ALL.BG форуми
ALL.BG поща форуми чат стая обяви картички


Форуми » България » Стара Загора

Страници: 1 | 2 | >> (покажи всички)
LiL Jo

***

Регистриран: 14.01.2008
Мнения: 1122
АМ Шипка и Тунел под Шипка
    #2699155 - 25.09.2010 11:28


Мисля, че тази тема засяга изключително много Стара Загора, затова нека има и такава тема.

От тази карта се вижда, че ако се направи тунела под Шипка, то той ще е по средата на разстоянието между Витиня и бъдещата АМ Черно море и ще свързва 3-те автомагистрали АМ Марица, АМ Тракия и АМ Хемус там където те са най-близо една до друга едновременно. Мисля, че за всички е очевидно, че мястото на тунелът е именно там.

Да не говроим, че АМ Шипка представлява най-прекият път между района на река Дунав, както и Букурещ до Бяло море. Отделно е връзка между Северна Европа и Турция, както и Блзикия Изток.



А, ето и монумента на връх Шипка:



Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
LiL Jo

***

Регистриран: 14.01.2008
Мнения: 1122
Re: АМ Шипка и Тунел под Шипка
    #2699156 - 25.09.2010 11:29 [Re: LiL Jo]

Тунелът под Шипка готов до 2015 г.?

24 септември 2010 г.




Два варианта за изграждането на пътния тунел Шипка са били обсъдени на първото работно заседание, на което присъстваха членовете на създадената за целта междуведомствена работна група и на комитета по наблюдение на дейността й. В нея участва и областният управител на област Стара Загора Йордан Николов. Приоритетен вариант е изграждането му до 2015 година, предаде пресцентърът на областна администрация.

В междуведомствената работна група са включени експерти от три ведомства – Министерството на околната среда и водите, Министерството на земеделието и храните и Министерството на регионалното развитие и благоустройството. В нея участват и специалисти от Агенция Пътна инфраструктура. Междуведомствената работна група ще оказва логистична помощ на АПИ по подготовката на законовите процедури за изпълнение на инвестиционните проекти Изграждане на път III – 5004, обход на Габрово и Изграждане на пътен тунел Шипка в Шипченски проход. Всеки месец работната група ще изготвя доклад за напредъка на дейността.

В комитета по наблюдение влизат областните управители на Стара Загора и Габрово – Йордан Николов и Мариян Костадинов, заместник-кметовете на Габрово и Казанлък – Добрин Савчев и Евгения Чернева, и началниците на кабинетите на МОСВ и МЗХ. Основната задача на комитета е да следи за спазването на графиците и процедурата по отчуждаване на земите по трасето на тунела, съобщи Йордан Николов. Комитетът ще оказва и политическа подкрепа при решаване на проблемите, възникнали в процеса на изпълнение на плана за действие.

На заседанието е бил представен трипартитния модел за осъществяване на законовите процедури за изпълнение на инвестиционните проекти „Изграждане на път III – 5004, обход на Габрово и Изграждане на пътен тунел Шипка в Шипченски проход. Приети са били правила и план за действие на междуведомствената група, обясни областният управител. Целта е била да се избере най-добрия вариант за съставяне на работен проект, по който да се работи за изграждането на пътен тунел Шипка. След изготвянето му ще започне и процедурата по отчуждаването. Планът за действие на междуведомствената група предвижда всички процедури по ОВОС, отчуждаване на имоти от поземления фонд и горския фонд, и земеделски имоти да приключат до средата на 2012 година.

Тъй като най-вероятно ще се търси финансиране по Оперативна програма Транспорт на ЕС, ще се върви към цялостен проект за обходния път и тунела. ЕС не разглежда проекти „на парче", поясни Николов. Два са вариантите и за сроковете за изпълнение на строителните дейности. Ако бъде осигурен заем от Световната банка има възможност тунелът да бъде завършен до 2015 година. Другият вариант е от 2014 до 2020 година. На заседанието е бил разглеждан приоритетно първия вариант.

* * *

Тунелът под връх Шипка ще е с дължина от 20 км., а шосето ще има ширина от 10,4 м.


Агенция „Пътна инфраструктура” е подновила работата по реализацията на проекта за изграждане на тунел под връх Шипка. Вече е създадена междуведомствена работна група за оказване на логистична помощ по подготовката за осъществяване на проекта . Това съобщи вчера областният управител на Стара Загора Йордан Николов. Губернаторът е член на комитета по наблюдение на екипа, който ще разработи параметрите на съоръжението и ще търси инвеститор за осъществяването му.

Идеята за прокопаването на тунел под старопланинския връх датира отпреди повече от 110 години. През лятото на 1994 година дори беше направена първата символична копка на съоръжението, пише вестник Монитор.

Темата е поставяна още няколко пъти на общественото внимание от различни правителства. Според специалистите проблемът е единствено в икономическата изгодност поради недоказан автомобилен трафик.

Проектът за тунела фигурира сред седемте, одобрени и включени и в Националния план за регионално развитие на Република България (2000 - 2006), като габаритите му са широчина 10 м, височина 4,8 м, с две ленти за движение. Освен тунелното съоръжение ще има и около 20 километра подходи като част от тях е и западният обходен път на Габрово.

Според разчетите на пътната агенция и на строителното министерство е възможно изграждането на тунела заедно със Западния обходен път да започне през 2014 година с пари от европейските фондове. Оттам са категорични, че няма опасност България да бъде санкционирана в случай, че пътното съоръжение не бъде построено по-рано по силата на договора по присъединяването ни към ЕС. Тунелът не е задължително условие по него и затова страната ни няма да получи санкции . Една от възможностите за изграждането му преди 2014 г. е някоя от 36-те наши и чужди компании, заявили инвеститорски интерес, да започнат строителството му без държавна гаранция. По този повод в момента се водят разговори с тях, припомниха от Агенция „Пътна инфраструктура”.
Интерес към проекта в различни периоди са проявявали японските фирми „Мицуи”, „Мицубиши”, „Тайсей корпорейшън”, „Сумитомо корпорейшън Юръп”, „Каджима корпорейшън”и др.

Най-силен е интересът към изграждането на бъдещия тунел от страна на Sumitomo Corporation Europe, която е изградила железопътната линия Букурещ-Констанца със заем от Японската банка за международно сътрудничество (JBIC).Според официални източници японците били готови да лобират за банков кредит, но настоявали за държавно гарантиране.

125 млн. долара е предварителната оценка на тунела от 2001 година при 17,5 на сто норма на възвращаемост.

http://www.chambersz.com/Събития/3733-Тунел-под-Шипка


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
АЛЕСАНДРО
ADIDAS
***

Регистриран: 19.02.2009
Мнения: 2786
От: СТАРА ЗАГОРА
Re: АМ Шипка и Тунел под Шипка
    #2699247 - 25.09.2010 18:49 [Re: LiL Jo]

Дано да стане по бързо , а не както обикновено проектите в провинцията да се бавят !

--------------------
http://vbox7.com/play:2ea3b7fe


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
LiL Jo

***

Регистриран: 14.01.2008
Мнения: 1122
Re: АМ Шипка и Тунел под Шипка
    #2709780 - 23.10.2010 15:24 [Re: АЛЕСАНДРО]

Предлагат проектът за тунел под Шипка да се включи в този програмен период

22 октомври 2010


Ще бъде предложено проектът за Западния обходен път на Габрово и тунелът под връх Шипка да бъдат включени в списъка с приоритетните проекти за този програмен период по Оперативна програма "Транспорт". Това каза в Габрово началникът на политическия кабинет на министъра на Министерството на регионалното развитие и благоустройството Йордан Татарски. Според него целта е да се започне работа в този програмен период (2007- 2013 год) и да продължи до 2015 година. Предложен е вариант за финансиране на 3,2 км тунел под връх Шипка.

Днес междуведомствената работна група ще излезе с разписан план за действие, в който ще се дефинират задачите, сроковете и отговорниците, за да стартира реализацията на този голям проект. Също днес ще бъде подписан правилник за работата на междуведомствената група. Предвидено е екипът по подготовката на проекта да изготвя ежемесечни доклади за напредъка.

Вече е сформирана междуведомствена работна група, която да оказва помощ на екипa, който ръководи разработката. Според Татарски целта на тази група ще бъде да се подобри координацията между отделните ведомства. В нея ще участват експерти от изпълнителните агенции по горите, представители на министерството на земеделието, министерство на околната среда и водите, от министерство на регионалното развитие и благоустройството, както и главните архитекти на Габрово и Казанлък.

Създаден е и комитет за наблюдение, в който влизат Областните управители на Габрово и Стара Загора, началниците на политическите кабинети на МРРБ, на министерството на земеделието и храните, на министерството на околната среда и водите и зам. кметовете по строителството на Община Габрово и Община Казанлък.

"Така всеки един представител на отделните ведомства ще може да контролира задачите и задълженията на експертите от ведомствата", каза Татарски.

http://www.dariknews.bg/view_article.php?article_id=606682


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Cool House
ентусиаст
***

Регистриран: 24.08.2006
Мнения: 278
Re: АМ Шипка и Тунел под Шипка
    #2710066 - 24.10.2010 14:52 [Re: LiL Jo]

Еми крайно време е.
Наскоро четох, че в Швейцария са завършили най-дългия тунел в света под Алпите - 50 и няколко километра.
Тук за няколко километров тунел от 100 години се мотат.

--------------------
Stara Zagora - the 5-th biggest city in Bulgaria, the 3-th most develop city in Bulgaria, the city with the 2-nd highest wages in Bulgaria and the old city in Bulgaria.


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
АЛЕСАНДРО
ADIDAS
***

Регистриран: 19.02.2009
Мнения: 2786
От: СТАРА ЗАГОРА
Re: АМ Шипка и Тунел под Шипка
    #2710231 - 24.10.2010 23:39 [Re: Cool House]

Цитат:

Еми крайно време е.
Наскоро четох, че в Швейцария са завършили най-дългия тунел в света под Алпите - 50 и няколко километра.
Тук за няколко километров тунел от 100 години се мотат.



ЖП е 57 км ! Влаковете ще се движат с 250 км/ч

--------------------
http://vbox7.com/play:2ea3b7fe


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
АЛЕСАНДРО
ADIDAS
***

Регистриран: 19.02.2009
Мнения: 2786
От: СТАРА ЗАГОРА
Re: АМ Шипка и Тунел под Шипка
    #2717356 - 13.11.2010 01:24 [Re: Cool House]

Седем магистрали, седем високоскоростни трасета, два моста над Дунав и тунел под Шипка - така Плевнелиев обобщи целите на стратегията на министерството за развитие на пътната мрежа на България до 2020 г. По думите му общата стойност на проектите е около 5 млрд. евро.

--------------------
http://vbox7.com/play:2ea3b7fe


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
euphoria77
неориентиран


Регистриран: 11.10.2012
Мнения: 8
Re: АМ Шипка и Тунел под Шипка
    #2969466 - 18.10.2012 10:41 [Re: АЛЕСАНДРО]

И сега нещо да сте чули за тези проекти или за тяхното бъдеще? Как ще станат готови до 2015 година, като още не са започнати. Иначе идеята е добра, материалът с картата е представил много добре проекта. Остава ни само да чакаме.

Редактирано от euphoria77 (18.10.2012 10:42)


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
gentle2
член
***

Регистриран: 30.04.2011
Мнения: 68
Re: АМ Шипка и Тунел под Шипка
    #2970133 - 20.10.2012 13:13 [Re: euphoria77]

Според мен рано или късно ще стане.
Дори и да не в предстоящия програмен период, може да го направят в по-следващия.
100 години сме чакали за този тунел.
Още някоя деситилетка все ще издаянем някак си.

--------------------
Заплати в големите градове
Стара Загора 894 лв
София 887
Пловдив 743
Варна 740
Бургас 670
Благоевград 640
Русе 550

Stara Zagora, the 5-th biggest city in Bulgaria


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Лаф моабет
бежанец с претенции
***

Регистриран: 26.01.2015
Мнения: 4570
От: негде овде
Re: АМ Шипка и Тунел под Шипка
    #3295465 - 24.07.2015 22:41 [Re: АЛЕСАНДРО]

Цитат:

Седем магистрали, седем високоскоростни трасета, два моста над Дунав и тунел под Шипка - така Плевнелиев обобщи целите на стратегията на министерството за развитие на пътната мрежа на България до 2020 г. По думите му общата стойност на проектите е около 5 млрд. евро.



Т`ва му го припомнете през 2020г.Щото тогава ще се правят на приятно разсеяни.А дали видяхте последната класация на ООН за най-бързо топящите се нации в света?Сещате ли се кой я оглавява?

--------------------
"Световната война вървеше добре,докато не се намеси Генералния щаб!" - Швейк


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Страници: 1 | 2 | >> (покажи всички)



Допълнителна информация
0 регистрирани и 2 анонимни потребители в момента разглеждат този форум.

Модератор:  Мишо, Rhiannon 

Изпечатай темата

Възможности в този форум:
Не можете да добавяте нови теми
Не можете да отговаряте на мненията
HTML - забранен
Псевдо-HTML - разрешен

Рейтинг:
Брой показвания: 11413

Мнението ти за темата:

Прехвърли се в



ALL.BG не носи отговорност за съдържанието на мненията, публикувани във форумите.

НАЧАЛОРЕКЛАМАВРЪЗКА С НАСКОНТАКТИЗА НАС

©1999-2015 ALL.BG Всички права запазени!

Generated in 0.027 seconds in which 0.004 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.