ALL.BG форуми
ALL.BG поща форуми чат стая обяви картички


Форуми » Емиграция и работа в чужбина » Българи в чужбина

Страници: 1
sszzs
член
***

Регистриран: 06.12.2011
Мнения: 55
Информация и съвети за багажа на пътуващите българи в чужбина
    #2856983 - 09.12.2011 13:06

Здравейте сънародници,

реших да направя тема за информация и съвети за вашият багаж при пътуване. Понеже имам доста опит в този бранш и съм работил като такъв в Америка, реших че има неща, които трябва да знаете от първа ръка. Надявам се да помогнат.

1. Отношение към вашият багаж
2. Съвети при закупуване на куфар
3. Съвети за опаковане на багаж
4. Генерални съвети при пътуване (касаещо вашият багаж)

1. Отношението към вашият багаж - работил съм доста със куфари и багаж в Щатите. Повечето места се отнасят "зверски" към всички куфари. Това е така, понеже като ти минават 50000 куфара през ръцете и ти писва. При нас куфарите идваха с камиони натъпкани догоре с чанти и куфари. Дърпат се 4-те най-долни чанти и всичко рухва от върха на земята, каквото падне падне. Следващите се хвърлят зверски, просто си нямате идея какво става с вашите куфари. Ето ви и снимка, за да се уверите сами какво се прави с чантите ви, 4 години се занимавах с това в Америка. Клипчета не е препоръчително да слагам, защотото ако имаше агенция защита на чантите, щяха да ме съдят за тормоз над чанти:

кликни тук за снимка 1

кликни тук за снимка 2

2. Съвети при закупуване на куфар -
2-1. Не си взимайте куфар с твърди страни (някой го беше споменал по-рано в темата). Пластмасови твърди куфари, те го отнасят най-здраво и се чупят(hard cases).
2-2. При избора на куфар гледайте да има ос, свързваща 2-те колелета едно за друго, това е много много важно, защото повечето куфари, понеже са тежки от високо се взимат и тупват на колелетата.
2-3. гледайте колелетата да са по 2 на страна или общо 4 на брои
2-4. нека колелетата са с омекотители, т.е. някакво покритие, да не е чиста пластмаса, защото се троши много лесно
2-5. трябва да са подсилени по ръбовете
2-6. дръжката трябва да е много здрава, вие се уверете в това, не с 2 нитчета, дето първото дърпане и изпадат, а здрави дръжки странична и горна.
2-7. подвижната дръжка, за която държите куфара, когато се придвижвате пеш. Трябва да има копче за освобождаване на дръжката и също за фиксация при прибрано положение.
2-8. закопчалка на подвижната дръжка. Много често се случва това копче неволно да се натисне дръжката се отваря, пада куфара и се чупи дръжката.
2-9. "интериор". Важно е куфара да е отвътре със стабилна конструкция, както при колите офроуд,където са подсилени, за да може като се преобърне колата щофьора да не пострада. това лесно може да се провери, като се обърне куфара на тази страна, че да може да го хванете за страничната дръжка, седнете отгоре му, ако не се извива много става, след това отворете "подплатата" на куфара и вижте свързвънето на железните рамки вътре. Самсонайт са добри, но не най-добрите. Имат много модели с единично колело (т.е. няма свързваща ос между 2-те колелета) и от едно спускане от високо и се троши едното колело, след което трябва да го влачите или носите на ръце.

3. Съвети при опаковане на багажа
3-1. Всички чупливи неща трябва да са в "ядрото" на куфара
3-2. Уверете се, че от всички страни на куфара има дрехи или хавлии или нещо меко, което да пази чупливите неща във вътрешноста на куфара
3-3. Частта от куфара, където най-малко може да се нарани предмет е до колелата. Това е най-твърдата част от куфара, ако има нещо много чупливо, трябва да се слага възможно по-близо до този район.
3-4. При наличието на няколко твърди предмета в куфара ви, то те не трябва да имат допир един с друг, винаги трябва да има нещо, което да омекотява допира на твърда повърхност в твърда повърхност.
3-5. Аз лично обожавам мед и си бях взел буркан с мед за Щатите. Получих си го здрав и читав и си хапнах меда. Ако имате такива мании като мен в "буркани" опаовайте ги в чорапи няколко чифта и сте готови.

4. Генерални съвети за вашият багаж - при пътуване в чужбина, уверете се, че името ви е написано върху куфара или на някакъв "Name tag", за да може дори и да е изгубен куфара, да знаят на кого е и да се върне на собствениците. напишете телефон, дори 2 ако се налага и адрес, на който бихте желали да го получите.

При нас куфарите без имена биват регистрирани като "изгубени до потърсване". При което трябва лично да отидете по всичките летища и да си го потърсите сред изгубеният багаж, които е супер много. При това не е гаранция, че вашият багаж ще бъде на някое летище, през което сте минали. Моят багаж, когато се беше изгубил беше намерен в Лос Анджелис, а аз пътувах за съвсем друга дестинация, добре че си бях написал името и адреса на 5 места, от които като получих куфара бяха останали само 2. Другите етикети се бяха скъсали.

Оставете листче с написан адрес вътре в някой от джобовете ако желаете, така е най-сигурно. те бъркат в куфарите, за да проверят дали има някаква инфо на кой е куфара. Ако името ви го няма на куфара и ни могат да открият, то вашият багаж ще остане завинаги изгубен и няма да можете да си го получите.

Още нещо, понеже бях супервайзър на тези хора, когато някой дойде при мен и подаде оплакване, че куфара му е счупен, естествено аз бях инструктиран да кажа, че имаме списък на всички пристигнали счупени куфари и техният е бил в този списък. Така е пристигнал от предната инстанция. Ако подадете оплакване там ще бъде същата работа, докато стигнете до оплакването в БГ, където никой няма да ви обърне внимание. Така че моето мнение, по-добре повече пари за добър куфар, отколкото всеки път по 50 лв за китайски. Наистина има много здрави куфари и това описаното по-горе са основните белези за здрав куфар. Първият път като патувах и 2-та куфара ми бяха в неузнаваемо състояние, след това се научих .

Имаше нещо като поговорка "не съм толкова богат, че да си купувам евтините неща" мисля че беше германска. Ако някой може да добави нещо по въпроса, моля. Надявам се да съм бил полезен за вас добри хора

Успех!

Бъдете живи и здрави!
Поздрави

sszzs

--------------------
Очаквай всичко от всички, и нищо от никой!


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
sszzs
член
***

Регистриран: 06.12.2011
Мнения: 55
Разликата между куфарите с меки и куфарите с твърди страни
    #2857763 - 12.12.2011 21:53 [Re: sszzs]

Здравейте,

Нека помислим логично върху нещата. Макар примера да не е подходящ, но мисля че ще схванете за какво говоря. Куршум от ТТ пробива метал до 1см, но не може да пробие бронежилетка от по далечно разстояние. Защо? Защото бронежилетката е направена от еластична мрежа, която абсорбира скоростта на куршума и го спира, докато твърдите повърхности са по податливи на удар (куршум). Когато товарехме и разтоварвахме чантите, като имаше куфар, които е с твърдо покритие и хвърлиш друг върху него и падне с колелото върху този куфар с твърдото покритие, то последният се пръска на парчета, понеже не може да абсорбира силата на удара и се троши. А представете си един куфар с меки страни, хвърляш друг куфар с колелото върху него и какво става? Понеже брезента (обикновено го правят от брезент или по-яка материя) влиза навътре, дрехите под повърхността на чантата абсорбират също удара и помага на страните на чантата. Тя остава здрава и непокътната, защото по-лесно е да строшиш твърдото, отколкото да скъсаш с удар мекото.

Представете си:

имате пред вас вертикално разположен килим и вертикално разположен плексиглас (най-близко е до пластмасата, от която се правят куфарите, макар и с нископроцентово съдържание на гума).

Вие стоите пред килима и пред плексигласа с камък в ръка. Хвърляте камъка(олицетворяващ асфалта на летището или друга чанта, която удра вашият твърд куфар) към плексигласа. Резултата е, че той се чупи.

Смятам, че всички се досещаме какво става ако го хвърлите към килима. Той е мек и се извива и абсорбира енергията на камъка.

Има и поговорка. Елата се вие, докато е млада. По-младите ели, когато духне вятър се извиват и огъват и не могат да се счупят, по-старите, съответно по-големи и по-твърди, не се огъват, защото нямат тази еластичност и именно за това при по-висока скорост на вятъра те се чупят

Твърдият куфар, падне ли на ръб се пръска като прозореца, по който сте хвърлили камък. По едно време имаше толкова много оплаквания от счупен багаж, че се наложи да раздаваме меки чанти, сакове на хората със счупени чанти. Поне 70% от тях бяха с твърди куфари. Аз водех статистиката

За вас е от значение да изберете куфар, подходящ за вас и да държи дълго време. Може да изберете евтин куфар и да издържи 10 години (малко вероятно, но не невъзможно), но всичко е до шанс и късмет.

Успех на всички!

Поздрави
sszzs

--------------------
Очаквай всичко от всички, и нищо от никой!


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Петина
почетен член
***

Регистриран: 24.08.2015
Мнения: 103
От: Шумен/Варна
Re: Разликата между куфарите с меки и куфарите с твърди страни
    #3342012 - 03.03.2016 17:49 [Re: sszzs]

Здравейте и благодаря за информацията, която сте се постарали да ни дадете.

Моля ако някой скоро (последните 2-3 години) е купувал куфар от България да сподели каква марка си заслужава да си купи човек.

Нямаме възможност да купим Самсонайт защото ще купуваме 4 комплекта куфари, но няма да купим и най-евтините. Незнам кои са "среден клас" или близки до висок клас куфари.

Ще се местим след около 2 месеца така, че все още имаме малко време да изберем или да поръчаме през интернет, ако ми препоръчате и дадете съвет.
Благодаря.

Честит празник на всички.

--------------------
Ако не ти харесва къде си, премести се. Ти не си дърво.

J.R.


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
plain

***

Регистриран: 06.05.2008
Мнения: 6382
От: 02467
Re: Разликата между куфарите с меки и куфарите с твърди страни
    #3342031 - 03.03.2016 19:49 [Re: Петина]

Моят го купих от магазин в подлеза срещу Спортната палата. Марката май беше Elle, но може да било и името на модела, но помня, че пишеше "Made in Spain". Нарочно го избрах, макар цветът да беше малко "женски" понеже колелата(2) са вградени(това е доста важно) и с доста дебела и добре занитена пластмаса около тях и дръжката и останалата конструкция. Изглеждаше по-солиден от останалите на пазара тогава. Вече 7 години го лангъркам по летища и автогари и като изключим малко разпаряне на шева на единия ъгъл, който оправих, съм нямал проблеми - колелцата, дръжката, зиповете са в идеално състояние. Не е hardshell. Не беше евтин, но не беше и от най-скъпите. Не си спомням да съм виждал същия модел досега по летищата.

Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
spooky
отвеян
***

Регистриран: 29.10.2006
Мнения: 118
От: Синсинати, Охайо
Re: Разликата между куфарите с меки и куфарите с твърди страни
    #3342077 - 03.03.2016 22:03 [Re: Петина]

И по-евтините марки издържат поне няколко пътувания, не си харчете парите за нещо по-скъпо освен ако не ви се налага да пътувате често...

--------------------
Grammar is important. Capitalization is the difference between helping your Uncle Jack off a horse & helping your uncle jack off a horse.


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Петина
почетен член
***

Регистриран: 24.08.2015
Мнения: 103
От: Шумен/Варна
Re: Разликата между куфарите с меки и куфарите с твърди страни
    #3342198 - 04.03.2016 16:37 [Re: spooky]

Благодаря ви.

--------------------
Ако не ти харесва къде си, премести се. Ти не си дърво.

J.R.


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Страници: 1



Допълнителна информация
0 регистрирани и 3 анонимни потребители в момента разглеждат този форум.

Модератор:  Nadin, Praefectum 

Изпечатай темата

Възможности в този форум:
Не можете да добавяте нови теми
Не можете да отговаряте на мненията
HTML - забранен
Псевдо-HTML - разрешен

Рейтинг: *****
Брой показвания: 5556

Мнението ти за темата:

Прехвърли се в



ALL.BG не носи отговорност за съдържанието на мненията, публикувани във форумите.

НАЧАЛОРЕКЛАМАВРЪЗКА С НАСКОНТАКТИЗА НАС

©1999-2015 ALL.BG Всички права запазени!

Generated in 0.012 seconds in which 0.005 seconds were spent on a total of 13 queries. Zlib compression enabled.