Словото

Слово.бг · Словеса · Галерия · Книжарница

all.BG Форуми



Форуми » Култура и Изкуство » Език и литература

Страници: 1
rosalinda
-{--,--{-'-@
***

Регистриран: 18.12.2005
Мнения: 643
От: където грее слънчице
Нали ще ти стана клиент ( сатира)
    #3450718 - 20.11.2018 18:52

#НалиЩеТиСтанаКлинет! Внимание! Много дълъг текст.
Моля това да се приеме с известна доза хумор. Не визирам никого конкретно. Писането му е продиктувано от гротескни примери от практиката, а не от приятелите ми, които уважавам и обичам. Във времето за много хора (към които , признавам си, имам лично отношение) съм правила и ще продължавам да правя много безплатни неща. Правя безплатни неща и за хора, които имат нужда от мен професионално, но просто не могат да си ме позволят. Не така стои върпсът с #НалиЩеТиСтанаКлинетите. Публикувам го, за да се посмеем заедно , а не за да карам някого да се чувства неудобно . Е, ако провокирам даден човек да се замисли над професионалното си поведение, ще съм направила едно добро дело
И така, като прохождащ професионалист в миналото ( с горчилка и може би някаква доза обида), а към настоящия момент с иронична усмивка, наблюдавам хитроумщините на #НалиЩеТиСтанаКлинетите. За това в настоящето правя събирателен образ на #НалиЩеТиСтанаКлиентът.
#НалиЩеТиСтанаКлинетът обикновено има бизнес. И този бизнес е „много голям“. И работи. Само че, #НалиЩеТиСтанаКлинетът е решил , да аутсорсва услуга или има нужда от еднократна такава. За тази цел бизнес партньорът му следва да се подбере внимателно. И #НалиЩеТиСтанаКлинетът , очаквано, прави проучване на пазара. Рови в интернет, сравнява оферти, сравнява условия и попада на теб.
#НалиЩеТиСтанаКлинетът първо се обажда по телефона ( или пише по е-мейл). Залива избрания от него професионалист с купища впроси. И иска да бъде надлежно упътен за проблема му, който е мноооого голям! Най-често #НалиЩеТиСтанаКлинетът се интересува 1) Дали може да се реши; 2)Как може да се реши; 3) Кога може да се реши; 4) Колко ще му струва, за да се реши. Ако може по телефона . #НалиЩеТиСтанаКлинетът не може да изгуби време, за да те посети в офиса….пък и ако посети офиса ти, може да му поискаш да си плати за консултацията.
Разбира се, задължително плащането следва да се случи на финала, ако #НалиЩеТиСтанаКлинетът е доволен от резултата, ( но само евентуално).
#НалиЩеТиСтанаКлинетът все пак решава да се запознае с теб лично, след 10-тия е-мейл с 30 000 прикачени файла , с които ти трябва да се запознаеш по неговия въпрос. Или след 50-тото обаждане, в което те разхожда из 20 законодателства 60 алтернативни процедури, натрупана практика в институции от 15 години насам и прочее... #НалиЩеТиСтанаКлинетът прави голям жест. Отделя лично време, за да посети офиса ти. Но ти не си мисли, че това е безвъзмездно. #НалиЩеТиСтанаКлинетът в замяна трябва да се увери предварително, и то на 100%, ти точният професионалист ли си ?
Нищо , че имаш около 100-тина публикации в интернет, които разискват сходен на неговия казус, нищо, че и образованието ти е релевантното. Та какво са 6 години висше в университет!? Фактът , че практикуваш именно в сферата, в която са питанията на #НалиЩеТиСтанаКлинета , отново няма тежест. Това е така, защото #НалиЩеТиСтанаКлинетът винаги проверява източниците си детайлно и прави много точно проучване с какви хора работи. Те трябва да само най-най-ТОП професионалисти. И #НалиЩеТиСтанаКлинетът ги подбира внимателно.
#НалиЩеТиСтанаКлинетът е много отговорен към бизнеса си.
Той е пропуснал да се допита до професионалист своевременно и за това е затълнал, но това не е безотговорно, нито е небрежно. #НалиЩеТиСтанаКлинетът е звънял на много места. Но те не са на ниво. Поискали са му да им плати предварително, без той да е сигурен дали те могат да свършат работата или не. За това #НалиЩеТиСтанаКлинетът се е заел сам с тази тежка задача. На Българския пазар няма качествени специалисти. Едва едва #НалиЩеТиСтанаКлинетът е попаднал на теб!Истински късмет! Ти си бисер сред мъниста!
Нищо, че междувременно докато е „търсил“ професионална помощ, на #НалиЩеТиСтанаКлинета му се е появил проблем ,бъг, дело с НАП, с Топлофикация, с ЧСИ, блокирали са му сметки, съди се с доставчици или с клиенти или с бизнес партньори или с когото там се сещаш. Т.е. докато „търси“ решение вече 6-ти месец, примерно, ситуацията му се е усложнила и заплела допълнително. Този проблем трябва да се реши от ТОП-професионалист. #НалиЩеТиСтанаКлинетът работи само с най-доброто на пазара и е истински комплимент, че се обръща именно към теб.
Е, за да залужиш доверието на #НалиЩеТиСтанаКлинета, трябва и ти да положиш усилия. Ще трябва да се постараеш. За това #НалиЩеТиСтанаКлинетът следва да бъде наистина убеден, че ти си правилният човек. А как по-добре да убедиш #НалиЩеТиСтанаКлинета, от това да му отговориш на „предварителните“ запитвания с максимална точност: срокове, детайли, процедури, стъпка по стъпка, изготвяне на документи, какво трябва да съдържа всеки документ, ама точно! На #НалиЩеТиСтанаКлинета трябва да му приложиш „образец“. Ама този образец следва да е попълнен с детайлите, датите, числата, имената, сроковете, точната информация, точните думи, точните термини, точните клаузи, и всичко останало. Но ти не правиш нищо специално до момента. Това си е само образец. Освен това ти нали си специалист. Значи от теб се очаква да имаш разписана всяка апокрифна процедурка в най-големи детайли и да използваш готова балнка от практиката си. Даже не е нужно да я персонализираш за нуждите на #НалиЩеТиСтанаКлинета, защото ти нали си професионалист. Според #НалиЩеТиСтанаКлинета всичко това като професионалист ти вече си го създал на готово и сега само трябва да сложиш в „бланковия документ“ всичките му данни от търговския регистър, да си заредиш в софтуера критерийте , по които се води неговият бизнес, да направиш 3 0000 пресмятания, да подбереш 20-30 елемента, които да следиш специално за неговия случай, да ги попълниш на 60-70 места в документите му- нищо работа. Ще ти отнеме не повече от седмица – две. Но #НалиЩеТиСтанаКлинетът бърза. За това , ако може да работиш 2 рабтни дни вместо един и събота и неделя да ги прекараш в офиса, би било чудесно. #НалиЩеТиСтанаКлинетът е точен. И иска ти да се отнесеш с него подобаващо сериозно. Това е предварително запитване и ако направеното се хареса на #НалиЩеТиСтанаКлинета, ще ти се плати, но задължително…..в някакъв бъдещ момент.
За теб, разбира се , това е време за навлизане в казус, за четене на документация ( понякога много голям обем документация), или проучване на проблематика, или време за разучаване на съдебна практика, данъчна пракика, процедури, технически детайли или нещо друго. Но за #НалиЩеТиСтанаКлинета, това са едни дребни неща, които не са чак толкова важни.
Казваш на #НалиЩеТиСтанаКлинета, че няма проблем да се захванеш със случая му. Часовата ти ставка за консултация и проучване на пробелма е ХХ лева или ХХХХ лева общо. И че за неговият въпрос ще ти трябва приблизително У време за проучване и становище. Z време за изработване на всичко необходимо.
#НалиЩеТиСтанаКлинетът веднага реагира на това предложение. #НалиЩеТиСтанаКлинетът е на мнение, че това е предварителен разговор за опознаване. Ти трябва да му свършиш работата и то качествено. Само тогава той може да ти се довери професионално. Едва след това може изобщо да се спомене думата да му дадеш оферта и той да ти плати за свършеното. Е, към офертата, разбира се, ще си включиш и положения до момента труд. Ама, нали се разбрахме – в един бъдещ момент, като проблемът му е вече история. А консултациите, които даваш …ми те са предварително проучване за проверка на твоята компетентност. Нищо , че ти е загубил вече 10-ти работен ден, за да те занимава е неговите теми и черпи безплатно ноу-хау как да оправи бъкиите си.
#НалиЩеТиСтанаКлинетът е много взискателен към своите бизнес партньори. За това „цени“ времето си, разбира се и парите си. Ами ако ти плати и ти не му решеиш проблема ? Ма как може така? За #НалиЩеТиСтанаКлинетът качеството трябва да е гарантирано. Ти ще свършиш работата, а за награда #НалиЩеТиСтанаКлинетът може да се обвърже с теб дългосрочно. Ако прецени, че си струваш.
#НалиЩеТиСтанаКлинетът не може да допусне да се обвърже с теб чрез договор и после да се окаже, че е сбъркал човека. Не! #НалиЩеТиСтанаКлинетът ще те попита всичко, което има да те пита. Ти понеже си професионалист, ще му отговориш и ще го направиш. След това #НалиЩеТиСтанаКлинетът ще ти посика оферта и чак тогава , когато е убеден в качествата ти и е видял резултатите на твоя труд, може и да погледне офертата, пък представи си , може и да я приеме. #НалиЩеТиСтанаКлинетът е специален. За тази цел трябва да му демонстрираш специално отншение. Е, разбира се трябва да е и доволен! Всичко направено до сега, следва да е не по-малко от перфектно. А, да , пропуснахме да споменем нещо важно. #НалиЩеТиСтанаКлинетът е много внимателен и с финансите си. За това внимавай какви цени си определяш. Ако кажеш , че нещо ще струва У пари, според #НалиЩеТиСтанаКлинета, то трябва да е У/2 или У/3. Те твоите конкуренти са много и работят на поне 10 пъти по-ниски цени от твоите. #НалиЩеТиСтанаКлинетът винаги ще приравни професионалната ти услуга към най-ниската възможна пазарна цена, която е намерил в интернет. Пък и ти как смееш да поискаш адекватно заплащане за труда си….и за скоростта си …. И за извънредното време, прекарано в офиса. Много си алчен, ей! Без клиенти ще останеш с този печалбарски подход. В момента използваш, че #НалиЩеТиСтанаКлинета е в затруднено положение и бърза. И за това искаш да му сложиш нечувано висока тарифа за услугите си, като смъкваш от него най-малко 10 кожи. Дори тарифата ти да е около средната пазарна цена….а дали е на средната пазарна цена за ТОП услуга, това изобщо няма да го коментираме. #НалиЩеТиСтанаКлинетът веднъж ти звънна в 22.00 часа, помниш ли? И ти имаше наглостта да не си вдигнеш телефона. А му беше много спешно на #НалиЩеТиСтанаКлинета да те чуе точно в момента. Върна му обаждане чак на следвашия ден. Несериозна работа. А когато видя съобщението му във фейсбук цели 4 часа след като ти го е пратил ? Не си следиш кореспонденцията, а претендираш, че си професионалист! А помниш ли когато #НалиЩеТиСтанаКлинетът ти изпрати е-мейл с 40 прикачени файла и ти му отговори чак на следвашия ден! #НалиЩеТиСтанаКлинетът очакваше бърз отговор за 10 минути, пък ти се офлянкваш. Да не пропускаме и онзи случай, когато ти звънна по време на отпуска. А ти ? Ти какво направи? Не си канцелира резервацията, не си върна самолетния билет, не прецака отпуската на мъжа си, а вместо това го отпери и #НалиЩеТиСтанаКлинетът се наложи да си свърши част от работата сам. Вярно, изпрати му готовите документи по е-мейл.Но представи си , само по твои указания през е-мейл, му се наложи да се оправя самостоятелно. Скъса си нервите, човечеца, докато чака 2 часа на опашка пред институция, за да входира документите, които ти трябваше да подадеш от негово име. Как може да почиваш, докато #НалиЩеТиСтанаКлинетът има крещяща нужда от теб? Е, сетил се е, че му трябваш , докато ти вече пътуваше за летището с багажа и детето, ама това си е професионален риск, който трябва да поемеш в името на бъдещото ви сътрудничество. Не е лесно да си професионалист. Не си перфектен и губиш времето на #НалиЩеТиСтанаКлинета! Как може да претендираш за такова заплащане сега ? Ах тиии, не те е срам
#НалиЩеТиСтанаКлинетът идва при теб за съвет, защото нали ще ти стане клиент. Е, ако му хареса как работиш, де. Ако му отговориш и му решиш проблема, защо да не ти стане клинет? Ако не му отговориш, от къде на къде ще си харчи парите за теб, явно не си достатъчно добър пофесионалист. Пък ако след като му отговориш прецени, че може да си го направи сам, значи съветът ти не е бил качествен и процедурата е лесна. И с теб НалиЩеТиСтанаКлинетът направо си е загубил времето. А времето е ценно! За какво му е на #НалиЩеТиСтанаКлинетът да плаща за нещо, което може да свърши и сам? Ми да. Ако #НалиЩеТиСтанаКлинетът може да се справи и сам, само по твоите съвевти, записки, предварително подготвени докумнети, изчисления, оформени справки и друга документация, проверки в държавни регистри и всичко останало, значи това не е професионална услуга, която ти правиш за него , а е детска играчка.
Никакви възражения за отделено време не се приемат от #НалиЩеТиСтанаКлинета. Клиентът винаги има право! За това тъпи оправдания и хленчене като това, че не работиш про боно и всеки има работно време, за което му се плаща да върши работа, не се приемат. Не се приема и репликирането, че търговските дружества целят печалба, не правят дарения, иначе биха били благотворителни организации. #НалиЩеТиСтанаКлинетът има мнение по темата. И мнението е следното. Можеш ли да свършиш работа или не ? Ако можеш- вършиш я. Ако не можеш-некадърен си и не се оправдавай! #НалиЩеТиСтанаКлинетът ще прецени полезния ефект СЛЕД като види резултатите. Пък, ако е в настроение, даже може и да ти плати. Е, че как нали ще ти стане клиент

--------------------
They call me the wild rose


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Tanya.

***

Регистриран: 19.10.2008
Мнения: 16133
Re: Нали ще ти стана клиент ( сатира)
    #3450724 - 20.11.2018 19:40 [Re: rosalinda]

... в отложено време.

Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
rosalinda
-{--,--{-'-@
***

Регистриран: 18.12.2005
Мнения: 643
От: където грее слънчице
Re: Нали ще ти стана клиент ( сатира)
    #3450725 - 20.11.2018 19:46 [Re: Tanya.]

Така е Ако съществуваше "отложено" глаголно време, бих написала сатирата именно в него. Би било подходящо

--------------------
They call me the wild rose


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
rosalinda
-{--,--{-'-@
***

Регистриран: 18.12.2005
Мнения: 643
От: където грее слънчице
#ИскамБазовПакет
    #3450907 - 23.11.2018 09:17 [Re: rosalinda]

#ИскамБазовПакет

След като вече се запознахме с #НалиЩеТиСтанаКлинетите , можем да преминем към клиентът, който иска базов пакет
Ето какъв е клиентът, който най-често иска базов пакет.
Той цени финансите си и времето си. За това оптимизира всичко, ама абсолютно всичко. Като се започне от разходите за билети, за вечери , за почивки и развлечения… и за какво ли не още , та се стигне до бизнес разходите. Оптимизацията най-често върви двупосочно : към плюс и към минус безкрайност.
Към минус безкрайност са насочени заплатите на персонала, плащанията към доставчици на професионални услуги, наеми, данъци и всички възможни офис разходи. Към плюс безкрайност вървят кредитните карти, почивките, самолетните билети, вечерите, ремонта на вилата, ремонта на басейна на другата вила, оптимизацията на гардероба на жената ….. е и шкафът й за обувки, пък защо не и шкафът за дамско бельо. След като оптимизира тези на жената, се започва с тези на любовницата ( или наобратно- първо на любовницата, после на жената) .
И така, след като бюджетът вече е оптимизиран по най-добрия възможен начин, започва предоговарянето на абонаментите за професионални услуги от редовните доставчици. А какво по- хубаво от това да поискаш базов пакет ….. разбира се, с някоя друга екстричка към него, нали си редовен клинет ?
Ето така протича едно стандартно предоговаряне на базов пакет :
- А може ли да звъня 24/ 7?
- Работното ни време е от 9 до 5.
- А…..аз си мислех , че 24 часовата поддръжка ми влиза в базовия пакет. Може ли да ми добавите обслужване 24/7, без доплащане?
- …….
- А ако имам проблем в събота вечер офис линията ви работи ли ?
- Събота и неделя не работим.
- Хм….странна работа. Мислех ,че това ми влиза към базовия пакет ! И все пак с кого мога да се свържа, ако имам проблем в Събота?
- ……
- Ако искам да се разведа с жена ми има ли кой от екипа ви да ми поеме случая ? Имам подписан брачен договор, но тя ще остане с детето в апартамента, който е семейно жилище…
- Тук обслужваме само корпоративни клиенти. Това е счетоводна къща. Мога да ви свържа с кантора по гражданско право.
- Странно, мислех , че това трябва да се включва към базовия ми пакет. Може ли да го добавите без доплащане ?
- …..
- Ако НАП влезе на проверка във фирмата на майка ми, ще можете ли да реагирате ?
- Договрът ни е с вашата фирма.
- А, това като екстра не се ли включва в базовия ми пакет ?
- …
- От Министерство на Финансите и Икономическа полиция ме питат каква е тази офшорка, от която всеки месец тегля по 200-300 000 като физическо лице….може ли да им отговорите да не ме занимават с глупости ?
- Каква офшорка ? Намерете си адвокат! Веднага!
- Онази, от която тегля по 200-300 000 като физическо лице. Странно, това не ми ли влиза към базовия пакет?
- ……..
- Реших да замина за почивка. Може ли да се обадите и да проверите с резервацията ми в хотела дали всичко е наред.
- Ние сме счетоводна къща. Обслужваме дружеството ви.
- Добре, чудесно, значи ще очаквам обаждане дали с хотела всичко е наред. Имам двойна стая. Номер на резервацията е 987908….а да, очаквам една приятелка да пристигне на летището. Ако може от хотела да й организират транспорт. И да ми запзазите час за масаж. По възможност приятелката ми да не разбира. Искам да е с хепи ендинг. Оу, пропуснах. Това е екзотична ваканция. Рецепционистката не разбира добре английски….само урду. Но вие, ще се оправите с този дребен детайл, нали?
- ……..
Някои от отговорите са отбелязани с многоточия. Биха могли да бъдат най-различни. Оставям ги на вашето въображение

--------------------
They call me the wild rose


Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!   Уведоми модератора  
Страници: 1



Допълнителна информация
0 регистрирани и 5 анонимни потребители в момента разглеждат този форум.

Модератор:  nousha 

Изпечатай темата

Възможности в този форум:
Не можете да добавяте нови теми
Не можете да отговаряте на мненията
HTML - забранен
Псевдо-HTML - разрешен

Рейтинг:
Брой показвания: 140

Мнението ти за темата:

Прехвърли се в



ALL.BG не носи отговорност за съдържанието на мненията, публикувани във форумите.

НАЧАЛОРЕКЛАМАВРЪЗКА С НАСКОНТАКТИЗА НАС

©1999-2015 ALL.BG Всички права запазени!

Generated in 0.02 seconds in which 0.004 seconds were spent on a total of 13 queries. Zlib compression enabled.