ALL.BG форуми
ALL.BG поща форуми чат стая обяви картички


Форуми » Бизнес и Икономика » Черен списък

Страници: 1
nedyalkoterziev
неориентиран


Регистриран: 09.11.2011
Мнения: 2
Внимавайте с Цептер България / Zepter
    #2850018 - 09.11.2011 16:13

Здравейте,

Искам да разкажа за моя скорошен опит/сага с покупка от Цептер-България с цел да информирал други потенциални клиенти на компанията.

За миналата нова година реших да направя по-голям подарък за родителите ми - система за пречистване на вода Aqueena. Около шест месеца по-рано бях закупил за себе си друг продукт на Цептер- уред за филтриране на въздуха у дома, Therapy Air iOn, от който съм сравнително доволен. Отделно, в средата на 90-те години родители ми закупиха няколко комплекта тенджери и посуда от Цептер, които използват и до ден днешен и от които са много доволни. Реших че ще се зарадват на друг продукт от Цептер, още повече че няма да им се налага повече да мъкнат тежки бутилки минерална вода от по 7 и 11 литра от магазина, които между другото са забранени в ЕС.

Речено-сторено. Звъннах на търговски представител на Цептер, срещнахме се и подписахме договор. Понеже оставаха само два работни дни до Нова Година и от Цептер ми предложиха преференциална цена, от фирмата ме помолиха да заплатя продукта в кеш вместо по банков път. Предпочитах разплащането да се осъществи по електронен път за да не разнасям големи суми по улицата и за да не се налага да тегля от банкомат суми на няколко пъти, но в крайна сметка се съобразих с желанието на Цептер.

Родителите ми живеят във Варна. Тъй като системата за вода изисква монтирането й от специалисти на Цептер, търговският представител обеща устно, че доставката и монтажа на системата ще се осъществят в рамките на две-три седмици от датата на подписване на договора в зависимост от това кога техниците на Цептер имат път към Варна. По договор, Цептер трябва да изпълнят доставката до 28 работни дни след датата на подписване на договора.

Накратко: продукта не беше доставен в рамките на ТРИ месеца, след което на мен лично ми омръзна да чакам и да чувам нови срокове кога ще доставят системата и се отказах от поръчката си в началото на Април. За целта, по съвет на търговския представител ръчно написах и подписах документ, с който декларирах че се отказвам от поръчката си. Беше ми обяснено, че така ще се задейства вътрешнофирмена процедура за възстановяване на парите ми в рамките на не повече от месец. В последвалите вече седем месеца, от Цептер-България многократно ми обещаваха разнообразни срокове (включително и в писмен форма) когато ще възстановят заплатената от мен през месец Декември 2010г сума. Нито един от тези срокове не бе спазен. Тук, нарочно спестявам на читателя всички обяснения, които чух за това защо се бавят първо с доставката на продукта, а след това с възстановяване на парите. Само ще кажа, че обясненията бяха най-разнообразни и често пъти противоречащи едно с друго.

В крайна сметка, след като неколкратно предупредих Цептер-България че ще си потърся правата си чрез съответните държавни инстанции, в средата на Октомври подадох жалба до Комисия за Защита на Потребителите (КЗП). Миналият Петък (04-Ноември) получих известие от КЗП за това че не е в правомощията на КЗП да разрешават случаи като този и че трябва да се обърна към съдилище. След разговор с юристи се оказа, че това е наистина така. Странно, но според българските закони ако от Цептер-България бяха доставили продукт, който по една или друга причина не отговаря на изискванията за качество, от КЗП потенциално можеха да ме защитят. Но при договор за покупка-продажба където продукта е заплатен, но недоставен, не е в правомощията на КЗП да се намеси.

В момента съм в процес на задействане на съдебна процедура срещу Цептер-България. Ще ви държа в течение за развитието на случая. Не знам колко типичен случай за фирмата е моята поръчка, но с цел да предпазя други потенциални жертви от подобни събития реших да споделя историята. Трябва да споделя и че за мен е напълно непонятно как международна компания, която твърди че продава продукти от изключително качество (и със сериозна надценка), е готова да съсипе реномето си за сума от две хиляди лева. Но в крайна сметка ако една компания е готова да си жертва името за две хиляди лева, то тя заслужава точно това да й се случи.

Накрая искам да дам и няколко съвета когато имате вземане даване с тази или други фирми:

• избирайте метод на заплащане, от който остава запис. Хубавото на плащането по банков път, с кредитна/дебитна карта и т.н. е че е документирано и лесно може да се проследи. От разплащане в кеш няма следа.

• хубаво е комуникацията с компаниите да бъде в писмен вид – по този начин си гарантирате, че ако възникне спор имате черно на бяло цялата история и хронология на събитията. Имейл писмо може да се  използва за доказателство пред съда, разговор лице в лице или по телефона, значително по-трудно.

• ако трябва да говорите по телефон, винаги е по-добре вие да звъннете отколкото те да ви звъннат. М-Тел, а предполагам и останалите оператори, предоставят история само за изходящите обаждания понеже само те се таксуват. Също така, ако звъннете и никой не ви вдигне, запис няма. В моя случай, в рамките на изминаващата година проведох вероятно над 50 разговора с търговския представител на Цептер-България, но по разписките на М-Тел има доказателство само за няколко проведени разговора. Случайно или не, в болшинството от случаите когато аз звънях, търговския представител се оказваше зает и връщаше обаждането по-късно.


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
nedyalkoterziev
неориентиран


Регистриран: 09.11.2011
Мнения: 2
Развръзката!
    #2851179 - 15.11.2011 15:19 [Re: nedyalkoterziev]

Миналият Четвъртък, Генералният Мениджър на Цептер-България ме потърси на мобилния, видяхме се в Петък където пълната история се изясни. Оказа се че търговския представител с когото комуникирах през цялото време е бил некоректен не само с мен, но и към работодателя си! След като сме подписали договор и платих за системата в кеш през Дек-2010г, парите никога не са стигнали до Цептер!

Също се оказа че въпросният търговски представител, Кирил Европиев, е бил уволнен от Цептер преди повече от месец за измами извършени спрямо други клиенти на фирмата и уронване престижа на Цептер! Покрай моят и останалите няколко случая, компанията в момента подготвя завеждането на дело срещу Кирил Европиев. В тази връзка, ако във форума има клиенти на Цептер с Кирил Европиев за търговски представител и сте били жертва на нередностти е добра идея да се свържете с компанията.

В крайна сметка, с генералния мениджър на Цептер-България, много точна и разтропана жена, се разбрахме за нула време и след още един разговор по телефона вчера и кратка среща днес, пълната сума ми бе възстановена. Нищо общо с 10-те месеца извинения, обяснения, увъртания, които слушах от Кирил!


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Хуанита
couch potato
***

Регистриран: 08.12.2004
Мнения: 5583
От: Центъра на Вселената
Re: Внимавайте с Цептер България / Zepter
    #2852458 - 20.11.2011 17:41 [Re: nedyalkoterziev]

Много неприятно. Важното е, че се е намерило изход от ситуацията.

Но с това твърдение никак не съм съгласна:
Цитат:


• избирайте метод на заплащане, от който остава запис. Хубавото на плащането по банков път, с кредитна/дебитна карта и т.н. е че е документирано и лесно може да се проследи. От разплащане в кеш няма следа.




При плащане в брой получаваш фактура и касова бележка, в най-лошия случай - квитанция от приходен касов ордер, така че плащанията в брой са проследими и доказуеми.


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
gerh
неориентиран


Регистриран: 29.11.2011
Мнения: 1
Re: Внимавайте с Цептер България / Zepter
    #2854316 - 29.11.2011 09:08 [Re: nedyalkoterziev]

Няма фирма която да връща пари които не са влезли при тях.Просто са работили с вашите пари 1 година и са набедили своя консултант.Когато се стигне до съд винаги връщат парите а не че ги е страх от лоша реклама за тях.Има много измамени.Аз също бях много разкарван докато си получа стоката.При получаването момчето ми се извини но ми каза да не се чудя че стават тези неща в такава голяма фирма и ми даде за пример че в склада им са станали голями кражби но не е имало никои наказан.Там си работели пак същите. Не се учудваите че са ви върнали парите.

Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
bone
неориентиран


Регистриран: 14.03.2014
Мнения: 2
Re: Развръзката!
    #3145024 - 14.03.2014 06:55 [Re: nedyalkoterziev]

Благодаря за информацията.
Моят случай е подобен, плащането е на 13.12.2013г, но доставка пълна още няма. Относно КЗП и това е полезно, аз имам забележки и към качеството, макар и там да има отговор "не правилна употреба"


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
bone
неориентиран


Регистриран: 14.03.2014
Мнения: 2
Re: Внимавайте с Цептер България / Zepter
    #3145025 - 14.03.2014 06:58 [Re: gerh]

относно служителя, дали е лоялен или не! ... спорно
докато е носел парички на фирмата е било добре, а след това??? Крадец да с естовари цялата сила на закона, да плати за кражбите на всички, и ще го поставим на таблото за назидание на всички служители!


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Страници: 1



Допълнителна информация
0 регистрирани и 0 анонимни потребители в момента разглеждат този форум.

Модератор:  Nadin 

Изпечатай темата

Възможности в този форум:
Не можете да добавяте нови теми
Не можете да отговаряте на мненията
HTML - забранен
Псевдо-HTML - разрешен

Рейтинг:
Брой показвания: 35897

Мнението ти за темата:

Прехвърли се в



ALL.BG не носи отговорност за съдържанието на мненията, публикувани във форумите.

НАЧАЛОРЕКЛАМАВРЪЗКА С НАСКОНТАКТИЗА НАС

©1999-2015 ALL.BG Всички права запазени!

Generated in 0.024 seconds in which 0.011 seconds were spent on a total of 13 queries. Zlib compression enabled.