ALL.BG форуми
ALL.BG поща форуми чат стая обяви картички


Форуми » Образование и Наука » Психология

Страници: 1
kotaraka
ентусиаст
***

Регистриран: 14.07.2007
Мнения: 218
Чувственият човек
    #3283829 - 10.06.2015 21:42

Превръщането на неразумното животно в разумен човек, от начало, е съпроводено с телесно видоизменение, което е предпоставка за асиметрично развитие и функционално разделение на двете мозъчни полукълба при формиране на разумна психична дейност на човека. Биолозите при своите изследвания на функционалната дейност на двете мозъчни полукълба при бозайниците са установили, че те работят с чувствено-образно мислене и имат функционална симетрия – еднакво чувствено-образно мислене.
През 1981 год., американския физиолог Роджър Спери получава нобелова награда за откритието на функционалната асиметрия на човешкия мозък като установява, че лявото човешко мозъчно полукълбо е логично, абстрактно, а дясното е чувствено, работещо с конкретно образно мислене. Лявото полукълбо е доминиращо, по-развито при мислителите и учените, а дясното е доминиращо, по-развито при хората на изкуството, констатира той в процеса на опитните постановки. Откритието на Р. Спери и съвременните физологични и психологични изследвания на човешкия мозък ни предоставят възможността да проследим и уточним прехода на превръщането на неразумното животно в Разумен човек
Превръщането на лявото животинско, чувствено полукълбо в логично, при еволюционното развитие на първобитния човек, е предпоставка за поява на мозъчна функционална асиметрия и разваляне на чувствено-образната симетрична функционалност на животинския мозък, при което се появява разумът.
Еволюционното развитие при приматите и функционалното преобразуване на техните мозъчни полукълба, е възможно след формиране на добре развита чувствено-образна симетрична функционалност на техния главен мозък. Следващата еволюционна стъпка, необходима за формиране на разума, е видоизменение на телесната животинска система. Защото много бозайници са развили висока симетрична чувственост, но като не са достигнали до необходимото еволюционно видоизменение на телесната си система в правилна посока, са спрели прогресивното си развитие. При определен вид човекоподобна маймуна е постигнато необходимото преобразуване, или превръщане на четирите крайника в четири ръце, необходими за живота по дърветата и последвалото им тетралектично превръщане при слизането на земята, е важна предпоставка за раждане на разума.
Развитата чувственост и видоизменението на телесната животинска система при определен вид човекоподобна маймуна, са двете основни предпоставки за превръщане на животинското стадо в равновесно първобитно общество, което създава условия за раждане и развитие на разума. Тетралектичните видоизменение на телесната система водят до превръщане на четириногото животно в двуного безопашато същество, което напуска дърветата и развива изправен стоеж за придвижване по земната повърхност.
Така двуногото придвижване при слизане от дърветата, освобождава предните крайници за трудова дейност като развива тяхната хватателната възможност. Еволюцията е преминала през много неуспешни опити в тази двунога посока (при динозаврите, птиците, при някой двуутробни бозайници и др.), но не е успяла да превърне освободените предни крайници в ръце, годни за трудова дейност. Появата на трудова дейност при първобитният човек, води до формиране на обществена дейност и нейното координиране при общуване между членовете на първобитната община, което измества нечленоразделната реч и общуването с миризми при животинското стадо.
Обществените отношения в това първично общество, формират равновесно социално състояние между неговите членове като примитивно равенство, което е възможност за разваляне на функционалната симетрия на животинския мозък и превръщането на лявото му полукълбо в мислещо. От друга страна поява на разум, гарантира оцеляването на членовете на първобитната община и създава условия за развитие на общуването между тях. Много важна е необходимостта от обществена непротиворечивост в първобитното общество, която създава условия и прави възможен прехода от неразумно животно към разумен човек. При този преход животното губи отчасти инстинктите си, а бъдещия човек още не е станал достатъчно развит, за да ги замени с разума. Така това преходно същество е прекалено слабо и агресивно, но чрез взаимопомощ между членовете на непротиворечивото първобитно общество, е постигнало оцеляването и развитието си.
След посочените телесни, психични и обществени видоизменения възниква необходимостта за общуване между членовете на първобитната община. За да бъде възможно появата на разум и общуване, чувствено-образното мислене формира символи, термини и понятия като думи, отражение на обективната материална действителност.Това е главната предпоставка за поява на членоразделна реч – посредник при общуването – което разваля функционалната симетрия на животинския мозък. При развалянето на функционалната симетрия на мозъка, дясното мозъчно полукълбо остава функционално непроменено – с чувствено-образно мислене – а лявото се превръща в логично с абстрактно мислене, работещо със символи, термини и понятия като думи, формирани от тях. С превръщането на лявото мозъчно полукълбо в логично, животното става разумно – появява се Хомо Сапиенс, който, за да оцелее и развие получения примитивен разум има необходимост от непротиворечивата първобитна община. Пълният необходим комплект от взаимосвързани системни качества е на лице, без липсващо звено, за да се проследи и докаже прехода от неразумно животно към Разумен човек
Следващите обществени формации, след разпадане на първобитната община, развиват обществото, изградено от индивиди с първичен разум, с недоразвито логично мислене и освободеното от контрола на животинските инстинкти, чувствено-образно мислене, което е предпоставка за формиране на новото противоречиво общество. Така Разумният човек става заложник на общественото развитие като потвърждава сентенцията, „Човек за човека е вълк“, което го потапя в пот, кръв и сълзи. И днес, в последния технологичен етап на противоречивото обществено развитие на капитализма, сме свидетели на вълчия нрав на човека. За да изчезне вълчия апетит на човека, са необходими социални промени в съвременното капиталистическо общество, за да придобие то човешко лице, с възможност за развитие на човешкия индивид. Това ще спре потоците от пот, кръв и сълзи, проливани от човечеството в хода на трите етапа на противоречивото обществено развитие, като се създадат условия за развитие на положителни качествени промени в човека.
Ако зададем въпроса, Защо? – развитието на обществото изяжда своето дете – Разумния човек по най-жестокия начин, за да му създаде обществени условия, които да гарантират неговото физическо оцеляване и духовно развитие. Отговорът е, че крехкия разум роден в непротиворечивата равновесна система на първобитната община все още е прекалено слаб, противоречив и алогичен, особено след освободената животинска чувственост (животинските инстинкти), което формира и отключва нисшите чувствени човешки инстинкти като неконтролируема животинска жестокост. Човекът изграждащ това общество, поради посочените причини, придобива и отрицателни качества на ненаситна животинска жестокост, продиктувана от човешкия егоизъм, алчност, злоба, ярост, завист и др. т. отрицателни човешки качества, необходими за формиране и развитието на противоречивото общество. Така на Разумния човек, на този етап, най ще му подхожда прозвището Човекът животно, съчетание на необузданата животинска жестокост с прекомерната човешка алчност и другите отрицателни качества, необходим двигател за противоречивото обществено развитие.
Краят на противоречивото обществено развитие е свързан с постигането на определен връх на Научно-технически прогрес (НТП), който ще бъде социалната основа за раждане на Научно-техническо (НТ) непротиворечиво общество. С постигането на социално непротиворечивото, равновесно общество ще завърши противоречивото обществено развитие и ще започне развитието на отделния човек. Повтаря се етапът на първобитното непротиворечиво равновесно общество с примитивно социално равенство, при което е възникнал разума. С тая разлика, че при новото равновесно общество, социалното равенство се дължи на по-висшия НТ обществен стадий на развитие, който ще освободи отделния човек от зависимостта за физическото оцеляване и ще му предостави условия за духовно развитие, което ще го направи хуманен. Това повторение на първобитното равенство като негово отражение на по-високо еволюционно ниво също потвърждава верността на Биогенетичния закон на Хекел при общественото развитие.
Необходимостта от възникване на разум и социално равенство в Първобитната община е продиктувана от освобождаването на предните крайници като възможност за оцеляване и примитивна трудова дейност при първичното слаборазвито общество. Във вторият случай на съвременния етап от НТ постижения на развитото общество, се освобождават ръцете от трудовата дейност с предпоставка за развитие на човешкия разум. В първият случай възниква необходимостта за превръщането на предните животински крайници, ръцете в оръдие за трудова дейност, а във вторият случай, те отпадат като оръдие за трудова дейност. Заплахите за оцеляването на Първобитната община идват отвън, затова се ражда Разумния човек. Оцеляването на развитото НТ общество е застрашено отвътре поради изоставане на човешко съзнание от НТП, което предопределя необходимостта за неговото развитие и хуманизиране. Причината за поява на това еволюционно повторение с обратен знак на по-нисшите еволюционни етапи при по-висшите етапи на развитие е Тетралектичното отражение, което в биологията е познато като Биогенетичен закон.
Следователно последния стадий на капитализма, е постигането на високоразвито технологично общество, което на този съвременен етап е необходимо да приложи голяма част от капиталовложенията си, а не жалките подаяния като дарения, за пълно социалното осигуряване на човека. Това ще му осигури повече свободно време за развитие, чрез знание и мислене, и ще предопредели хуманизирането му с повишаване на мисловната дейност на мозъка в посока на логичното мислене, което е възможност за контрол на неверните и неправилни емоционални решения.
Технологичното развитие е най-важното за капитализма, но достигане на определен връх ще бъде край на противоречивата система и основа за преминаване към качествено новата равновесна система. Капитализмът ще роди и развие своя гробокопач – НТП, който ще предопредели неговият край, с предпоставка за преминаване към следващия социално равновесен обществен строй с истински свободен човек. Така ще завърши дългия изнурителен път на човечеството, необходим за развитие на обществото, платило огромен данък от потоци пот, кръв и сълзи за да се превърне човекът в творец на себе си.
Първото най-важно условие (НТП), което ще създаде благата чрез пазарната икономика, го имаме, но НТП в един тетралектичен свят има и обратна отрицателна страна на медала, която съдържа самоунищожението. Затова втората важна необходимост е спиране на войните от всякакъв характер, защото войната е възникнала в примитивното общество, заради развитието му, а съвременното общество трябва да се откаже от нея, поради постигнатото развитие, предпоставка за самоунищожение, за да има бъдеще човекът. Съвременните капиталовложение за военни цели са огромни, а разрушенията предизвикани от тях, като загуби, са няколко пъти по-големи. Простата аритметична сметка показва, че капиталите и ресурсите за военни цели използвани само от няколко водещи държави във военно отношение, са достатъчни да премахнат неравенството и всякакви кризи като се постигне Обществения рай на Земята. Какво ще стане, ако всички капитали за военни цели се пренасочат за развитието на Човека…и какво ще стане, ако се увеличават капиталовложенията за военни цели, каквато е съвременната тенденция? В първият случай ще превърнем Земята в рай за всички и ще осъществим великата мечта на човечеството, а при вторият случай – сигурен ад за всички. Дошло е съдбовно време за избор, време за премахване на социалното неравенство и войните, от което ще спечелим всички, в противен случай всички ставаме губещи.
Приликата между двете непротиворечиви равновесни общества (първобитното и посткапиталистическото), е че при тези общества се прави качествен скок свързан с развитие на човека и неговото мислене. При първото, първобитното общество се ражда разумния човек от неразумното животно, а при второто НТ общество се развива примитивния разум, за да се роди умния съзнателен човек. Стоящите между тях три етапа (робовладелски, феодален и капиталистически) на противоречивото обществено развитие, раждат парите, двигател за развитие на обществото и потискане развитието на индивидуалния човек и определени групи от хора. Необходимото замразяване развитието на отделния човек през противоречивия период, чрез потисническата му експлоатация, прави от него най-опасното животно с първичен примитивен разум и безконтролна чувственост освободена от контрола на животинските инстинкти. Така чрез задържане развитието на човека през противоречивия период се развива обществото, за да се създадат социални условия за направа на преход и се премине към качествено нова непротиворечива система, която ще роди хуманния, високосъзнателен, мислещ и умен човек. За да се стигне до появата на посочения непротиворечив етап и хуманен човек, са необходимо обществени условия за развитие на логичната мисъл чрез всестранно познание, което ще доведе до единно правилно мислене като мироглед на цялото общество. Това ще развие и образно-чувственото мислене като го превърне от вредно и безконтролно, в най-полезната съставка на мисленето за скоростно вземане на правилни решения като интуиция.
Разликата между нисшoто и по-висшoто непротиворечиво НТ общество е, че при локалното първобитно общество се ражда индивидуалното съзнание като предпоставка за поява и развитие на познание. При по-висшето непротиворечиво НТ общество, развитото познание ражда високото личностно съзнание с възможност за формиране високосъзнателно глобално общество.
В първият случай съзнанието измества животинските инстинкти в определена степен като необходимост за поява на разум и развитие на мислене и познание, предпоставка за оцеляване на първобитния човек и неговата община в агресивната външна среда и разселването му по цялата планета. Върху тази основа се появява семейството, частната собственост, парите и държавата като необходимост на противоречиво обществено развитие чрез потискане на индивидуалното развитие на човека.
Във вторият случай, високото съзнание породено от определен по-висш етап на познанието, премахва социалното неравенството, частната собственост, парите, държавите и семейството, което обединява земната цивилизация с единен световен мироглед. Така се спасява света на човека и човекът от себе си и се открива пътя за разселване на човечеството в нашата галактика.
Постигането на НТ непротиворечиво, равновесно глобално общество, преминава през противоречивото обществено развитие след разпадане на първобитната община като получава наследство от нея примитивно, неразвито човешко съзнание и освободени животински инстинкти, които при развит НТП в последния капиталистически стадий на противоречивата система са предпоставка за самоунищожение, което е осезаемо в нашето време.
Следователно на примитивния човек в локалната първобитна община, за да оцелее и развие обществото си, му е необходимо първично ниско съзнание, за да роди познание и мислене, а на развитото противоречиво НТ общество, за да оцелее и се развива като се превърне в непротиворечиво глобално общество, му е необходимо развитие на познанието и мисленето като предпоставка за повишаване на съзнанието. Защото съзнанието при първобитното общество е необходимо само, за да се роди разума, който слага начало на познанието и мисленето, което предопределя следващия етап на противоречиво обществено развитие. Раждането на разумния човек и началното познанието при него е за оцеляване като се противопостави на агресивната външна среда.
Развитие на ниското съзнание при последния НТ етап (капитализъм) на противоречивото общество е необходимост за оцеляване, защото оцеляването му е застрашено не от външната среда, а от вътрешната обществена среда на ниското личностно и обществено съзнание, създаващи обществените противоречия. НТ противоречиво общество, не е застрашено от локалната агресия на външната среда, както е при първобитното общество, а е застрашено от собствената си агресивност както върху глобалната външна среда, така и към себеподобните си изграждащи това общество и живеещ в тази среда. Това е така, защото съвременното противоречиво общество разполага с НТ потенциал за глобално положително и отрицателно въздействие както върху външната среда, така и върху човекът. Тетралектичната закономерна характеристика на Природата предполага, че глобалното въздействие върху нея е възможност и за унищожение на човешката цивилизация поради неразвито съзнание при огромния НТ потенциал. На съвременния етап на глобално въздействие върху Природата, човекът и обществото, от нас зависи какво въздействие да изберем, отрицателно самоунищожение или положително бъдеще.
Правилният избор е свързан с необходимостта от развитие на съзнанието в съвременното общество. Тава е възможност за хуманизирането на НТП в полза на човека и направа на закономерен преход към непротиворечивото, равновесно НТ общество предпоставка за развитие на съзнанието като гарант за оцеляване на цивилизацията и създаване на условия за развитие на всеки човек. Днешната свободна пазарна икономика е най-добрата производителна сила и лош механизъм на разпределение на благата, което дискриминира човека. Следователно, истинската роля на капитализма е да завърши НТП, за да освободи човека от физическия труд като изгради и му предостави основа за всестранно развитие. Това е възможно на съвременния етап на капиталистическото развитие като последната му фаза се превърне в социална насоченост към човекът, което е предпоставка НТП да служи за прогресивното му развитие, а не възможност за неговото унищожение. Затова на този етап на обществено развитие следва необходимостта, постиженията на НТ общество да бъдат насочени изцяло към Човекът, а не към купища бездушни капитали, което е безсмислено и унищожително, от тук нататък за цивилизацията ни.
Бедният човек е най-свободен, защото е най-необвързан, но най-нещастен и преобладаващ в света. Криворазбраната свобода се превръща не само в най-отрицателна система за него, но и в най-унищожителна за всички, а би трябвало пазарната икономика, за да има смисъл като най-добра производителна сила да бъде насочена към човекът или заради благосъстоянието на човека и цялата цивилизация. Защото в противен случай ще се превърне в унищожителна безсмислица отразена в приказката за алчния цар Кир.
Балансът между свободата и диктатурата е необходимия критерий за положителна мярка между високопроизводителната пазарна икономика и лошото разпределение на произведените блага, създаващо огромната пропаст на социалното неравенство. Причината е всеобщата закономерната, Тетралектична същност на света като законово продължение в обществото, което прави всички противоположности Тетралектични с възможност за добро и зло или всички те имат и обратна страна на медала. Тетралектичният баланс между противоположностите ги прави относителни, което е възможност за притъпяване на тяхната отрицателна вредна изява. Затова необходимостта от баланс между пазарната демокрация и социалното битие в обществото, е най-наложителна, или това е балансът на пазарната свобода и диктатурата на социалното битие, липсата му ражда противоречията и извращения както в личностен, така и в обществен план. Осъществяването на добро социално битие е необходимата основа за развитие на човешкото мислене, което ще развие и балансира чувственото и логичното мислене при човека с доминирането на логичното като възможност за нарастване на човешкото съзнание. Защото директният извършител на доброто и злото в обществото е човекът, поставен в условията на лоша демокрация и лошо социално битие, които се нуждаят от промени, за да може той да развива положителните си мисловни и морални човешки качества. Това предполага последният стадий – капитализмът на противоречивото обществено развитие да завърши като социализъм. Тенденцията при много капиталистически държави е точна такава, но е необходимо тази тенденция да се превърне във функционална закономерност, за да стане общочовешка като съществуване и развитие на земната цивилизация.
Съвременният етап показва, че човешкото съзнание е изостанало от НТП, което е в основата на задълбочаващите се личностните и обществени противоречия, и се превръща в пречка за формирането на непротиворечивото, равновесно глобално общество. Причината за това изоставане е невъзможността за развитие на човека преди да е създал социална обществена предпоставка за това. Поради което той не е претърпял съществени промени след раждането на разума в развитие на съзнанието, забелязано от много философи и учени, но този феномен остава без обяснение до сега. Главната причина за неразвитието на човека е появата на противоречивото общество, преминало през три узаконени етапа: робовладелски, феодален и капиталистически, не заради човекът, а заради необходимостта за развитие на обществото, поради което човешкото съзнание изостава от постигнатия НТ обществен прогрес.
Целта на тази статия, е не само да предостави логичните и психологични обяснения за причините довели до днешното опасно състояние за цивилизацията ни, които са търсени и констатирани разпокъсано и непълно от много философи и учени от древността до днес. А главната и цел, е да развие и предложи необходимото правилно решение за доброто на човека. Констатацията на философите и учените е единодушна и вярна за лошото качество – Човек, поради което е платен огромен данък от пот, кръв и сълзи, за да се развие обществото, без да има възможност за развитие на отделния човек. Отговорът не се намира само в констатацията за лошото качество – Човек, а във въпроса Защо? – е такъв Човекът.
Основната закономерна причина е необходимостта от противоречиво развитие на обществото чрез потискане на човека, което е невъзможност за неговото развитие, или развитието на неговото мислене както чувствено, така и логично е замразено. Това е и причина за локалните войни, престъпленията, нервните и психични заболявания и др. т., което засилва противоречията в обществото, които на съвременния етап застрашават глобално цивилизацията ни.
Съвременният човек е наследил от животинския чувствен мозък, чувственото дясно полукълбо без съществени промени, работещо с конкретно художествено-образно мислене, а лявото животинско чувствено полукълбо е превърнал в логично, с абстрактно мислене. Така приматите, висши бозайници (определен вид човекоподобни маймуни) се превръщат в разумни същества, разваляйки симетричната чувствена функционалност на животинския мозък като я превръща в асиметрична. Асиметричната функционалност на човешкия мозък придобива по-голяма свобода на действие и по-слаба функционална връзка между полукълбата, защото и предстои развитие. При първобитния човек функционалната свобода на асиметричния му мозък е най-голяма, на което се дължи неговото ниското съзнание, защото е първото най-ниско стъпало на разума с предпоставка за дълго еволюционно развитие. Следователно ниското съзнание не е пречка, а придобивка за него, но то се превръща в опасна пречка при НТП като отрицателна придобивка на обществото.
Дясното чувствено полукълбо при съвременния човек получава свободата на функционално действие като е освободено от животинските инстинктивни програми, чрез които животните постигат правилни решения за действие. При човекът причината за неправилни решения за действие, е вземане на прибързани неконтролируеми емоционални решения, под въздействието на голямата функционална свобода на дясното чувствено полукълбо, което нанася непоправими беди като неморални и жестоки извращения както личностни, така и обществени. Не всякога свободата е полезна, защото тя е разрушителна, но развиваща, така че като разберем същността и, ще имаме възможност да се възползваме от развиващата и страна и да контролираме разрушителната!
Противоречивите проблеми, които възникват пред отделния човек и обществото ни, са поради недостатъчното развитие на разума при съвременния човек, а за да се развие му е необходимо свободно време, през което да получава всестранни знания, които да осмисли като развива както чувственото си полукълбо на мозъка, така и логичното. Ето в това се състои основната роля на свобода, а не в гладната и невежа свобода, в която всеки може да изрази собствено мнение, но то ще бъде гладно, невежо и схоластично, не съдържащо истината и свободата ще му се присмива. На такъв човек свобода не му трябва, а му трябва развитие, за което е необходимо да се създадат социални условия. Защото все повече хора, в световен мащаб, са засегнати от социалната криза, капиталът уж в криза, но дебелее, увеличава печалбите си. При един огромен световен срив, например атомна война, бедния няма какво повече да загуби, а богатият както е богат не в проценти, а в пъти, така и загубите му ще бъдат в пъти. На съвременния етап богатите могат да променят нещата към добро, защото имат властта и икономическите средства, за да го направят, а не да се занимават със задкулисните манипулации, унищожителни за всички. Време е да се замислят, защото най-губещи са те! С промяна на социалните условия, не само ще се промени човешкото съзнание, но всестранно мислещия човек ще промени продължителността на човешкия живот, което вече са предусетили много милиардери, които са започнали да влагат огромна част от своите милиарди в ускоряване на НТ прогрес. Вместо да очакват вечен живот в отвъдното, те ще го получат тук и сега в една процъфтяваща земна цивилизация. В противен случай всички може да бъдем изпепелени безсмислено от атомния огън на една съвременна война и да бъдем лишени от Земния рай.
Чувственото дясно полукълбо при човекът, освободено от животинските инстинкти, си взаимодейства с логичното като създава личностни и обществени етични, морални и естетични оценки като норми на живот за общуване и взаимодействие между хората. При еволюционното развитие на обществото тези норми не са еднопосочни, а развиват, съдържат и установяват отрицателни и положителни човешки ценности в зависимост от обществения етап на развитие. Затова логично е, главна роля в изграждането и проявлението им да е свързано с чувственото дясно мозъчно полукълбо, а лявото логично полукълбо да е контролния диригент, който да дирижира включването и изключването на определени чувствени емоции, което осъществява и балансира връзката между тях.
Необходимостта от правилно познание и мислене в исторически план води до това, че предвесници на последния противоречив обществен строй (капитализма) в Европа, са Възраждането или Ренесансът, Просветителството и систематизиране на научните знание от Енциклопедистите. Човечеството се движи от невежеството към познанието, но без развитието на човешкия мозък обществото е обречено на невежество. Така възраждането ражда третото съсловие, което е начало на демократичните буржоазни революции свалили от власт феодалната монархия и религията, освобождавайки науката от религиозните догми като прокарват пътя на новите манифактурни икономически отношения. Религията е свалена от управлението на държавата, защото нейните жестоки догматични отношения към познанието и нормите на живот замразяват всякакво развитие, дори на собственото си. Зараждащото се ново капиталистическо общество има нужда от научни и технологични знания, за да се развива, но остава в самобиоза с религията като запазва противоречивото обществено развитие под формата на нов вид подтисничество на човека.
Всичко казаното до тук за необходимото развитие на разумния човек е в взаимовръзка с развитието на обществото, а неговото неразвитие е причината за противоречията както личностни, така и обществени, което може да подкрепим с факти от древността до днес. Човечеството е тънало в глад и мизерия, винаги придружени от невежество и невъзможност за личностно развитие на хората през противоречивия обществен период. Невежеството е в основата на всички злини, което е установено още преди около 2400 години от Сократ.
Най-опасно е невежеството на освободената неграмотна емоционалност с голяма власт, защото е безконтролна и вреди широко мащабно или в нашето време това е властолюбивото, престъпно политическо невежество създаващо мафии. Затова на първо време човечеството трябва да разреши проблема с неграмотността, която в България преди 1989 год. беше почти ликвидирана, а след това не се създадоха социални условия за развитие на българина и етносите и неграмотността се върна като чума. В останалия свят неграмотността също е преобладаваща, което е в услуга на политическите манипулатори.
Максимата, че най-лесно се управлява неграмотния човек, не е вярна, а е вярно, че най-лесно се заблуждава неграмотния и невеж човек като се подлага на всякакъв вид манипулация. Най-лесно се постига прогрес и се управлява с умeн и знаещ човек, но също така от знаещи и умни политици. Глупавите политици, дори образовани се страхуват от умния и разбиращ човек, защото той не се подава на манипулация, а ги критикува за неспазване на истината, което може да ги свали от власт. Затова през всички времена умния човек е бил преследван от властоимащите, а глупавите и невежи човеци са винаги ухажвани, особено преди избори. Въпреки това още в древността философите Платон, Демокрит, Аристотел, възрожденците и мн. др., са прозрели, че демократичната държава може да се управлява най-добре само от умни политици, за да има прогрес и социална справедливост. Съвременната наука е установила също, че главната причина за противоречията в обществото е неразвитото човешко съзнание. Не е обяснен обаче феномена, ниско съзнание и връзката му с частната собственост. Без обяснението му е невъзможно да се реши този най-противоречив обществен проблем, за да се постигне демократично управление със социална справедливост, необходима за развитие на отделния човек.
Неграмотният човек със слаборазвита егоистична чувственост е най-доброто съчетание за раждане на жесток диктатор или престъпник със садистични наклонности. При такъв човек без знания и логична мисъл, слабата чувственост не само остава без контрол, но се притъпява така, че се превръща в зловеща животинска основа за престъпление. Човешката история изобилства с такива случай на жестоки диктатори и садистични престъпници.
Ще опиша накратко някой от случаите свързани с емоционалната престъпна неграмотност и недостатъчното логично мислене, на какви престъпления са способни, а под влиянието на алкохол и опиати престъпните отрицателни човешки качество се усилват многократно. Ще ги сравним с истинската човешка лудост, за да направим необходимия правилен извод. Не случайно се е появила книгата „Емоционалната интелигентност“ на американския психолог Д. Голман, където има описани много такива случай от американската действителност. Емоционалната интелигентност е необходимото съвременно прозрение на Голман, но и тук въпросът остава – Как да я постигнем Емоционалната интелигентност?
В един показателен съвременен случай от съдебната ни практика описан от медиите: Съдят циганин за убийство с нож и съдията го пита, защо е нанесъл десетки удара с ножа като жертвата е умряла още при първите смъртоносни пробождания и не представлява опасност за него. Убиецът отговорил, че просто е шарел с ножа по тялото на жертвата. Неговата чувственост е толкова притъпена и неграмотна, че той дори не може да осъзнае какво е направил, защото мислене при него липса. Подобен е случаят на безсмисленото убийство с нож, на двете момчета и раняването на третото пред дискотеката „Соло“ в София, на 18 април 2009 год., от убиец техен връстник, който също е шарел с ножа по гърбовете на трите момчета като две от тях са убити.
При престъпления извършени от образовани хора с нормално мислене, което под влияние на алкохол и наркотици е сведено до нула, като се освобождава напълно и безконтролно жестоката емоционалната чувственост. Защото алкохолът и наркотиците освобождават емоционалните фантазии и притъпяват логичното мислене като създават зловещи сценарии за личностни и обществени престъпления. При алкохолен делариум, човек губи пълна ориентация и има много случаи, при които такъв човек прекрачва през балкона на високите етажи като го взема за врата към стълбището и загива.
Случаят с едно младо момче, поръчков убиец, който взема голяма доза наркотици, преди да извърши убийството, след което влиза при около 20 годишно познато момиче и му нанася десетки прободни рани с нож, докато ножът се счупил. Тогава убиецът взема една химикалка и продължил да пробожда жертвата с нея, докато направил 50-60 пробождания. Убиецът и поръчителят (лелята на момичето) са осъдени на доживотен затвор. Всичко това е извършено само срещу заплащане на убиеца, от 2000 лв. Ако малко само са се замислили преди престъплението, то нямаше да бъде извършено, но лелята заслепена от злобата породена от недостатъчно съзнание, а извършителя от взетия наркотик, са изключили всякакво мислене и са сключили зловещата нечовешка сделка. Губи се логиката и в края на краищата всички губят.
Най-зловещи са масовите убийства, които са характерни за съвременната действителност в американски училища и колежи, където безсмислено са разстрелвани десетки невинни деца, студенти, учители и преподаватели. Едно от най-жестоките и зловещи убийства на невинни деца, с политически и и расов мотив, е масовото убийство в Норвегия на остров Ютьоя, близо до Осло, от А Брейвик на повече от 80 деца, разстрелвани от него под звуците на любимата им музика от фантастичния филм „Властелина на пръстените“, направен по едноименния роман фантази.
Масовото убийство на 25 декември 1974 год. от ученика Б. Д. Делчев в общежитието на студентското градче в София е прецедент по времето на социализма, защото няма по-голямо масово убийство в България от него до сега. Убити са 6 студенти и 10 са ранени. Тези случаи също са съпроводени от притъпена логика и липса на човешко чувство, поради изкривена ценностна система или отрицателен емоционален пик.
Мой познат на средна възраст, обичащ поезията и пишещ стихове, от съседния блок, притиснат от безработицата, вместо да търси решение се похвалил пред приятели, че в скоро време ще полети като птица. И действително една вечер под влияние на алкохола полита от 6 етаж на своя балкон като завърши летежа си размазан на плочките. Също с емоционално решение и притъпена логика под влияние на алкохола. А колко са пътнотранспортните катастрофи с човешки жертви и осакатени хора по света, под влияние на алкохола, колко са семейните скандали и други престъпления след алкохолно опиянение, завършили с убийства…? Навсякъде, където са замесени опиати и алкохол се стига до изкривяване на действителността, изключване на логичното мислене и неадекватни действия, най често завършващи с жестоки престъпления.
Друг случайна на самоубийство е с 22 годишен музикант, правещ първите стъпки да композира музика, във Враца с лабилна чувственост и слаба логика. Изпаднал в трудност – попада под влиянието на един религиозен мистик, който го убеждава, че в отвъдното няма трудности и ще си живее райски – се обеси на прозореца в апартамента си.
В България има няколко случай, при необуздана емоционалност, бащата разстрелва двете си деца и жена си и се самоубива. Само съвсем малко, ако се замислил, че след такова безсмислено убийство и самоубийство не остава нищо от себе си в този свят, може би нямаше да го извърши, но емоцията винаги изпреварва мисленето, а когато го няма…
През последните 100 години над 30 българи, хора на изкуството, са се самоубили. Сред тях преобладават най-чувствените, поетите: Яворов, Пеньо Пенев, Петя Дубарова и др. Това потвърждава извода на Р. Спери за доминиращото дясно чувствено полукълбо при хората на изкуството, което е изиграло главната роля при самоубийствата.
Във всичките тези случай не само логичното мислене няма достатъчно развитие, но е изключена и логиката необходима за разумни действия.
Няма селище на земята, което да не познава зловещо убийство или чувствено самоубийство в мирно време. Статистиката показва, че в България всяка година, след 1989 год., се самоубиват над 1000 души. Какво да кажем за децата ЕМО, самоубийците с перчема, и техния алогичен девиз „Кухнята, ножът, вените – край на проблемите!”, което е било девиз на двете самоубили се 14 годишни момичета, ЕМО от Благоевград? Какво може да кажем за онова дете от София, което скача от покрива, за да полети като Хари Потър и мн. др, което показва, че детската психика, поради недостатъчно развитие, както емоционално, така и логично, е затруднена при вземане на правилно решение и отделянето на фантастичното от реалното. Защото детето се ражда с две празни чувствени, животински мозъчни полукълба, но с генетична предпоставка да се роди разум при него, което изисква дълго правилно обучение и възпитание. Затова детето е с най-крехко и уязвимо зараждащо се съзнание, защото при него за втори път се ражда Разумния човек.
Безчет са самоубийствата под влияние на различните религиозни секти по света, но най е зловещ е случаят на масовото самоубийство в южноамериканската джунгла на Гаяна на 913 човека от сектата „Народен храм“, ръководена от Джим Джоунс на 18 ноември 1978 год. Между самоубийците е имало майки с малки деца, които са задължени да дадат отровата първо на детето си, а после да изпият своята доза от синилна киселина. По време на самоубийствения ритуал, някой сектанти се осъзнали и се опитали да се спасят, но били разстрелвани от бодигардите на сектата. При тези случай също липса реална логична оценка за действителността и под давлението на некотролируема чувствена фантазия и замъглено религиозно съзнание се извършва непоправимото.
Самоубийците, ако имат възможност да си върнат живота и размишляват върху проблемите, няма да направят фаталното. Не случайно съществува и вицът за човекът решил да се обеси на една върба надвесена над реката, но клонът при бесенето се счупил под тежестта му и той паднал във дълбоката вода, като се добрал до брега, въздъхнал: „Заради едно бесене, щях да се удавя“.
Изводът, е че преобладаващата част от самоубийците са с високоразвита чувственост и положителна ценностна система и недостатъчно логично мислене, което е предпоставка високата чувственост и положителната им ценностна система да бъде лесно уязвима или манипулирана, за да предизвика емоционалното самоубийствено решение. На другия полюс са убийците и всякакъв род други престъпници, които са със слаборазвита чувственост, отрицателна ценностна система, неграмотност и слаборазвита логика. Изброените отрицателни качества са достатъчни за лесно отключване на животинската агресия на дясното полукълбо във вреда на другите хора.
Войните водени от човечеството са около 14000 според научната статистика, а загиналите в тях са около 4 милиарда души. В древността се е стигало до повече от 100 хилядни армии, които са се изправяли една срещу друга и са започвали най-масовото човешко клане. През първата световна война много от държавите са участвали с милионни армии, а през втората, с още по-големи и жертвите са десетки милиони.
Всъщност войните са най-добрия катализатор за отключване агресивността на човека като узаконено насилие и убийства на невинни хора. Всички държави, са водили войни през които са извършвани зверства и са убивани деца, жени и стари хора. По време на всички войни е имало хора с по-високо съзнание, които не са извършвали зверства и такива, за които войната е била арена за изява на стаения чувствен звяр в тях, за насилие и жестокост. Нима по време на война има място за мислене, а ония които е трябвало да мислят, не са се замислили, а са принасяли народите за пушечно месо.
Локалните войни днес в Азия и Африка също са наситени с невиждана жестокост. Жената до сега винаги е ражда само войници, за да убиват и да бъдат убивани, за съжаление същото продължава да прави и днес в нашия век на фона на огромната фантастична разрушителна сила на оръжията.
Може лесно да разберем голямата опасност от огромната унищожителна сила на съвременните оръжия, постигната от човечеството, при пораженията и последствията от избухването на атомните бомби над японските градове Хирошима и Нагасаки. Красноречив е случаят, установен от японския физик проф. Нишина в Хирошима, непосредствено след атомния взрив, че по някой от оцелелите стени на сградите има отпечатани образи на хора и животни, а на стената на едно училище близо до епицентъра на атомния взрив, имало образите на учениците, които провеждали сутрешната си гимнастика в училищния двор. При взрива мигновено са се изпарили като образите им по време на гимнастиката са се отпечатали на стената на училището и са останали като зловещ музеен експонат, който да ни напомня за опасността от човешкото безумие.
Изводът, е че и днес безумието продължава… До кога…?! До кога ще продължават политическия шовинизъм и извращенията, отражение на Робовладелския аристократ, на Феодалния монарх, на Религиозния фанатик, на Съвременните диктатори (Хитлер, Сталин, Пол Пот, Пиночет и мн. др.), натрапван на народите като Мафиотски демократизъм в съвременния свят. Още с раждането си демокрацията в Древна Гърция, е започнала с убийството на един велик философ – Сократ, защото е критикувал нейните недостатъци. В защитната си реч той казва: „Вие не ме осъждате на смърт, затова че съм извършил някакво престъпление, а ме осъждате за това, че казвам истина, която не понасяте“ – и изпил чашата с отровата. При демокрацията е важна не самата свобода, а истината, която е цензурирана както в демократичните общества, така и от социалистическите диктатори, което обезценява и принизява и демокрацията, и социализмът.
Какво може да кажем за узаконяване човешките жертвоприношения, не само в зората на примитивното слабо мислещо и невежо човечество…? Един съвременен случай като отражение на невежеството в едно примитивно африканско племе, живеещо в близост до димящ вулкан и до малък град, под давление на жреца на племето, когато вулкана се пробуждал, хвърляли в гърлото му едно живо, младо и красиво момиче, за да умилостивят своя Бог, за да предотврати изригването. Понеже племето било малко и момичетата са били в недостиг, се стига до решението, че съседния град е пълен с млади и красиви момичета, които да бъдат принасяни в жертва на вулкана. След отвличането и хвърлянето на няколко красиви градски момичета в гърлото на вулкана ги хванали и осъдили виновните за жестоките убийства на момичетата. Тези примитивни убийци с първобитно съзнание, поради невежеството си, трудно могат да осъзнаят какво са направили, а като прибавим и факта установен от вулканолозите, че при хвърляне на каквото и да е в гърлото на събуждащия се вулкан може да предизвика по-бързо изригването му. На какво ли не друго, е способно невежеството, освен на знания и мисъл.
Мистиката и религията в основата си са започнали с жестоки ритуали, поради примитивизъм и невежество и са узаконявали догмата Бог чрез огън и меч. Горко му на инакомислещия! Защото догмата не търпи мисъл, а изисква сляпо да вярваш в нея докато те зомбира. Сърдечно да я приемеш, за да нямаш възможност да се разделиш с нея, но при условие, че се разделиш с мисленето и следваш манипулационните религиозни ритуали. Всяка идея може да се догматизира, когато няма доказателство за реално съществуваща истина, и се превръща в теология или идеология, в която сляпо да се вярва. Това догматизиране на идеите, е причинило най-големите извращения срещу човечеството както религиозни, така и политически, защото при догматизиране на идеята не остава място за истината като се забранява мисленето. Затова религиозните догми и идеологиите нямат законово място в съвременните училища, където да зомбират и извращават крехкото, неукрепнало и неоформено още детско съзнание, за да го превърнат в оръдие на своите античовешки извратени цели. Защото самоубийците, убийци – камикадзе и джихадисти се обучават от деца за това и за тях има само едно бъдеще, самовзривяването, чрез което се самоунищожават и убиват хиляди невинни хора.
Съвременната статистика стига до извода, че криминалните престъпления правени от религиозни хора са най-много, но не поради това, че вярващите са преобладаваща част от човечеството, а поради слепотата и невежеството породени от догмата спираща развитието на мисленето им. Защото там където преобладаваща част са атеисти или научния атеизъм, престъпленията са много по-малко. Красноречив е факта, че за няколко хилядолетия претенции за моралност, нито една религия не е премахнала неморалността водеща до престъпление, дори най-жестоките престъпления са извършвани от религиите и идеологиите.
Свидетели сме на зловещите зверства извършвани от съвременния ислямски фундаментализъм с неговия фанатизъм в методите за убиване на хора, надминаващи по жестокост, черното християнско средновековие. През 2015 год., ислямския фанатизъм стига върхът на своето зверско отношение към човека. Защото фанатиците от ИД изкопали гроб 2 км дълъг, в завладените земи, и го натъпкали с живи християни като ги заровили и притъпкали с булдозери. Такива заравяния на живи руски деца е дело и на хитлеристите през Втората световна война в завладените от тях територии на СССР. Няма ислямска държава, която да не убива жените си с камъни, когато съвременното човечеството отдавна е дало ход за еманципацията на жената. Цивилизованото човечеството не само замисля наказателно право върху мъченията и убийствата над животни, а вече в много държави го има в действие, за да се хуманизират отношенията на човека към животните, което ще се отрази и на отношението към хората.
Родители ислямисти убиват с камъни, дори собствените си деца, защото се е породило чувството любов в тях, което е в разрез с исляма. Случаят, преди няколко години на избягалото младо момиче с любимия си, в Турция, примамено от своите невежи родители с обещание, че му прощават, за да се върне и веднага след връщането му го осъдили на смърт по ислямските закони, като го заровили живо и оставили сама главата му над земята, и първите камъни по стърчащата глава на детето си хвърлили неговите родители. Имали място за човешко чувство и мислене при този зловещ случай…, а такива случай са хиляди. Ако ги сравним с най-примитивното и жестоко животно, крокодилът, който като се излюпят малките крокодилчета на брега ги взема внимателно в устата си, между острите зъби, за да ги пренесе във водата, защото на сушата имат много врагове и трудно могат да оцелеят. Сравнението показва, че крокодилската жестокост бледнее пред човешката, под формата на религиозен фанатизъм, надминаващ всякакви граници като пренебрегва и основните биологични закони за продължението на рода и самосъхранението. Защото млади мъже ислямисти заслепени от религиозния фанатизъм се самовзривяват и убиват масово невинни хора, за да бъдат възнаградени от техния Бог с девици, като броят на девиците се определя от броя жертвите при атентата. За тези атентати те се подготвят от деца и живеят само заради мига на взрива, вместо нормално да се развиват с доказано научно познание и логично мислене, те стават жертва на взрива, на самоубийствената, зомбиращата религиозна емоция.
Тук задължително трябва да отворим скоба за сравнение на величието и моралността на самозапалилите се протестиращи българи, които принасят в жертва себе си, заради другите, заради моралността, чрез най-жестоката смърт, а не убиват невини хора заради себе си. За летеца герой капитан Димитър Светозаров Списаревски спрял американските бомбардировачи над София, с таран. Многото легенди по българските земи, за красиви и бедни момичета предпочели смъртта вместо охолния живот в турските хареми, като една от легендите за тях е свързана името на нос Калиакра.
Беззаконието и жестокостта на ислямските закони осъдили на смърт 26 годишна жена Райхане Джабари, през 2007 год. в Иран, защото е убила бивш служител на министерството при самоотбрана, за да се спаси от изнасилване, което показва, че жената в ислямските държави няма законно право на живот. Извращение на всякаква законност – нито чувственост, нито логика…
Масовото убийство на учениците в Пешавар, Пакистан в средата на месец декември 2014 год. от ислямиската групировка на талибаните. Убити са 141 човека от които ученици 132, като е залята с бензин една от учителките и запалена пред децата да изгори жива. Това нещо животните не могат да го направят, защото техните инстинкти съдържат програмата да не убиват собствения си род, човекът с неразвито и зомбирано мислене лишен от животинските инстинкти, прави това и то с необуздана жестокост. И за всичко това е виновно алогичното човешко мислене, лишено от разум.
Ще завършим описанието на човешките налудничави извращения поради неразвитие на мисленето като го сравним с истинската човешка лудост причинена от психични заболявания. При психичните заболявания, лудостта най-често засяга логичното мислене. Това освобождава безконтролните действия на лудия и създава неадекватна на действителността чувствено-фантастична реалност, в която лудия се развихря. В тази извратена реалност, лудия действа неадекватно в разрез със здравия разум като невъзможност за реална логическа оценка на действителността. Например: Сервантесовият Дон Кихот се сражава с вятърни мелници, лудият наливащ вода в кацата без дъно, лудият отрязъл половите си органи и мн. др. Показателни в това отношение, са алогичните действия на лудия в изкривената негова реалност, отразена във вицовете за него, които разкриват вътрешната му алогична убеденост за правилни действия, което по-същество е сродно с неразвитата човешка чувственост и най-вече с липса на логиката.
Вицът за един нормален човек, който при среща с познат, но опасно луд – се уплашил от него и побягва, а лудият започва да го гони, бягащия човек се изморил и спрял като очаквал лудия да го убие – изненадващо лудия го докоснал по рамото и му казал – ти гониш. В друг виц, двама луди се возят на колело като изкачват стръмна улица. При свършване на стръмното този който въртял педалите въздъхнал – откъснаха ми се краката от натискане на педалите, а другия му отговорил – а мен ме заболяха ръцете от стискане на спирачките, за да не се върнем назад. Нормално и логично е да се използват спирачки при спускане, но е ненормално и нелогично да се ползват при изкачване, което неадекватно действие е причина за смесване на нормалното с налудничавия алогизъм и което в редица случай води до фаталното. Фатална е ситуацията с лудия моторист през нощта, който вижда срещу него, че идват две светлини и решава да мине между тях като ги взема за два мотоциклета, но се оказало кола…
Лудостта се проявява като нереална, алогична оценка на действителността, в която лудия действа алогично, но са установени случай на престъпления извършвани от психично болни, чийто действия съдържат желязна жестока логика на налудничавото изпълнение. Изкривяване на действителността от чувственото образно мислене на психично болния е толкова голямо и постоянно, че и малкото останала логика, която прави човека разумен се подчинява на изкривеното чувствено мислене, което се възползва от нея, прилагайки я в изкривената реалност. В такива случай престъпленията на луди, са неочаквани, трудно доказуеми и зловещи, но си приличат с емоционалните престъпления на нормални хора и с тези извършени под давлението на опиати и алкохол.
В описаните случаи е налице както слабата емоционална интелигентност, така слабо логично мислене, притъпявани от невежество, неразвитие на мисленето, алкохол, наркотици, религиозен фанатизъм, различни идеология и психични заболявания. Изредените причини притежават фактор слаборазвито мислене както чувствено-образно, така и логично, което е в основата на всички престъпления и самоубийства.
Ако сравним лудостта, която е протяжена и постоянна във времето със слабата или неконтролирана чувственост и слабата логика, плод на невежеството и неразвитието, в даден човек ще наблюдаваме, че си приличат в налудничавите пристъпи, но се различава с времетраенето им. Пристъпът на лудостта е продължителен, но не е съпроводен през цялото време с престъпления, а пристъпът на алогичното мислене е мигновено емоционално избухване, но с достатъчно времетраене, за да се извърши жестоко престъпление.
След престъпния емоционален шок, някой хора осъзнават престъплението, което са извършили и се самоубиват, но преобладаващата част е с толкова затъпено мислене, че не могат да направят самооценка на извършеното. Абсурден е случаят с Пол Пот, през чието управление са убити 3 милиона души като създава лагера на смъртта S – 21 в Камбоджа и връща държавата в първобитната ера. Арестуван от собствените си войници и осъден на доживотен затвор, се изказва, че от държавата, на която е служел достойно, нищо друго ценно не е взел, а само собствената си жена и дъщеря. Този зловещ психопат не осъзнава вината си за измъчваните и избитите по време на неговото управление 3 милиона души от 9 милионното население на Камбоджа. Практиката е била такава, че насрочения за виновен е измъчван и убиван, а заедно с него получават смъртна присъда цялото му семейство и най-близките му роднини. Действал е по метода на друг исторически психопат – Сталин, чийто девиз е бил „Няма човек, няма проблем“, а неговия жесток помощник Берия, хлечел и целувал краката на изпълнителите на смъртната му присъда, за да не го убиват.
Главната надзирателка на концлагера за жени, „Равенсбрюк“ през втората световна война, Доротея Бинц, преди да се изпълни смъртната и присъда чрез обесване, сваля златното ланче от врата си и казва: „Надявам се, че няма да мислите, че ние сме били лоши хора“. Тава го казва жена, която ръководи измъчването и убиването на хиляди жени и извършване на зловещи медицински опити върху тях. Това нещо може да бъде направено от хора с болни мозъци, плод на нациското идеологическо зомбиране с невъзможност за реална оценка на действителността и мислене. Защото извършените зверства неосъзнати от тях не се побират в никакви човешки мерки, а главната и най-жестока извършителка се представя за човек: „ Надявам се, че няма да мислите, че ние сме били лоши хора“.
Един български фашистки офицер, съдист, подпуручик Константин Йорданов командир от редовната българска армия – разстрелял Ястребинчетата, заедно с майките и бащите им (18 човека от 6 семейства) и лично доубивал ранените, хленчел и се молел ,след като чул смъртната присъда, за да му простят и да не го убиват като е казал, „мислех, че изпълнявам дълга си“. Неговият фашистки дълг, е убийството на деца и възрастни хора без съд и присъда, и за да доизпълни докрай фашисткия си дълг, изгорил къщите на разстреляните семейства. Защото неговото извратено животинско съзнание не е могло да предположи, че човешки дълг е съвсем друго нещо. Човешки дълг е да предотвратиш наказанието на невинните, а не лично да ги доубиваш, защото проявата на човещина е свързан с положителните човешки качества, с човешките добродетели, а те с дългът. Човешките добродетели при немислещи хора са принизени с възможност за изява на зверското в тях. Затова народен съд след 9. ІХ срещу управляващите е трябвало да има, за да получат заслуженото си наказание, виновните, дори да е само случая с Ястребинчетата, а такива случай са хиляди в България преди 9. ІХ.
Всички описани недъзи на човешкото съзнание и проявите им в човешкото общество са плод на безконтролна емоционална чувственост, вредна както за отделния човек, така и за обществото. Изводът, е че е невъзможно при раждането на разумния човек да се пръкне едно съвършено човешко съзнание. Защото няма такава свръхестествена сила, която може да го създаде мигновено и завършено, но има неразумна еволюционна сила на развитието, което винаги започва от роденото примитивно начало и върви към усъвършенстването му. Затова несъзнателния човешки род, не може да бъде плод на Божествен разум, защото такъв разум би го създал със завършени човешки качества и възможности, а не с животински примитивизъм, за което после Бог да го съди жестоко, затова, че е лош. Защото създателят осъждайки своето създание, човека, всъщност осъжда себе си. Същото е положението и със създаването на света, не е възможен, и е безсмислен съвършен свят, завършен свят, още повече, че съществуването на обективната материална действителност, нагледно го подчертава. Защото в обективната реалност на света е преобладаващо отрицателното, разрушителното, а не положителното и съзидателното и необходимостта от развитие се явява като баланс между тях, за да може да съществува, да се развива и да бъде познаваем света.
До тук получихме отговора, защо човекът и неговия свят са толкова алогични и несправедливи. Следва въпросът, как да превърнем неморалния човек с ниско съзнание в морален и високо съзнателен човек, за да направим нашия свят по-добро място за живеене и развитие. Д. Голман е поставил основата на отговора като е стигнал до прозрението за Емоционалната интелигентност, която да управлява емоционалната чувственост като я направим интелигентна. Пълният отговор на въпроса е как да превърнем неуправляемата емоционална чувственост на човека в интелигентна, и да я управляваме, за да постигаме правилни решения и неутрализираме емоционалния разрушителен изстрел.
След преобразуването на едното животинско, чувствено полукълбо в логично се появата Homo Sapiens и се прекъсва хармоничната, симетрична връзка между двете животински мозъчни полукълба, подчиняваща се на инстинктите при вземане на решения. Раждането на Разумния човек като по-висш еволюционен продукт и надстройка на животинското инстинктивно съзнание, олицетворява човешката природа, което издига човекът над животното, а не го принизява, както се опитват да твърдят много автори като принизяват човекът само до отрицателната му природа, с която обясняват невъзможността за неговото видоизменение към добро. Човекът като еволюционен продукт има възможност да се развива прогресивно, а като кално творение на Бог, да бъде натикан в ада без малкото богоизбрани, които директно заминават за рая.
Изводът че не може да припишем вина за извращенията, които е направил и прави човекът, на неговата неизменна природа. Защото точна променливостта е главния виновник за вземане на необмислени, неточни и неверни решения, които са без никакво основание. Ако човешката природа беше Абсолютно непроменлива, то хората щяха да бъдат само зли, което ги обрича на бърза гибел, или само добри, което ги обрича на безсмислено съществуване. И в двата случая човечеството нямаше да го има. Бог не е могъл да реши проблема Тетралектично, а неразумната Тетралектична еволюция го е решила с раждане на разума, в непротиворечивите условия на първобитна община, чрез злото и доброто в него, който прогресивно да се развива, защото всяко първично е посредствено. Така в равновесното общество се ражда новото по-висше качество, разумът с предпоставка за развитие.
Установихме, че разумния човек не се е развил и не е променил първичната си разумна природа и причината за това. Защото установихме също, че след появата на разума, човекът не е имал необходимите обществени условия, за развитие. Така първичният човек е имал закономерната възможност да създаде само противоречиво общество, което спира неговото развитие, за да запази противоречията развиващи обществото. Неразвитият човек е станал жертва на собствената си противоречивост, заради развитието на обществото и при постигането на определен връх на обществено развитие, обществото му се издължава, като му създава условия за развитие.
Постигането на съвременния етап на НТР на обществото, не е някаква самоцел, а възможност да се създадат социални условия за развитие на човека или едно равновесно битие, което напълно ще го освободи от физическия труд, като завърши противоречивата борба за физическото му оцеляване. След постигане на посочените придобивки, човекът ще има свободно време за духовно развитие чрез получаване и заучаване на всестранна и вярна информация като познание, необходима за формиране на правилно мислене, което ще развие неговото ляво, логично полукълбо. Така той чрез всестранно развитие ще излезе от порочния кръг на заблужденията на догмите и идеологиите и човечеството ще се запъти към повишаване на съзнанието, предпоставка за изчезване на войните и престъпленията. В по частен смисъл развитието на мисленето чрез всестранното познание при Разумният човек ще го превърне в Умен, мислещ човек, при който мислещото логично ляво полукълбо ще бъде доминиращо и ще наложи определен контрол над чувственото дясно полукълбо, но не като диктат, а като дидактика. Това ще допринесе дясното полукълбо да се очисти от човешките пороци, водещи до емоционални, престъпления като неправилни решения. При този контрол на логичното полукълбо ще се възстанови и сихронизира прекъсната връзка между мозъчните полукълба, разкъсана при раждането на разума. Ще се появи качествено мислене като добро взаимодействие между двете мозъчни полукълба. Тогава скорострелното решение на чувственото полукълбо ще се превърне в прозрение само като относително разрешение от абстрактно мислещото. Контролът няма да бъде тотален, а само относително ще намали грешните решения до определен минимум, което няма да унищожи човешката чувственост, а ще облагороди човещината в нея като я очисти от налепите на пороците. И сега се появяват интуиционни прозрения, поради скоростното чувствено-образно въздействие на дясното полукълбо, които са верни решения, но много рядко се стига до тях и не се подават на контрол. Затова им придаваме мистифициран образ, защото не ги разбираме и не може да ги контролираме, но забележителното, е че тези прозрения идват след определени търсения и размишления и никога не идват без основание.
Стигнахме до извода, че неразвитието на човека и по-точно на неговия мозък, е причината за човешките страдания и определихме необходимостта от равновесно битие като възможност за развитието на човека с предпоставка за всестранно познание, необходимо за развитието на мисленето. Остава въпросът, от къде да започнем и обяснението, защо да започнем точно от там, за да получим едно хармонично развитие на човешката личност като направим емоционалността интелигентна.
Логично е, да започнем с обучение на детето още след раждането в правилна посока по – подобие на обучението на малките при животните. Разликата се състои в това, че при малките на животните има заложени генетични готови програми – инстинкти, които се отключват бързо при обучението, при което не малка роля се пада на игрите, а при детето има генетично предопределение за разум, което трябва да развием чрез дълго обучение. Така възрастните животни за кратък период от време възбуждат инстинктите на малките ,предопределени генетично, като функционален сихрон между двете чувствени полукълба. Малките бързо започват самостоятелен живот без промяна на функционалната симетрия на техния мозък, което е възможност за запазване на инстинктите на рода и предаването им на следващите поколения.
Приликата, е че обучението на детето и на малките животинчета започва при наличието на две празни мозъчни чувствени, функционално симетрични полукълба. При детето това означава раждането на разума за втори път като промяна на функционалната симетрия на мозъка, предопределена генетично, а при животинчетата само се отключват инстинктите, без промяна на функционалната симетрия на полукълбата. При животните промените не са обусловени от историческо развитие, а при човекът са свързани с етапа на историческото обществено развитие, който отразява определен етап на познанието. Затова обучението на децата е свързан с постигнатото познание на обществения етап на развитие, което до сега ги развива според плутократичните порядките на обществения строй, придружено от догматизма на мистиката и религията. Липсата на научно познание е определяло невежото обучение на детето, което е формирало примитивен разум, най-способен да унищожава себеподобните си чрез първичните обществени законови порядки, поради непознаване същността на природните закони на съществуването и развитието на света.
В основата на всички извращения против човечеството стои невежеството на епохата раждаща невежи малограмотни и гладни човеци с разкъсана връзка между двете мозъчни полукълба, неспособни за мислене, но способни за зверства.
Например Александър Македонски е имал най-добрия учител на Древна Гърция – Аристотел. Той е направил от него добър пълководец, но поради невежеството на епохата му внушава фикс идеята, че чрез походите и завладяването на чуждите земи ще стигне до края на света и ще стане негов господар. В тази древна епоха малцина са имали добри, но невежи учители според съвременното НТ развитие и разбиране на света. Останалото човечество е не само неграмотно, а 80% в Древна Гърция са били роби, които са по-близо до животните, отколкото до човека.
Днес разполагаме с достатъчно доказано научно познание и различни остарели методи на обучение, с които започваме обучението на децата, но не прилагаме необходимия правилен метод, като не променяме старата методология до пълното формиране на разумната човешка личност. Промени внасяме само като разширяваме и усложняваме познанието с което формираме знаещи човеци, но не мислещи. Знаещият човек, ако не използва нат


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Страници: 1



Допълнителна информация
0 регистрирани и 1 анонимни потребители в момента разглеждат този форум.

Модератор:  Тaис, Atlantida 

Изпечатай темата

Възможности в този форум:
Не можете да добавяте нови теми
Не можете да отговаряте на мненията
HTML - забранен
Псевдо-HTML - разрешен

Рейтинг:
Брой показвания: 787

Мнението ти за темата:

Прехвърли се в



ALL.BG не носи отговорност за съдържанието на мненията, публикувани във форумите.

НАЧАЛОРЕКЛАМАВРЪЗКА С НАСКОНТАКТИЗА НАС

©1999-2015 ALL.BG Всички права запазени!

Generated in 0.033 seconds in which 0.023 seconds were spent on a total of 12 queries. Zlib compression enabled.