ALL.BG форуми
ALL.BG поща форуми чат стая обяви картички


Форуми » Разни » Говорилнята

Страници: 1
nakoimupukaaa
неориентиран


Регистриран: 20.03.2017
Мнения: 4
Некоректни търговци в България
    #3395138 - 20.03.2017 22:07

Здравейте,потребители,наскоро имах честа да се сблъскам с фирма Е-маг и нейното качество.Закупих си телефон Хуавей У52 .Първоначално телефонът ми харесваше много ,но след около месец и половина установих ,че е с дефект и то доста неприятен.Дефектът се състои в това че ,когато някой ми звъни,телефонът има 3 сигнала забавяне,дефакто той извънява чак на третото тъъът ,което вие чувате с слушалката.Отначало си казах е голяма работа,не е кой знае какво, но в последствие се оказа ,че проблемът е доста дразнещ,защото хората ,които ме търсят започнаха да се дразнят и оплакват,а представете си ,че Ви търсят по спешност,тогава всяка секунда е важна,а и защо да бъде с дефект,след като сте заплатили с недефектни пари и цялата стойност.И така заех се да си търся правата и да си върна парите,които с честен труд съм спечелил.Първо трябва да знаете,че Е-маг е фирма със седалище в Румъния и няма да можете да подадете сигнал в КЗП(Комисия Защита на Потребителите),но оттам любезно Ви пренасочват към ЕЦК(Европейски Център по Качеството).И от двете места ,ще Ви обяснят вашите права,които по закон са следните:“ Връщането на закупена стока е един от начините за удовлетворяване на рекламация в случай на дефект. Без проява на несъответствие потребителите могат да се откажат от сделката в срок от 14 дни само ако са я сключили от разстояние. Това са възможностите за отказ от покупка, предвидени в Закона за защита на потребителите, който е хармонизиран с европейското законодателство в тази област.

Комисията за защита на потребителите (КЗП) напомня този факт в рамките на провежданата от Европейския съюз Информационна кампания за правата на потребителите.

Една от хипотезите, в които потребителите могат да върнат на търговеца закупена стока, е при наличие на дефект, проявил се в рамките на законовия гаранционен срок (до две години от датата на покупката) или в периода на валидност на търговската гаранция, съгласно условията в нея. След предявяването на рекламация пред търговеца, той следва да ремонтира безплатно за потребителя дефектната стока или да я замени с нова в срок от един месец. В случай че не успее да стори едно от двете, следва да направи отбив от цената или да върне парите на клиента. До връщане на парите може да се стигне и в случаите, в които дадена стока в двугодишния гаранционен срок отново прояви дефект след като вече три пъти е била ремонтирана.

Връщане на стока с аргумент, че не допада на потребителя, не е правилен размер или подходящ цвят и пр. не е предвидено в закона, освен в случаите, когато сделката е сключена от разстояние или извън търговски обект. В тази хипотеза потребителят има право да претендира за разваляне на договора в рамките на 14 дни след доставката и връщане на парите. Законодателят предвижда тази опция с презумпцията, че потребителят не е имал възможност да се запознае с реалните характеристики на стоките само по техни снимка или описание. Правото за връщане на стока, закупена от разстояние или извън търговски обект, обаче, е различно от правото за предявяване на рекламация във връзка с установен дефект, независимо от това дали стоката е придобита от традиционен магазин или от електронен такъв.



Връщането на закупена от традиционен магазин стока без дефект или след изтичане на 14-дневния срок при сделките от разстояние и извън търговски обект е въпрос единствено на добра търговска практика от страна на конкретния икономически оператор и не е нормативно уредено.“



Така оттук нататък,ако засечете дефектът до 14-ят ден или до 1-ия месец,както е за Е-маг,лесно може да върнете продуктът,но в моя случай ,го установих по късно може би в началото на втория месец.Оттам започват разговорите по телефона,имайте предвид ,че номера с 0700/0800 и т.н. са по 69ст на мин,което също не е случайно.В моят случай,трябваше да върна телефонът 3 пъти за дефект и чак на четвътия път да ми върнат парите обратно.Само ще кажа ,че това е трудно,защото те по всякакъв начин се опитват да Ви откажат.Ще кажа някои от техните номерца с които се опитват да го направят.Първо ,ще Ви кажат ,че трябва да попълните формуляр за сервиз.След като го попълните ,а той се попълва в интернет бланка на сайта им,после трябва пак да се обадите ,за да го удобрят и да Ви насрочат дата и час в които ще дойде куриер ,за да вземе продукта за сервиз.Тук правилната реакция от ваша страна е да им кажете ,че те трябва да го направят,защото е тяхно задължение,така ще спестите време и пари.Трябва да им опишете и самият дефект по телефона.След като го „ремонтират“ първите 2 пъти ви го връщат със статус „поправен“,но той изобщо не е!Просто са налепили стикери,че е извършен ремонт.Не може да се поправи ,защото това е производствен дефект и трябва да се смени процесорът на телефонът,които струва почти целият телефон.Дотук с лесното.След като направите процедурата още веднъж,тогава ще ви накарате да чакате,за да Ви изнервят и да се пробват да Ви откажат.Спокойно,бъдете търпеливи, не могат да не го поправят в рамките на 1 месец,защото иначе ще се наложи да Ви върнат парите,както е по закон.След като го върнете за четвърти път ,който би трябвало да е последният и да ви възстановят сумата по банков път, точно преди да дойде куриерът,за да ви го върне, Ви се обажда един човек от офиса,като не се представя кой е Ви казва:“брат,аз имам същият телефон,той си е така.“Ами ,“брат“ ,след като си е така,защо не го казвате в рекламата на телефона ,за да знаем и ние ,че си е така,още малко трябва и да се почуствам виновен,за тяхната наглост и безочие.Тук изобщо не му обръщайте внимание на „брата“.После върхът на сладоледа е ,когато Ви кажат ,че сте го връщали 3 пъти ,дефакто сега пак ще го върнете за четвърти път.Тук си признавам вече се поизнервих,но си казах добре ,какво пък толкова още 2 седмици напред назад.И така ,мога да Ви дам следните съвети,не ги оставяйте да Ви мотаят,записвайте си ,кога,какво ,къде и как и им звънете по честичко да им напомняте.А и ако Ви кажат че са си записали, не са,винаги искайте номера на сервизният формуляр,а и за малко да забравя втория или третия път ми казаха ,че имат срив в системата за сервизни формуляри и ала бала,но поръчките си вървят а софтуерът е един и се оправдат със Спиди ,че тяхната система била нещо се скапала.Обадих се в Спиди нямаше нищо такова.Та така.Знайте че България е вторичен пазар за доста техника и тук се продават доста дефектни стоки,не съм единствения си изпатил.Тук мога да задам няколко въпроса.Кога ще се вземат нужните мерки за промяна в закона при такива некоректни търговци.Защо се оставят вратички за такива търговци легално и необезпокоявани да си извършват дейността и да печелят на наш гръб,като ни продават боклуци.Мисля ,че всички знаем отговорите,но аз пак да питам.Може би някой ще чуе.Ами това е аз успях да си върна парите,дано и Вие успеете и не се отказвайте лесно приятели/потребители,Вие винаги сте с право,защото Вие плащате от вашият джоб!Хубаво е човек да знае правата си! Предварително се извинявам за правописните грешки. Успех

КА


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Цецо
ПИЧ
***

Регистриран: 02.04.2003
Мнения: 9959
От: Карлово, BG
Re: Некоректни търговци в България
    #3398585 - 21.04.2017 15:49 [Re: nakoimupukaaa]

Бах ти фермана! Малко по-дълъг от библията и много по-неграмотно написан.
Някой прочете ли го?

--------------------
Биват прочути и забранени. Те са измислили дясно и ляво
и мислят петото измерение. Непримирими към бог и дявол.


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
xoce
coyote
**

Регистриран: 30.07.2009
Мнения: 1951
Re: Некоректни търговци в България
    #3398617 - 21.04.2017 23:21 [Re: Цецо]

Нещо прочетох някои си купил ``Хуавей``, подобно на
KозлодУЙ и свършва на уй
p.s
И после имаме ``педе.....```

--------------------
Hell Was Full So I Came Back


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Цецо
ПИЧ
***

Регистриран: 02.04.2003
Мнения: 9959
От: Карлово, BG
Re: Некоректни търговци в България
    #3403948 - 06.06.2017 11:00 [Re: xoce]

Е то който си купува уй кво очаква да получи? Лада?

--------------------
Биват прочути и забранени. Те са измислили дясно и ляво
и мислят петото измерение. Непримирими към бог и дявол.


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
xoce
coyote
**

Регистриран: 30.07.2009
Мнения: 1951
Re: Некоректни търговци в България
    #3404009 - 06.06.2017 21:12 [Re: Цецо]

Все едно не питам,дали ``ПИЧ``e пишка
Цитат:

Лада?




Жигула е Жиголо

А Лада е съвременно cлавянско име на жена за красота и любовта
По късно e приятелка и съпруга бре

--------------------
Hell Was Full So I Came Back


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
xoce
coyote
**

Регистриран: 30.07.2009
Мнения: 1951
Re: Некоректни търговци в България
    #3404012 - 06.06.2017 21:47 [Re: xoce]


Он пише za GSM
Бих му препоръчал ТЪП-67 /тап 67/с няколко макари x 1 км,да се оплаква където ще

--------------------
Hell Was Full So I Came Back


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Страници: 1



Допълнителна информация
0 регистрирани и 8 анонимни потребители в момента разглеждат този форум.

Модератор:  Мишо, Дон Кихот, Nadin 

Изпечатай темата

Възможности в този форум:
Не можете да добавяте нови теми
Не можете да отговаряте на мненията
HTML - забранен
Псевдо-HTML - разрешен

Рейтинг:
Брой показвания: 416

Мнението ти за темата:

Прехвърли се в



ALL.BG не носи отговорност за съдържанието на мненията, публикувани във форумите.

НАЧАЛОРЕКЛАМАВРЪЗКА С НАСКОНТАКТИЗА НАС

©1999-2015 ALL.BG Всички права запазени!

Generated in 0.024 seconds in which 0.008 seconds were spent on a total of 13 queries. Zlib compression enabled.