ALL.BG форуми
ALL.BG поща форуми чат стая обяви картички


Форуми » Хоби и Развлечения » Автомобили

Страници: 1
Jores
Tester Independent
***

Регистриран: 15.05.2012
Мнения: 1265
От: Пловдив, България
Шофиране в големия град
    #3098853 - 18.10.2013 18:18



1. Дръж се добронамерено и спокойно. Не забравяй: агресията предизвиква агресия; старай се да запазиш спокойствие в стресова ситуация. Минимум жестове, когато срещнеш идиот на пътя. Липсата на опит при управление на автомобила не е толкова голям недостатък, колкото липсата на уважение към другите участници в движението.

2. Съсредоточи се върху шофирането. Това обаче не значи да се откъснеш от реалността. Не се разсейвай, когато трябва да прецениш ситуацията: следи не само какво става пред колата ти, а се отнасяй към пътната обстановка и другите участници в движението като към непрекъснато меняща се среда, за да реагираш навреме.

3. Добрият шофьор не би предизвикал неудобство за другите водачи! Затова, даже и да те е яд, не блокирай вече заетите безплатни паркоместа, входове и изходи към тях; не яж гнусно филия свинска мас, докато шофираш; пази се от критични повици на отделителната ти пикочо-полова система, докато шофираш. Добрият шофьор не псува на майка, не се зъби, не показва среден пръст към останалите участници в движението.

4. Спазвай дистанция. Нали не искаш да изкъртиш бронята на тоя пред теб, колкото и да ти се ще да му смачкаш фасона? При задръствания и преди светофар оптималното разстояние между теб и врага (конкурента с по-лъскава кола) да е минимум два метра.

5. Когато трябва да си спасяваш колата или скапания мизерен живот, едва ли предварително си наясно в карък ситуация как ще постъпиш. Тръгваш ли на път обаче, имай си наум опасности, които в града са най-обичайно явление; тъй че хубаво е всеки път преди излитане да си ги преговаряш. Избягвай неизменните обширни локви и дълбоки ръбести дупки под локвите, докато имаш изключително удобните обиколни пътища, идеално пометени от ветровете.

Вж. http://blogi.autonews.ru/?r=entry/view&id=536003



--------------------
Если нельзя, но очень хочется, то можно!


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Centurionus
ветеран
***

Регистриран: 12.03.2013
Мнения: 1296
Re: Шофиране в големия град
    #3098859 - 18.10.2013 18:50 [Re: Jores]

Е баш руснаци акъл да дават ,дето няма руска кола без винкел и бата вътре ,ай нема нужда.
[url=

[/url]]

--------------------
senatus popolusque Bulgarum


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Йон
тэ®®о®izато®
***

Регистриран: 02.03.2005
Мнения: 15259
От: Гаgнiъ леs®
Re: Шофиране в големия град
    #3099221 - 19.10.2013 22:50 [Re: Jores]

т. 2 създава реални рискове в напрегнат градски трафик.
2 метра дистанция в задръстване означават, че много хора ще се наредят пред теб.
Това се преживява до момента, в който някой от нареждащите се,не се окаже с измамно оптимистична преценка за скорост и растояние..и направи тройно птп.

по т. 4 - приемайки "идеално пометени от ветровете" в буквалния смисъл - това са местата с най-лош лед през зимата.

т.5 Гледайте си в огледалата, гледайте и тези пред вас и до вас.
Гледайте лошо!

(това последното е шега )

--------------------
Peace V!


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
bobozanger
неориентиран


Регистриран: 05.11.2013
Мнения: 3
Re: Шофиране в големия град
    #3105741 - 05.11.2013 10:45 [Re: Йон]

Много полезно !

Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Jores
Tester Independent
***

Регистриран: 15.05.2012
Мнения: 1265
От: Пловдив, България
Re: Шофиране в големия град
    #3111569 - 20.11.2013 04:46 [Re: bobozanger]

ИЗКЛЮЧИТЕЛНО КОФТИ СЪЧЕТАНИЕ...



Жена + Блондинка + Полицайка + Шофьор...


No comment



--------------------
Если нельзя, но очень хочется, то можно!


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Jores
Tester Independent
***

Регистриран: 15.05.2012
Мнения: 1265
От: Пловдив, България
Re: Шофиране в големия град
    #3112585 - 22.11.2013 15:15 [Re: Jores]

СТИЛ НА ШОФИРАНЕ



След като автомобилът ни е в добро техническо състояние, трябва да помислим и за стила си на шофиране. За да постигате нисък разход на гориво, е много важно на първо място да познавате своя автомобил - оптималното му съотношение обороти/скорост, как се държи при различните предавки, на коя предавка ускорява най-добре, къси или дълги са скоростите и редица други фактори.

Имайте предвид че разходът на гориво не винаги зависи от мощността на автомобила. Например, кола с 1.0-литров двигател може да е икономична в града, при скорости до 60-70 км/ч., но извън града или особено на магистрала, за да може да поддържа по-висока скорост, колата ви би изгорила толкова гориво, колкото 2.0-литров автомобил с двойно по-голяма мощност. Затова не се заблуждавайте, че „малолитражката“ е най-икономичният избор – не и при всички условия…

А условията, в които шофирате, са наистина важни – градско, извънградско, в планината, при път с много светофари или задръствания. По-важен фактор от мощността на автомобила е да сте гъвкави в своя икономичен стил на шофиране, за да се възползвате максимално от предимствата и недостатъците както при различните пътни условия, така и според особеностите на вашия автомобил.

Винаги се стремете да държите двигателя в работните му обороти, избирайки най-подходящата предавка - за да е максимално ефективен, без да се налага да натискате рязко педала на газта; защото разходът на гориво не се определя от оборотите на двигателя, а от това колко дълго сте натискали газта.

Смяната на предавките трябва да се извършва в средата на диапазона на най-ефективните обороти, в които работи конкретният двигател, а не по-рано. Сваляйте предавките, когато усетите че двигателят вече "влачи" и има нужда от по-ниска предавка. Затова е важно да познавате автомобила си.



Когато искате да намалите скоростта или спирате преди светофар, например, не изключвайте от скорост, а връщайте на по-ниска предавка, използвайки двигателя като спирачка. Използвайте спирачките, когато искате да спрете напълно. Много хора се заблуждават, че - изключвайки от скорост, ще спестят гориво, но това не важи за съвременните бензинови и дизелови автомобили, които са много по-икономични, когато са на скорост, макар и движещи се по инерция.

Това се дължи на системата за принудителен празен ход, с която разполагат. При спускане или движение по инерция с включена предавка, достъпът на гориво се спира! Това важи особено когато се спускате по наклон.

Най-голямата грешка, която може да направите, е да изключите от скорост при спускане (някой стигат дотам, че угасят и двигателя)! Освен че в никакъв случай не влияе на икономичността, при изключване от скорост вие се лишавате и от възможността за контрол върху автомобила (разчитате само на волана), което може да се окаже фатално!

Когато се движите с по-висока скорост, избягвайте да отваряте стъклата, защото така нарушавате въздушните потоци около автомобила, което се отразява на аеродинамиката му – ключов фактор за икономичността.



В градски условия карайте разумно, следейки светофарите и избягвайки резки спирания и потегляния. Карайте плавно и намалявайте скоростта преди светофара, стремейки се да не престоявате на него. Няма смисъл да натискате газта и после да се налага да спирате рязко, от червено на червено.

Когато спирате за кратко, не изключвайте двигателя, защото постоянното палене и гасене, освен че затормозява стартера, гълта повече гориво, отколкото автомобилът би изгорил за същото време, работейки на празен ход!

Избягвайте да ползвате климатика, ако не е наложително. Понякога климатикът може да повиши разхода на гориво с до 1л на 100км.

Карането на по-ниска скорост в никакъв случай не означава, че шофирате икономично. Всеки автомобил има определена скорост, при която разходът му на гориво е оптимален. Това е скоростта, с която автомобилът се движи по равен път на най-висока предавка с обороти по средата на ефективния диапазон (отново стигаме до опознаване на автомобила си). При тази скорост двигателят работи главно за преодоляване на въздушното съпротивление и триенето между гумите и пътя.

Старайте се да поддържате постоянна скорост. Това е по-трудно приложимо в градски условия, но при шофиране извън града може да намали съществено разхода на гориво.

Важно е да се научите да ползвате максимално инерцията на автомобила. Ако например ви предстои изкачване, добре е да ускорите предварително (разбира се, ако условията го позволяват).

Като цяло, по-спокойното и премерено каране е ключов фактор за постигане на нисък разход. Не бъдете агресивни зад волана и следете останалите участници в движението. Предвиждайте пътните ситуации с няколко хода напред, за да си осигурите време за реакция, плавно намаляване на скоростта или плавно ускорение. Не забравяйте и следното важно условие - икономичното шофиране не бива да бъде в конфликт с безопасното шофиране! Вж. http://www.autoreview.bg/advice/driving/read/193/kak-da-shofirame-ikonomichno/



Шофирайте с кеф. Излезли сте, за да стигнете невредим, нали! Или да си избивате комплекса за малоценност?




--------------------
Если нельзя, но очень хочется, то можно!


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Jores
Tester Independent
***

Регистриран: 15.05.2012
Мнения: 1265
От: Пловдив, България
Re: Шофиране в големия град
    #3114925 - 02.12.2013 14:43 [Re: Jores]

ЗАТЪНЕШ ЛИ В ПРЯСПА, ПРОБВАЙ СЪС СТАРТЕРА!



Наред с подходящото оборудване на автомобила, което е изключително важно за шофирането в зимни условия, не по-малко съществено е и поведението на шофьора на пътя, и начинът, по който се справя със снежните предизвикателства по маршрута. Бившият автомобилен състезател и настоящ собственик на писта “Дракон” край Калояново - Христо Стоилов, отново дава ценни съвети - този път за това как да водим колата в коварните пътниусловия през зимните месеци.

Съвременните масла позволяват да се тръгне почти веднага, не да се чака няколко минути на запален двигател. Все пак е добре да се изчака двайсетина секунди. Най-важното нещо за зимното шофиране е адаптацията на водача. Първите дни на зимата винаги има най-много катастрофи. Психиката е свикнала на сухо, но в момента, в който има сняг и лед - тази адаптация трае няколко дни - при всеки я има. Трябва да се свикне, че вече е по-тъмно, видимостта е по-лоша, хлъзгаво е. Имаш около себе си много участници в движението. Зимата трябва не толкова да мислиш ти какво правиш, а да гледаш какво се случва около теб. Важно е да умееш да предвиждаш с един ход напред всичко, което става наоколо.

В началото трябва да се кара внимателно и да се опипат новите пътни условия. Ако не е ясно в какво състояние е пътното платно, добре е да се направят леки проби - с по-малка скорост да се натисне спирачка, да се види как ще спре колата. Ако тръгне да се пързаля, трябва много да се внимава.

Това, разбира се, може да стане, когато сте сам на пътя, без автомобили зад вас или около вас. Дистанцията в зимни условия следва да е поне двойна. Постоянно се налага да следиш в огледалото за обратно виждане какво става с оня отзад. Комуникацията с околните "пилоти и трактористи" е важна - спестява се поне наполовина от риска.

Зимното каране е по-опасно в извънградски условия, особено в планински райони. Най-коварно е спускането, изкачването - не толкова. Ако има лед, не помагат никакви теории: при заледен път, коефициентът на сцепление е почти нулев.

При спускане е добре да караш само на една предавка, без каквито и да са резки движения. Рязкото подаване или отпускане на газта води до занасяне на автомобила. Ако каручката ви е с предно предаване и се спускате, при рязко превключване от ІІІ на ІІ предавка задницата й ще поднесе. Ако решите да минете на по-ниска предавка, трябва мно-о-ого, ама много внимателно чрез междинна газ да изравните оборотите на двигателя. Чрез рязко понижаване на оборотите едва ли ще постигнете очаквания спирачен ефект; да, двигателят може да действа и като спирачка, и то сериозна, но само ако колата се води меко, няма да се окажеш извън пътя. Задното предаване при спускане по заледен участък от пътя е по-опасно. При всяко пробоксуване такава кола като леко момиче танцува: върти си задника.

АМИ АКО ВЛЯЗА В КОЛОВОЗ?


Има една теория... Попаднеш ли в коловоз, нищо не може да се направи. В един момент обаче решаваш да излезеш. Как да стане това? Ако искам да изляза наляво, трябва да дам луе-е-еко вдясно - да си освободя повече място, а после рязко да навия волана наляво.

Коловози има по междуселските пътища, това за "софиянци в повече" или гражданин от селски произход не е тайна. При разминаване по тесен път, налага се да излезеш от коловоза. Дори да не ти се налага, не е препоръчително да караш дълго време в бразди, или най-малко трябва да внимаваш. На места коловозът може да е твърде дълбок, и ако преди теб са минали трактористи или камионджии и ако клиренсът (просветът) на колата ти е малък, рискуваш хем да заседнеш, хем да си преебеш ходовата част.

ЗАКЪСАШ ЛИ В ДЪЛБОК СНЯГ, НЕ ФОРСИРАЙ!


Понякога автомобилът би излязъл по-лесно от преспата, ако действаш със стартер: гасиш двигателя, включваш на скорост и въртиш стартера без газ. Може да опиташ и другия начин: внимателно, при запален двигател с малко газ да си отъпчеш пътя напред-назад - може на ІІ и на ІІІ. Колкото по-висока е предавката, толкова по-харно.



С лопатката (ако си се сетил да се оборудваш с тоя шанцов инструмент) може да поразчистиш снега или калта около двигателните колела. Вж. http://marica.bg/%D0%B7%D0%B0%D1%82%D1%8...news181307.html



--------------------
Если нельзя, но очень хочется, то можно!


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Страници: 1



Допълнителна информация
0 регистрирани и 2 анонимни потребители в момента разглеждат този форум.

Модератор:  tender™, Дон Кихот 

Изпечатай темата

Възможности в този форум:
Не можете да добавяте нови теми
Не можете да отговаряте на мненията
HTML - забранен
Псевдо-HTML - разрешен

Рейтинг:
Брой показвания: 1473

Мнението ти за темата:

Прехвърли се в



ALL.BG не носи отговорност за съдържанието на мненията, публикувани във форумите.

НАЧАЛОРЕКЛАМАВРЪЗКА С НАСКОНТАКТИЗА НАС

©1999-2015 ALL.BG Всички права запазени!

Generated in 0.024 seconds in which 0.003 seconds were spent on a total of 13 queries. Zlib compression enabled.