » Самоусъвършенстване

Страници: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | >> (покажи всички)
Miss K
zen
***

Регистриран: 14.11.2005
Мнения: 110
От: NYC
Re: От Индия- до себе си: далечното близко пътуване
    #2620306 - 07.05.2010 05:20 [Re: Bandit Queen]

Цитат:


- "Мамра" е друг обичай, който се спазва седмица или дни преди инд.сватба в по-голямата част от страната и представлява пристигането на чичовците /по майчина линия/ и на семействата им в дома на младоженеца и булката. Посрещането им е много пищно и от голямо значение, тъй като хинду традицията повелява, че чичото по майчина линия е равносилен на бащата. Ако недай боже нещо се случи с родителите на детето, той е този, който ще поеме грижата, възпитанието и отглеждането му. Този обичай има особено важно значение при сватбите от щата Пенджаб. Там в деня на сватбата чичото завръзва на ръката на булката една масивна гривна с множество висящи по нея специални декорации /имаше си име, но го забравих/, която се дава като символ на благословия.





Невероятна си със всичката тази информация. Много благодаря още веднъж!

Цитирам този текст, защото ми напомни за част от действието в Monsoon Wedding (трескавата ми подготовка включва и гледане на филми ) Не знам колко е популярен филмът в Европа или Индия, но аз си давам сметка, колко по-значими са взаимоотношенията във филма. Кой знае още колко нюанси въобще не съм разбрала...

И благодаря за съветите за облеклото и поведението. За златото което ще бъде на показ, мога да си представя Моята приятелка страшно се радва че ще има възможност да сложи разни тежки семейни бижута, които са толкова пищни и богати, че трудно могат да се носят по някакъв друг повод Опити да съм по-накичена от местните няма да правя

И понеже спомена касти - доколко е прието това да се обсъжда? На мене винаги ми е било неудобно да задавам въпроси. Така че нямам представа кой от коя каста е и дали са една и същи.


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Bandit Queen
тъмна Индия
****

Регистриран: 03.12.2007
Мнения: 930
От: поляната с наранги*
Re: От Индия- до себе си: далечното близко пътуване
    #2621732 - 09.05.2010 11:27 [Re: Miss K]

Цитат:


И понеже спомена касти - доколко е прието това да се обсъжда?



На мен също в началото тази тема ми беше много конфузна. Впоследствие обаче ми стана ясно, че в Индия кастите не се обсъждат явно, просто защото фамилията, която индиецът носи, обикновено показва към коя каста спада семейството му. Индийците почти винаги при запознанство се представят с име и фамилия, така че околните придобиват представа към коя прослойка на обществото принадлежи.
Примерно най-високата каста /брамини/ в зависимост коя част на страната населяват носят фамилиите Pandey, Sharma, Thakur, Acharya, Mishra, Vajpayee, Awasthi, Sinha, Tiwari, Chaudhary, Shukla, kaushik, Kulkarni, Madhavan, Iyer, Ghoshal, Bhatt
Втората по значимост каста е тази на воините-протектори и носят фамилии като: Verma /Varma за южна Индия/, Singh, Rathod/Rathore, Kher, Chauhan, Barad, Yadav, Tanwas, Bhati, Bhagat, Pawar, Sena, Nair, Chopra, Chawla
Третата каста- търговци: Agarwal, Gotra, Gupta, Khanna, Kapoor, Bhuti, Maheshwar
Четвъртата каста - артисти и работници: Ghandi, Shetty, Rai, Naidu, Reddy

Най-нисшата каста /която всъщност не се включва в класацията, а е извън нея/, защото се счита за твърде бедна и мръсна: техните истински фамилии можеш да научиш много трудно обикновено те се представят с други фамилии от горните касти,защото се срамуват от произхода си.

Тоест- ако знаеш фамилията на бъдещия съпруг и на приятелката ти, може да подразбереш /и без да питаш/ къде са корените им и към коя каста принадлежат.
Определено обаче кастовото разделение е щекотлива тема дори за самите индийци и рядко се обсъжда гласно.

Така и така Мис К дръпна разговора в една много интересна посока, смятам да допълня информацията за имената. Ще я почна малко отзад напред /предвиждах да започна с ритуалите покрай бременните жени/, но и така става

Има още една особеност при имената на индийците/извън кастовата система/. Принципно индийците си имат прякори, с които семейството, приятелите и най-близките ги наричат. Тези прякори в повечето случаи нямат почти нищо общо с реалното име.Примерно: Авинаш /Гудду/, Адаян/Раджу/, Вишал/Сону/, ВивЕк/Паппу/, Равиндър/Минту/; Приянка/Дия/, МинАкши /Анну/, Санджана/КамлИ/, ЧамЕли/Рани/, Амиша/Манси/
Умалителните винаги завършват на "у" или "и".

При индийците освен това не съществува традицията с кръщаване на свекъра или свекървата. Те най-вече държат името на детето да има значение. Вярват, че то ще развие такъв характер и личност, каквато е заложена в името му. Много рядко индийските деца се кръщават с имена, които просто имат благозвучност.
Самото кръщене на бебето трябва да се извърши на 11я ден от раждането /тоест след 10дни/ като през това време всички роднини се изреждат да препоръчват имена В случай, че подходящо име не е избрано, то кръщенето може да се извърши едва на 101я ден. Обикновено името не го избира майката, а свещеникът или някой по-възрастен. Когато бебето се роди, обикновено му се прави хороскоп и според нумерологичните закони, се препоръчва подходящо име или поне буквата, с която да започва. Човекът, който даде името на детето/ и родителите го приемат разбира се/, след именуването му, трябва да захрани бебето с лъжица мед. Около 50-60% от инд.бебета носят имена на богове, богини или герои от инд.епос.
Церемонията по кръщаването се нарича "намА карнА" и е особено пищно при мъжките бебета - със свещеник, молитва, угощение за роднини и съседи. При богатите семейства се ангажира и оркестър. Ако бебето е момиче обаче- няма такива есктри освен ако /отново/ семейството не е от най-висшата каста или достатъчно богато и независимо.
"Намакарна" е последната стъпка от редица събития и ритуали, които обхващат периода на бременност и раждане при индийските жени. Всички те общо носят името "Самскара".
Суеверните индийци вярват, че името на момчето трябва да съдържа четен брой букви, а това на момичето- нечетен, но в днешно време много малко семейства спазват този неписан ведически закон.

В деня на кръщенката жените от родата се събират заедно, украсяват люлката на бебето и пеят детски песни, в които включват името на бебето и го римуват. Те носят със себе си ориз и захар за благополучие и късмет на новороденото.

При съвсем традиционните хинду фамилии с хилядолетни строги традиции, намакарна се извършва 3месеца след раждането. Вместо в люлката, бебето се поставя в стабилно свързани зелено и червено парче плат, в който заедно с новороденото се поставят кокосов орех, монети, леща, ядки. Платът се захваща в 4те ъгли от лелите и се движи в 2те посоки, така че да наподобява люлка, при което се пеят детски песни.
Тъй като за индийците първите 10дни след раждането се третират като "нечисти" дни за майката и бебето, нито една кръщенка не се извършва в този период. На 12я ден - веднага след церемонията "намакарна", бебето и майката извършват ритуална баня. Майката къпе бебето, повива го в специален плат и поставя каджал върху долния клепач на очите му. След това го предава в скута на баща му за благословия. През този ден отново присъства свещеник в дома, който извършва молитва към боговете и специално към бога на Огъня, който да изчисти бебето от евентуална лоша карма. След това бащата трябва да прошепне в дясното ухо на детето неговото име 3 пъти. Той обаче не го прошепва директно, а върху лист от кокосова палма, допряна до ухото.
Някои индийци спазват традиция да именуват първите си рожби на името на семейния гуру или на името на бащата.

Тамилците/южна Индия/ пък имат опростена система на наименуване- те рядко имат прякори и се представят единствено с първото си име/или само с фамилията си/.

Колкото до "Monsoon Wedding"- популярен е- и тук, и в Европа също. Даже смея да кажа, че голяма част от европейци и американци познават Индия изцяло и само от този филм. Съгласна съм, че много от сцените биха ни се сторили меко казано странни и неразбрани. Така е, защото инд.сватба е пълна със символика , а без да знаем значението и логиката на всичките обичаи и ритуали, съпровождащи събитието, няма как да си дадем обяснение защо аджеба го правят. Всичко обаче има скрито послание. Ти ще събереш много емоции наведнъж. Аз ти пожелавам да имаш достатъчно сили да "погълнеш" всичко
Може би тук е мястото да спомена, че по принцип индийските сватби се правят през точно определен период на годината -обикновено от края на декември до средата на март като януари и февруари са най-силни. В някои части на Индия се правят по време на мусона: края на юли-август и началото на септември


П.С2 Луче, знам, че си пътешественичка по душа и на практика , затова ти пожелавам да се озовеш скоро тук и да се гмурнеш в цялата магия. Познавайки те от постовете, смятам, че Гоа, Калкута и Раджастан са твоите места Иначе- питай, колкото желаеш

СЛЕДВА.............

--------------------
"Love grows
Men- don't
Dil toh bachcha hai ji.. "


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
aid
(не)редовна
***

Регистриран: 04.09.2005
Мнения: 169
От: Red Cross
Re: От Индия- до себе си: далечното близко пътуване
    #2622013 - 09.05.2010 21:25 [Re: Bandit Queen]

Бандитке, много от индийците в колежа(а и не само) носят фамилията Пател или нещо подобно беше. Така като са с една и съща фамилия не означава ли, че са от един род или не е задължително. И тази фамилия от коя каста е?

пп. Благодаря за страхотните описания . Следя ги с голям интерес. Пожелавам си един ден да посетя Индия. Знаеш ли дали в Индия практикуват Lotus Tree Qigong. Ще ми бъде интересно да разкажеш малко повече за Чигонг в Индия. Голям фен съм(музиката е страхотна) и го практикувам от известно време. Знам, че е съчетание м/у индийски и китайски упражнения. Ама ми е интерена версията в Индия(ако има такава разбира се).


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Bandit Queen
тъмна Индия
****

Регистриран: 03.12.2007
Мнения: 930
От: поляната с наранги*
Re: От Индия- до себе си: далечното близко пътуване
    #2622265 - 10.05.2010 04:39 [Re: aid]

Привет аид,
пропуснала съм да спомена за фамилията Пател - благодаря за подсещането Действително доста известна индийска фамилия. На север я носят предимно индийци от щатите Гуджарат, Раджастан, Утар Прадеш, а на юг - Махаращтра и Мадя Прадеш.Много типична за метрополиси като Делхи, Бомбай, Сурат. Индийците с тази фамилия се числят към третата каста /вайшите/ тоест по-простичко казано търговци, земевладелци и фермери. Специално в Гуджарат "пателци" са предимно фермери. В другите части професиите им варират и в 3те аспекта в зависимост от семейните традиции.

Колкото до Лотус чигонг- да, в Индия се практикува и има доста специализирани школи, в които преподават както индийци, така и китайци или тибетци, но не бих казала, че е солидно застъпен и че има безброй последователи. В Делхи и по-големите градове тази практика е широкоразпространена и школите се посещават от хора на различни възрасти. В по-малките градове обаче хората са прекалени традиционалиси и гледат на чигонг, тай чи, рейки и др.подобни с подозрително око. Струва ми се даже, че го приемат по-скоро като мода, без да вникнат в съществото му. Някои индийци дори открито се дразнят от факта, че будисти и тибетци са взаимствали основни елементи от древните им учения и са ги миксирали с тяхната култура. Принципно хиндуизмът се счита за изключително толерантна религия, но за много местни /особено пък ако не са образовани достатъчно и със закостеняло мислене/ е въпрос един вид на чест и достойнство да съхранят древните традиции, тоест всякакви такива "примеси" и чужди влияния никак не са добре дошли. Повечето индийци предпочитат тяхната си традиционна йога в различните й течения. Аз честно казано нямам кой знае какви сериозни наблюдения точно по тази част, но от това, което познати са ми разказвали за тукашния чигонг е че главно се набляга на медитацията в различни позиции на тялото, дихателните упражнения и точковата терапия /меридиън пойнт терапи/.

Сега продължавам нататък с едно малко отклонение отново. Сетих се, че може да ви е интересно да разберете историята на Бог Кришна и Рада /тъй като няколко пъти вече ги споменавам при различни обичаи и фестивали/. Нямам идея защо в БГ т.нар. кришнарство е придобило славата на секта и ще ми е много интересно някой да се включи /ако знае разбира се/, за да разясни точно какво се знае за Кришна, Рада, Мира.. в БГ. Лично на мен винаги ми е било любопитно дали всичко, което изповядват там последователите му е синхронизирано с тукашната религия или са я изопачили в нечий интерес.
Тук бог Кришна е един от основните богове, но не е най-основният. Почита се особено силно в щата Раджастан. Там дори основният поздрав е "Джай шри Кришна" и доста по-рядко "Намасте".
Всъщност легендата за Рада и Кришна е една от най-интересните в инд.епос и има доста интерпретации, защото е и доста "пикантна" Двамата остават вечният индийски символ и пример за истинска любов и преданост, но за съжеление никога не увековечават любовта си с брак. Бог Кришна има друга официална съпруга - Рукмини, но в индийските анали той остава завинаги "Раде Мохан" / "Кришна на Рада" или "принадлежащ на Рада"/.
Кришна се слави с неговия закачлив нрав. Много от индийците, последователи на другите течения /шиваисти, сигхи, парси/ го считат буквално за флиртаджия заради митовете около неговите закачки със селските девойки. Той често се задявал с местните моми-млекодоячки като изскачал из нивите и ги омайвал със своята сладкодумна флейта или ги пръскал с цветна вода.
Кришна среща Рада на полето. Един ден, когато баща му го завел на нивата, той решил отново да покаже шегобийския си нрав и предизвикал буря със силен порой. Въпреки че бил виновен, той не си признал, а вместо това започнал да плаче и да симулира уплаха, за да получи помощ. Тъй като баща му обаче носел със себе си събраната реколта, той се оказал безпомощен да спаси и детето, и провизията.
Точно в тоя екстремен момент се появило най-красивото момиче на селото- Рада. Той я помолил да се погрижи за сина му за малко, докато остави реколтата вкъщи и се върне да го прибере. Рада на драго сърце се съгласила. Когато бащата потеглил, Кришна използвал божествената си дарба така, че от малко дете приел облик на красив, строен младеж с пауново перо върху шапката си и флейта в ръцете си. Това са 2та основни символа на Кришна и точно поради този факт в индийската традиция те се считат за благословени и носещи късмет предмети.
И така Кришна станал левент и засвирил на флейтата си. След това попитал Рада "Помниш ли този момент?" Точно тогава Рада си спомнила сцени от предишния си живот, където изникнал образа на възлюбения й - пълно копие на Кришна. точно тогава баща му се върнал и Кришна приел отново детския си облик. Рада била съкрушена, че трябва да се раздели отново с любимия си, след като разбрала, че двамата са преродени на Земята и са се намерили след толкова дълго време. Тя не знаела как да потуши мъката си, как да с еобърне назад и да си тръгне. В същия миг обаче чула глас, който й прошепнал: "Пусни го при родителите му! Ако ми повярваш, ще можеш да виждаш любимия си всяка вечер и той ще свири на своята флейта единствено исамо за теб завинаги. Част от сърцето ти винаги ще остане с него." Гласът бил на Брама- Създателят на вселената. Той се появил пред Рада и тя му повярвала. Кришна се върнал с баща си.

От този ден нататък всяка вечер те се срещали на едно и също място. Тъй като бракът на Рада вече бил аранжиран, тя не могла да понесе мисълта и отскубнала душата си, така че останало само тялото й подобно на сянка. Тя вярвала, че омъжвайки се така за избраника на баща й, няма да усеща мъката и душата й ще бъде винаги пазена от Кришна.

Неговият брак от своя страна бил аранжиран с друга девойка- Рукмини, но никога не бил благословен с деца. Кришна и Рада завинаги останали заедно в душите и сърцата си, макар да имали само броени минути един с друг всяка вечер. Ако не се лъжа, той има впоследствие и още 1жена, но точно сега не мога да се сетя за името.
Това ме подсеща за друг един мит. Един ден жените на Кришна побеснели от ревност заради Рада. Те сварили мляко и й го изпратили с уговорката, че й го праща Кришна. Тя веднага го изпила в знак на благодарност и преданост, но млякото било толкова горещо, че Рада получила силно обгаряне на гърлото. Когато възлюбеният й се прибрал вкъщи, жените му изумели от ужас: Кришна бил целият покрит с петна и белези от изгаряне, тъй като носел в себе си душата и част от любимата си.
Друга история: Кришна бил болен и поискал специален нектар, но неговата лечебна сила щяла да се появи само, ако някоя девойка му го дари от сърце. Всички момичета на селото се изредили, но вкусът на нектара за Кришна имал вкус на вода. Когато Рада разбрала за болестта, макар и омъжена, тя зарязала всичко и се втурнала да занесе лек за любимия си с думите "ако ще после да ида в ада, никой не може да ме спре да спася живота на любимия си". В мига, в който Кришна поел глътка нектар, болестта му се стопила.

В интерес на истината историята на Рада и Кришна е доста дръзка като се има предвид, че индийците не гледат с добро око на любовните трепети..От друга страна обаче - това е може би най-яркият пример, който свети като червена лампичка в съзнанието им и оставя надежда, че въпреки вкоренените традиции, място за истинската любов има и винаги ще има. Независимо от нрава на Кришна и факта, че двамата никога не стават семейство, основната част от индийците почитат Кришна като основен бог и Рада /колкото и невероятно да звучи/ - като богиня.
Кришна никога не се изобразява редом до съпругите си, а винаги и задължително до Рада. Из цяла Индия има множество техни храмове, а в щата Раджастан пуджа се извършва главно в негова чест за разлика от други части на страната, където за основни се приемат Шива, Рам, Дурга, Ганеш, Лакшми, Хануман.

Има още една интересна история около този бог - легендата за Мира Бай. Отново символ на вечната неугасваща истинска любов, но за жалост несподелена. Мира е принцеса от Раджастан, която от детството си е захранена с преданост към Кришна. Любовта й била толкова силна, че тя всеки ден прекарвала часове наред пред иконата му и рецитирала стихове, посветени на силата и красотата му. Тъй като традицията в този щат повелява момичетата да се омъжват още в детска възраст, тя отказала да стори това. Дала клетва пред боговете, че ще принадлежи единствено на нейния бог Кришна и отказала да се омъжи публично. Под натиска на царя обаче тя трябвало да се примири и да приеме решението на фамилията. Дори след брака обаче тя продължавала да прекарва часове в храма при кришна и да рецитира своите стихове. Сестрата на мъжа й един ден я проследила и дочула романтичните фразни. Тя веднага сътворила конспирация, че снаха й има възлюбен, след което мъжът на Мира грубо я изгонил от дома й. Тя станала скитница, която прекарвала времето си с пастирите и пишела поезия. Напълно отдала сърцето и душата си на Кришна. Вярвала безусловно в съществуването му и че един ден той ще се яви пред нея, за да сподели стиховете й. За жалост това никога не се случило. НО дори след смъртта си чак до днес Мирабай е една от най-известните инд.поетеси, чиито творби се знаят наизуст от млади и стари..

Основният фестивал на бог Кришна е "Джанмастми". Празнува се различно в различните части на страната, но основният момент е "къпането" на статуята на Кришна с мляко, след което декорирането й с различни накити и извършване на молитва точно в полунощ. Статуята е винаги с детския му облик. На този ден повечето жени спазват пост в името на съпруга или любимия си. След молитвата постът приключва. През деня се рисуват специални рисунки на детски крачета по пода из цялата къща, върху които се посипва ориз , което символизира влизането на Кришна /любовта, обичта, предаността/ в дома на семейството.


--------------------
"Love grows
Men- don't
Dil toh bachcha hai ji.. "


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
aid
(не)редовна
***

Регистриран: 04.09.2005
Мнения: 169
От: Red Cross
Re: От Индия- до себе си: далечното близко пътуване
    #2622277 - 10.05.2010 05:10 [Re: Bandit Queen]

Бандитке, благодаря много за отговора и вниманието
Сетих се и още нещо, като спомена имената на бебетата, какво означава името Тара и верно ли е, че още от бебенца ги захранвали с люто(в храната)

--------------------
Ако няма къде да отидеш, ела на себе си.


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Bandit Queen
тъмна Индия
****

Регистриран: 03.12.2007
Мнения: 930
От: поляната с наранги*
Re: От Индия- до себе си: далечното близко пътуване
    #2622291 - 10.05.2010 05:42 [Re: aid]

Цитат:

Бандитке, благодаря много за отговора и вниманието
Сетих се и още нещо, като спомена имената на бебетата, какво означава името Тара и верно ли е, че още от бебенца ги захранвали с люто(в храната)



Тара е много древна индийска богиня /която съществува при будизма също/. Владетелка е на небето, земята и подземния свят. Вярват, че била изключително красива или поне така разказва инд.епос Името й от санскрит означава "звезда", но думата за звезда се изписва като "таара", докато името е с едно "а".

Колкото до лютото - не е вярно повсеместно, тоест няма такава установена традиция. Обичаят е бебето да се захрани първоначално с мед. Оттам нататък е избор на майката. Възможно е някъде да съществува такъв ритуал, но поне в северните щати не съм го чувала и виждала. Истина е обаче, че индийките не спазват специален режим на хранене на бебетата си. Около 4-5месец вече му дават храна, която обичайно се консумира от семейството, така че съвсем нормално е и тогава бебето да придобие и първия си опит с лютива храна

--------------------
"Love grows
Men- don't
Dil toh bachcha hai ji.. "


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
aid
(не)редовна
***

Регистриран: 04.09.2005
Мнения: 169
От: Red Cross
Re: От Индия- до себе си: далечното близко пътуване
    #2622294 - 10.05.2010 05:50 [Re: Bandit Queen]

Супер си! Благодаря отново! Ако се присетя още нещо, може ли пак да питам

--------------------
Ако няма къде да отидеш, ела на себе си.


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Bandit Queen
тъмна Индия
****

Регистриран: 03.12.2007
Мнения: 930
От: поляната с наранги*
Re: От Индия- до себе си: далечното близко пътуване
    #2622298 - 10.05.2010 06:04 [Re: aid]

Питай- темата е точно за това Аз се радвам да има повече въпроси, че да дискутираме конкретно онова, което най-силно ви интересува и вълнува.

Ето tuk има огромен списък индийски имена по азбучен ред с тяхното значение /ако на някой му е интересно, може да го разгледа/.
Засега оставям темата отворена за въпроси по горните няколко постинга, че стана много инфо наведнъж и после пак продължавам

--------------------
"Love grows
Men- don't
Dil toh bachcha hai ji.. "


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Paheli
неориентиран
*

Регистриран: 12.05.2010
Мнения: 15
От: по дългия път към себе си :)
Re: От Индия- до себе си: далечното близко пътуване
    #2627915 - 18.05.2010 15:55 [Re: Bandit Queen]

Здравейте,
Съвсем скоро се регистрирах във форума и случайно попаднах на темата за Индия. Очарована съм от прочетеното. Толкова много информация, „поднесена” по изключително увлекателен начин. Докато четях( а аз прочетох всичко почти на един дъх...не можех да се откъсна от форума ), се чувствах така, сякаш самата аз съм на описаните места. А що се отнася до така подробно и картинно(и в буквалния смисъл) описаните обичаи, ритуали и културни особености...Останах без думи!!!
Много благодаря за темата(късни благодарности, но по – добре късно, отколкото никога ), Bandit Queen!!! Искрено се надявам да бъде продължена! Ще следя с интерес всички допълнения
Бих се включила с някои въпроси, но съм нова тук и засега само чета това, което другите постват.


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Bandit Queen
тъмна Индия
****

Регистриран: 03.12.2007
Мнения: 930
От: поляната с наранги*
Re: От Индия- до себе си: далечното близко пътуване
    #2628572 - 19.05.2010 05:42 [Re: Paheli]

Привет, Пахели Интересен ник, който заедно с аватара ти ми подсказват, че вероятно си фенка на актрисата Рани Мукарджи? Следващата седмица съм запланувала да ви разходя из Боливуд, така че и тези, които нямат понятие от съвременно инд. кино, да се сдобият с такава

Радвам се, че четеш с удоволствие, защото и аз пиша с такова Тъй като сега няма да имам време да се впускам в подробности по ритуалите на раждането и погребението /това ще направя следващите 2-3дни/, реших да хвърля светлина върху т.нар. 16 хинду "санскар"-а.

Санскарите представляват неписани религиозни догми и задължения, нещо като специфични ритуали, който всеки един хинду е длъжен да следва и да изпълни през различните периоди от своя живот. Те се предават на поколенията и биват строго възпитавани в тяхното следване като по този начин хиндусите съхраняват изконните си традиции. Независимо от коя част на страната и от коя каста произхождат, всички те следват основните 16 санскара като според региона е възможно да има допълнителни такива или някои да бъдат видоизменени. В най-общи линии обаче, те са:

1. Концепция

2. Протекция. Обикновено това е протекцията на брата към сестрата, на съпруга към съпругата и на сина към родителите. Тяхно задължение е да защитават дома, честта, достойнството и членовете на сем.

3. Задължение да се грижиш за щастието на майката. Този неписан закон играе огромна роля в живота на индийците. Това е и санскарът, който е "виновен" до голяма степен за формирането на един вид подчинение към родителите /специално майката/ и вземането на решение от тяхна страна за живота на децата й. За индийците майката е равносилна на Бог и думите й съответно биват считани за закон. Още нещо интересно има тук: на много европейци може да се сторят празни приказки, но при индйците клетвата на майката остава за цял живот, както и нейната благословия. Обикновено, когато майката закълне детето си да НЕ прави или обратното- да направи нещо, тя поставя ръка върху главата му, след което синът/дъщерята не могат по никакъв начин да се възпротивят и трябва да се подчинят на клетвата й. Много индийки използват този санскар да упражняват влияние върху избора на децата си. В стремежа си да бъдат добри хинду и да спазят 3я санскар, те пренебрегват собствените си виждания и живеят в името на щастието на майките си

4. Раждане на дете. Раждането на дете в Индия се счита за благодат и още повече - вярва се, че то променя кармата на родителите в позитивна посока, тоест носи късмет, просперитет и пари. Това е и причината възрастните индийци да дават зор /както се казва/ на младите и да ги притискат да имат дете веднага след сватбата. Обикновено индийките забременяват в първите няколко месеца след брака.

5. Наименуване и кръщене да детето - за него вече разказах

6. Първото излизане на детето от дома

7. Първото захранване на детето с домашна храна

8. Подстригване на косата: мисля, че съм споменавала по-напред този ритуал. Главата на детето се бръсне в 1вата или 3тата година от раждането му, защото се смята, че бебешката коса е хилава и трябва да израсне нова, силна и гъста. За индийците косата носи сила и това важи особено за момичетата. Ритуалът е доста стресиращ честно казано, тъй като главичките се бръснат до дъно, а малкото човече не знае какво се случва с него и гледката е неприятна. НО типичите хинду семейства задължително следват този санскар и всички млади родители знаят, че дори да искат да избегнат този санскар, възрастните от фамилията ще ги натиснат и няма мърдане

9. Пиърсинг на ухото и носа: пиърсингът се счита за свещен ритуал, тъй като символизира връзката с Бог. Продупчването на ухото всъщност е завършек на свещеният знак "ОМ", /който наподобява ухо/ върху човешкото тяло. Продупчването на носа на момичетата пък символизира тяхната невинност и чистота.
10. Завръзване на свещена връв: на децата още от малки се връзва специална връв, която да им носи протекция от боговете и да ги пази от уроки. Тя представлява преплетени червен и жълт конец и обикновено се сменя на определен период от време.

11. Образование: хиндусите държат изключително на образованието на децата си и малките започват посещение на занятия още от едва 4-5год.възраст. Това е особено важно за момчетата, на които им предстои в бъдеще да издържат семейство и родители. Те задължително трябва да имат добро образование, за да си осигурят добре платена и престижна работа.

12. Завършване на образование

13. Брак: за неговото значение надълго и нашироко вече разказвах, но пак ще отбележа, че този санскар е би могъл спокойно да се нареди сред първите 3. Ако можеше индийците да раждат "готови" пълнолетни деца, то те с удоволствие биха го правили, само и само веднага след това да ги видят омъжени/женени. За мен е адски досадно темата за брака да се експлоатира сякаш е някакъв вид сделка, уви обаче...тук това е факт и децата от малки се закърмват с идеята, че един ден трябва да станат добри съпрузи/съпруги и бащи/майки. За голяма жалост това е единствената цел в живота на много индийки и те олицетворяват цялото си съществуване на тоя свят именно с този санскар...

14 и 15 са санскари, посветени на онзи период в живота, който бележи прехода от младостта към старостта и обикновено хиндусите, които са достигнали дотук, не се притесняват за старините си, тъй като вече са възпитали у децата си чувство за отговорност към техните нужди

16. Смърт и погребение: този санскар се спазва и извършва от синовете и мъжете в семейството. На жените не е разрешено да се докосват до мъртвеца. За това обаче ще разказвам подробно в следващия си постинг

СЛЕДВА....


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Страници: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | >> (покажи всички)



Допълнителна информация
0 регистрирани и 1 анонимни потребители в момента разглеждат този форум.

Модератор:  Diomet, Ellia 

Изпечатай темата

Възможности в този форум:
Не можете да добавяте нови теми
Не можете да отговаряте на мненията
HTML - забранен
Псевдо-HTML - разрешен

Рейтинг: *****
Брой показвания: 32231

Мнението ти за темата:

Прехвърли се в



ALL.BG не носи отговорност за съдържанието на мненията, публикувани във форумите.

НАЧАЛОРЕКЛАМАВРЪЗКА С НАСКОНТАКТИЗА НАС

©1999-2012 ALL.BG Всички права запазени!

Generated in 0.061 seconds in which 0.046 seconds were spent on a total of 12 queries. Zlib compression enabled.