Словото

Слово.бг · Словеса · Галерия · Книжарница

all.BG Форуми



Форуми » Култура и Изкуство » Език и литература

tisss
Tester Independent...
***

Регистриран на: 07.04.2006
Мнения: 5273
От: Пловдив
Re: Въведение ІІІ
    #1584834 - 10.01.2007 07:00

"Как цъфти плътта ми по-уханна,
ти откак пред мене се вести;
виж, вървя по-стройна, по-желана,
а ти чакаш само: кой си ти?..."


Райнер Мария Рилке, из стих. "Жертва" (1905-1906)*



(„Пшеничената нива”) ПИЕДЕСТАЛ НА ЖЕНСКАТА ХУБОСТ



22.05.2001. Хубавото голо женско тяло е празник за очите и душата именно заради сексуалното изкушение. Етичното издига язовирни стени, зад които мъжът се изпълва с енергия; наричаме я страст, животински нагон, ала в нея би могло да има и естетично затаяване. Красотата в най-женствените й форми облагородява порива, поставя му кожени юзди със златен обков, опитва да укроти неукротимото – чисто мъжкото начало.

„Хем кършете, хем ломете,
а по-много миришете! –


съветва народният гений в песента: –

У Недини слънце грее,
то не било ясно слънце,
най ми била сама Неда...”


Т.е. любувайте се, юнаци. Но това любуване да носи отблясъка на преклонение пред божественото.

Сексуалната вакханалия съчетава бога и животното у нас. Прегръщайки жена, прегръщайки знойната й тръпнеща под ласките му плът, сатирът, фавнът, дивият козел от свитата на Дионис чува могъщите мелодии на природата. Това вече не е стопанинът, а празнуващият, освободен от задръжки първичен човек. Точно в тия лудо препускащи мигове настава истинско сражение, ечи тръбен зов, веят се знамена, времето изгубва смисъл. И не виждам по-интензивно живеене от съвкуплението между влюбени.

Каква тръпка е това за изкуството и философията!


На дъното, в подтекста на великите постижения на духа, на цивилизацията винаги е притаен изящният образ на хубава млада жена. И си мисля: не самото обладаване, а пътечката към коитуса е Върховното блаженство. Който разбира, строи пиедестал на жената-богиня, не – овча кошара, не клетка за Нея. Желаеш да й се насладиш?... Тогава не я унижавай, не я притискай алчно и грубо, не мачкай душата й. Позволи й да ти се яви в целия си блясък и хубост на свободния й порив.

Е, възможно е не точно ти да си ощастливеният да я целува и гали, но защо ти е робиня?! Ако само тялото й е при тебе, пак ще си сам, дори много по-самотен; нали затова се стремиш към нея – за да вплетете телата, но и душите си, за мигове макар, в едно цялостно изживяване за вас двамата...

Какво общо има това нещо с приятелството! Не е приятелство, а обяздване на необяздено досега животно: всъщност, обяздвате се и двамата; ти вземаш нещо от нея, но и тя взема от тебе своето, както вълчица с плячка между зъбите гъвкаво се отдалечава сред буйните зелени треви и нацъфтелите храсти. Не мога да си представя любовта без свободата.

...Ревността?! Може би е страхът, че някой по-добре от тебе ще направи щастливо твоето момиче, по-добре от тебе ще го изстреля в божествения космос. Но кое момиче сред парцалените и пластмасови кукли, които се движат на стада по улиците или седят с бленуващи очи по луксозните заведения, действително си заслужава усилията, за да го притежаваш, което ще рече – да му позволиш то да те притежава, да ти се качи на главата?


26.05.2001. В компанията на двама съседи – Моню, 66-годишен, и Гошо, 62-годишен, в кварталното кръчме „Диксън”. Пием бира двамата с Монката, пък Гошо, понеже го свива язвата, пие мешено мастика и гроздова за илач: да го отпуснат болките. Черпя за 24 май, за Празника. Нали съм даскал, тъй е редно; обаче приказките се въртят все около болестите, та им казвам по някое време: „Я да сменим плочата! Що да не си побъбрим за любовта, а?” И Гошо Въргов, който ходи да пази нощем склада на някакъв бизнесмен, на някаква трийсетгодишна мутра-хайванин, забравил сякаш болките си, Гошо захваща следната история...

Отиват при него и колегата му една нощ двама с две жени: единият – циганин, другият – младо момче българче, срамежливец. Пък жените – хубави, изрусени, изписани като картина, както се изрази: „Да им се чудиш кому го търсят с тез двамата посреднощ в покрайнините на града”.

Мангото заговорил на пазачите: „А бе, приятели, няма ли някоя стая при вас?”

Жените кротували настрани нагиздени, нагласени. Колегата на Гошо рекъл: „Е, вървете там, в моята стаичка”. Но младото българче срамежливо почнало да се колебае, демек, как тъй четирима ще се напъхат в едно стайче любов да правят... Мангото повел по-кипрата хубавица нататък.

Тогава другата хубавица припряно дръпнала срамежливеца: „Хай да вървим и ний с онез, не ща тук да висим, кво толкова се чудиш!” И поели и те към онова стайче. Двамата нощни пазачи останали да мятат заровете на табла...

Питам Гошо, пък той отговаря: „Бе не бяха проститутки. Проститутките от сто метра ги различавам. Нормални жени, а по за пет лева се навили да легнат с ей тия. Ама това са луксозни жени, братче. Предполагам, мъжете им са паралии, от които светът трепери. Чудя им се на тез двечките: за пет лева три часа се затвориха любов да правят. Представяш ли си какъв секс е било. Три часа са това!”

На Моню очите му блестят: „Аз да бях на теб, щях да поставя условие. Така де, що да не погледате поне ония хубавици как ги събличат, галят, натискат?” А Гошо махва ядно: „Хайде бе! Такива работи за гледане ли са? То си е тяхна лична работа. Мен ако питаш, чудя им се само на тия двечките. Хубави млади жени, българки, гледани жени, изглеждаха интелигентни, а как са паднали толкова ниско, докъде са я докарали, та особено оназ, по-хубавата, с циганин беше съгласна да легне за някакви си пет лева”.

Слушам ги тия приятели и съседи как говорят, гледам ги как се оживиха. Забравиха болестите, забравиха лекари, лекарства, страхове, а като станахме да се прибираме, Гошо рече: „Знаеш ли, вече не ме пробожда язвата**. Отпусна ме, бе! Май от ракията ме отпусна таз пущина”.

По-късно, докато си правя вечерята, представям си цялата ситуация, като на филмова лента я възпроизвеждам. И най-ясно от всичко виждам премълчаното, неизреченото.

Значи, студена, влажна нощ... Мижаво свети крушката в стаята на пазача, където са се сврели в мъглата четиримата любовници. Какво е това наистина? Любов ли е! Щом има пазарене, пари щом се намесват, значи, не е любов. Но какъв пир на сексуалността, на дивата похот и страст трябва да е било... И то става оргия, точно защото куп обстоятелства насочват към необикновеното, към извънредното, към опасното, което изостря животинското в нашите сетива.

Докато върви по утъпканите пътеки на общоприетото, човек, макар и с подсъзнанието си, остава островче на цивилизацията, длъжен се чувства да се съобразява с кое-що, да се самоограничава. А тук, в мизерното стайче далеч от уютните затоплени, добре обзаведени домове, тия две Евини щерки приели да играят ролята на жертва, т.е. да бъдат похитени, обладавани по всякакъв начин, напълно зависими от капризите, от странностите и сексуалните фантазии на двама съвсем непознати (поне на теория) мъжкари.

Парите играят ролята на отключващ фактор, оформят рамката на взаимоотношението „мъж-жена”, „хищник-жертва”, „ловец-дивеч”. Отвъд тая рамка, по-точно – в сърцевината й, остава да властва оголеният сексуален нагон.

Въпросът ми е: в състояние ли е жената от тая позиция на жертва да изживее фазите на възбуда, желание, страстен зов, екстаз, самозабрава? Вземам случая във възможно най-абстрактната му форма, мисля си: а може би тоя код – да бъде приемана като стръв, дивеч, жертва – е заложен в женската психика? Тя, Ева, приема тая игра с идеята, че нещо печели в крайна сметка... Тия пет лева, цената за услугата. Видимо проститутката е обладаваната, но крайният резултат нея многостранно я удовлетворява (макар и при такова ниско ниво на стандарта).

Какво толкова може да й се случи! Мъжкарят, в крайна сметка, ще излее семето си, ще стигне до оня миг, когато ще се почувства заситен и... ще я остави да отнесе спомена за неговото тяло и душа, може би и семето му, па и плячката, която е отскубнала от джоба му... По-детайлно погледнато обаче интересува ме дали тя се отдалечава от него сексуално задоволена, или е участвала в това плътско занятие като неангажирана с чувства, просто участвала професионално, като инструмент за печелене на пари, власт, влияние – при по-високите пластове на обществото?

Човек се среща с другия човек на различни нива:

приятелство, съобщност, плътско привличане, делова връзка, любов (т.е. нещо, дето е преди всичко духовност). Не смятам, че представената история е така елементарна парично-стокова обмяна. Откривам забулени в гъста мъгла неясни очертания на нещо много важно, заложено у всекиго от нас... Подходът на жената е различен от мъжкия подход към сферата на секса като част от омагьосването в любовта. Женското има склонност да се представя като жертва, когато тръгва да ловува. Да изкушава, да излъчва сексапил, да привлече внимание към себе си, игриво и гъвкаво да увлича мъжкаря подире си, да го насочва именно натам, където предварително е предначертала и премислила – това е Евината стихия.

Една проституираща жена е модел за разбиране на подтекста в женското отношение към нещата от живота. Комплексът на Месалина, на вечно търсещата ненаситна самка като семенце лежи заложен у всяка жена и всички усилия на цивилизацията са устремени да потиснат, или поне да вкарат в определени човеколюбиви и приемливи граници тоя непресъхващ, вечно избликващ иззад плътта й страхотен инстинкт към лова. Затова върховният бог на нашата цивилизация носи мъжки черти: защото единствено в духа мъжът може някак да се състезава с природата, която е майка на всички ни.

Като гради пиедестал на женската хубост, мъжът всъщност хитрува, подмамва своето момиче с ей такива ласкателни внушения, нещо от рода на: ела тук, моя божествена и ненагледна, незаменима моя, застани на това място, което съм издигнал в твоя чест, бъди кралица на Моя Остров, но не пожелавай другите мъже, понеже другите мъже по-зле ще ти служат, по-зле ще въздигат към небесата химни в твоя чест!...

Отскубнала се от омайващите я негови настоявания, тя ще си търси ново светилище, където ще продължи да принася в жертва своята женственост в разкошната опаковка на своята плът (докато излъчва всеизвестните ония флуиди, опияняващи мъжете).

Уседнали, успокоени, свикнали делнично да приемаме Ева, ние често забравяме, че винаги съществува някъде накрая на града едно мизерно помещение, където твоята благоверна е в състояние да възцари за свой жрец дори някой сополив манго за няколко часа. Когато се върне при теб, ти няма да знаеш какво се е случило, ала тя вече няма да е същата: ще си е източила оръжията за предизвикателния чуден свят на женските авантюри, отчайващо заплетени интриги и завоевателни набези.

Тъжен, скучен, тягостен е животът на нашите момичета, на жената, с която сме в брачни или любовни отношения. Можем ли да я разберем, да се погледнем отстрани? Ако не се обновява възхитата, тръпката ни към нея, то личи по жената: тя губи блясъка, пластичността си, изсъхват й косите, стават чупливи, тя престава да те желае, става заядлива и напрегната от вътрешни неясни енергии. И нейният огромен проблем в случая си ти – забравилият колко много й дължиш.

* * *

Ако бях обичал момичетата, с които съм бил – искам да кажа: ако ги бях обичал както са очаквали да ги обичам, сигурно ни едно не би ме напуснало. Че кое момиче ще побегне от любовта! Навярно се е намирал Някой Друг, който да ги приеме по-възторжено, по-романтично, по-изненадващо, а може би просто - по-различно... Трябва голяма глупачка да е едно момиче, че да приеме натрапника... да реши, че някой самовлюбен тип й е на сърце.

Срещал съм закъсали момичета... момичета, на които кой знае защо никой не обръща внимание; но и те имаха своята гордост, държаха да ги приемат за хубавици и принцеси, да ги ухажват, най-малкото: дискретно да им подават сигнал, че са желани.

Момиче, което държи на себе си, няма да ти позволи да се размазваш като мекотело от чувства. Момичетата изобщо желаят да бъдат изкушавани за лов; кой предпочита дивечът сам да му се навира в ръцете! Гледах ги отстрани как изящно замятат тънките си копринени мрежи, любувал съм се на умението им хем да са независими (като котките), хем да изкушават отначало полекичка и постепенно все по-яростно, все по-откровено, докато в ушите на набелязания за отстрел със Стрелите на Амур почне да блъска пулсът на Голямата тръпка, на Щурите копнежи.

Учудвало ме е как момичето, младата жена... успява да разпознае мъжкаря сред куп наперени аполоновци. Често се е оказваво, че избраният екземпляр за ловуване е някое сгушено и на вид не особено привлекателно момче или мъж, който наглед с нищо не блести, най-обикновен е. Младата жена обаче е непредвидима. Сред обсаждащите я не й е нужно да хваща жертва, да й одира скалпа, та да го окачи на колана си покрай отстреляните диви зайци и фазани. Тя търси някой, който като че не отдава значение на женските й любовни предизвикателства. Ето стръв за женското любопитство... Ще направи опити да извади безразличния от неговата черупка, ще му се усмихва гальовно, сладичко ще чурулика наоколо му, докато оня престане да е уравновесен.

Наклони ли се към нея обаче, тя мъничко се отдалечава, сякаш го побутва по челото: „Ехе-ей, хубавецо! Не бързай, моичък-миличък, така лесно няма да ме имаш”. Отчаян, озадачен, той спира преследването, вкопава се на място и ...започва любовната Евина авантюра. Тя вече знае: той е "налапал джама", страда, бленува я, за друго не мисли освен за нея. Може би ще му позволи да я докосне... и тъй, увлечен, ослепял, оглушал и опротивял сам на себе си от страст и грях, ще го отведе до територии, които не е и сънувал. Всичко това напомня опитомяване на диво животно за впрегатен добитък. Само че кой е звероукротителят не всякога е ясно.

Ако нещо ме е облагодетелствало с момичетата, то е вроденото ми нехайство; ако нещо ми е попречило, то е когато са ме усещали, че ги вземам твърде надълбоко. Силно увлеченият мъж плаши, самката усеща, че той ограничава свободата й; обратно – уравновесеният е живо предизвикателство за нея, тя може да се облегне на него като на дъб, може да се прислони под него и даже да го боготвори. Но и дъбът е до време; от него поне става прекрасен ориентировъчен знак, кота, репер – мятайки се в живота като пъстърва в пенлив бързей, тя е наясно поне с дъба, ако не всякога е наясно сама със себе си.

Мисля си: ако ги нямаше момичетата и младите жизнени и страстни жени, колко отдавна щеше да ми е доскучал животът с всичките му посредствени предизвикателства и шарении! Няма по-великолепна тръпка от авантюрите, в които главно действащо лице е Любовта.


tisss
_____________________________________________________________
* Превод: Николай Лилиев.

** Оказа се не язва, а рак тая негова болест, и тя го вкара в гроба наскоро след това. Бел.м., tisss.


--------------------
Истината има спокойно сърце. (Уилям Шекспир, 1564-1616)

Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!     Уведоми модератора

Тема Автор Публикувано
* Въведение ІІІ tisss 16.12.2006 08:04
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   16.12.2006 23:22
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   17.12.2006 18:46
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   18.12.2006 07:32
. * * Re: Въведение ІІІ pagane   18.12.2006 09:42
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   18.12.2006 23:35
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   19.12.2006 20:37
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   20.12.2006 07:53
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   21.12.2006 09:48
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   22.12.2006 02:44
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   22.12.2006 18:46
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   23.12.2006 18:32
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   24.12.2006 06:29
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   26.12.2006 08:48
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   27.12.2006 09:14
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   28.12.2006 09:36
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   29.12.2006 07:43
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   30.12.2006 06:03
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   31.12.2006 04:44
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   01.01.2007 06:25
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   02.01.2007 02:00
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   03.01.2007 07:10
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   04.01.2007 08:22
. * * Re: Въведение ІІІ Светозар*   04.01.2007 16:38
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   04.01.2007 18:48
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   05.01.2007 09:45
. * * Re: Въведение ІІІ C'est la vie   05.01.2007 10:30
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   06.01.2007 07:30
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   07.01.2007 07:53
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   08.01.2007 05:18
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   09.01.2007 00:50
. * * Re: Въведение ІІІ EIРHNH   10.01.2007 03:36
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   10.01.2007 07:00
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   11.01.2007 07:00
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   12.01.2007 06:30
. * * Re: Въведение ІІІ Архг.Гримаил   12.01.2007 22:57
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   13.01.2007 06:14
. * * Re: Въведение ІІІ Архг.Гримаил   13.01.2007 23:17
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   14.01.2007 04:48
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   14.01.2007 07:45
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   15.01.2007 05:31
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   16.01.2007 04:25
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   17.01.2007 04:46
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   18.01.2007 07:55
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   18.01.2007 22:31
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   19.01.2007 06:35
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   20.01.2007 05:23
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   21.01.2007 01:38
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   21.01.2007 07:11
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   23.01.2007 02:23
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   23.01.2007 18:02
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   25.01.2007 04:44
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   25.01.2007 16:29
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   26.01.2007 06:40
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   27.01.2007 12:01
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   27.01.2007 16:30
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   29.01.2007 07:35
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   30.01.2007 08:25
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   31.01.2007 06:37
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   01.02.2007 07:25
. * * Re: Въведение ІІІ C'est la vie   01.02.2007 09:33
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   01.02.2007 18:03
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   02.02.2007 08:29
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   03.02.2007 06:27
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   04.02.2007 06:48
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   05.02.2007 03:40
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   05.02.2007 20:08
. * * Re: Въведение ІІІ *DELETED* tisss   07.02.2007 05:35
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   07.02.2007 11:44
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   08.02.2007 07:34
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   09.02.2007 12:02
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   10.02.2007 05:08
. * * Re: Въведение ІІІ Believer   10.02.2007 09:15
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   11.02.2007 04:21
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   12.02.2007 05:35
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   13.02.2007 04:58
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   14.02.2007 05:05
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   15.02.2007 06:23
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   16.02.2007 04:28
. * * Re: Въведение ІІІ Believer   16.02.2007 08:53
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   17.02.2007 05:45
. * * Re: Въведение ІІІ AngelPotter   17.02.2007 14:19
. * * Re: Въведение ІІІ pagane   17.02.2007 19:53
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   18.02.2007 08:25
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   19.02.2007 07:21
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   20.02.2007 05:57
. * * Re: Въведение ІІІ AngelPotter   20.02.2007 06:28
. * * Re: Въведение ІІІ Believer   20.02.2007 16:47
. * * Re: Въведение ІІІ AngelPotter   21.02.2007 21:01
. * * Re: Въведение ІІІ Believer   21.02.2007 21:54
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   21.02.2007 06:08
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   22.02.2007 05:02
. * * Re: Въведение ІІІ zombie   22.02.2007 20:56
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   23.02.2007 05:54
. * * Re: Въведение ІІІ Believer   23.02.2007 09:02
. * * За испанските галеони zombie   23.02.2007 18:23
. * * Re: За испанските галеони tisss   23.02.2007 19:05
. * * Re: За испанските галеони tisss   24.02.2007 04:11
. * * Re: За испанските галеони tisss   24.02.2007 23:30
. * * Re: За испанските галеони tisss   26.02.2007 04:43
. * * Re: За испанските галеони агаве   24.02.2007 11:11
. * * Re: За испанските галеони zombie   26.02.2007 19:57
. * * Re: За испанските галеони tisss   26.02.2007 22:11
. * * Re: За испанските галеони tisss   27.02.2007 07:41
. * * Re: За испанските галеони Светозар*   27.02.2007 08:30
. * * Re: За испанските галеони tisss   27.02.2007 19:40
. * * Re: Ортодоксията против останалите религии? Believer   27.02.2007 19:58
. * * Re: Ортодоксията против останалите религии? Светозар*   27.02.2007 20:47
. * * Re: За испанските галеони tisss   28.02.2007 21:32
. * * Re: За испанските галеони tisss   01.03.2007 20:26
. * * Re: За испанските галеони tisss   03.03.2007 05:04
. * * Re: За испанските галеони Shureя!   03.03.2007 07:34
. * * Re: За испанските галеони tisss   03.03.2007 07:57
. * * Re: "Нищо случайно" tisss   04.03.2007 08:51
. * * Re: "Нищо случайно" tisss   05.03.2007 03:36
. * * Re: "Нищо случайно" tisss   05.03.2007 14:06
. * * Re: "Нищо случайно" tisss   06.03.2007 15:17
. * * Re: "Нищо случайно" tisss   07.03.2007 16:30
. * * Re: "Нищо случайно" tisss   09.03.2007 06:02
. * * Re: "Нищо случайно" tisss   09.03.2007 16:24
. * * Re: "Нищо случайно" Believer   09.03.2007 20:49
. * * Re: "Нищо случайно" tisss   10.03.2007 02:00
. * * Re: "Нищо случайно" tisss   11.03.2007 03:26
. * * Re: "Нищо случайно" tisss   12.03.2007 01:06
. * * Re: "Нищо случайно" tisss   12.03.2007 15:06
. * * Re: "Нищо случайно" tisss   13.03.2007 17:22
. * * Re: "Нищо случайно" tisss   15.03.2007 05:01
. * * Re: "Нищо случайно" tisss   16.03.2007 17:41
. * * Re: "Нищо случайно" tisss   21.03.2007 04:09
. * * Re: "Нищо случайно" tisss   22.03.2007 12:15
. * * Re: "Нищо случайно" tisss   24.03.2007 05:55
. * * "Стипчивият плод" tisss   25.03.2007 06:45
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   28.03.2007 00:35
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   29.03.2007 13:43
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   30.03.2007 16:26
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   31.03.2007 04:13
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   06.04.2007 05:05
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   07.04.2007 07:37
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   08.04.2007 07:06
. * * Re: "Стипчивият плод" Believer   08.04.2007 22:00
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   09.04.2007 09:05
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   10.04.2007 05:01
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   11.04.2007 04:00
. * * Re: "Стипчивият плод" Believer   11.04.2007 21:29
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   11.04.2007 22:22
. * * Re: "Стипчивият плод" Светозар*   12.04.2007 10:44
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   13.04.2007 04:25
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   14.04.2007 05:01
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   15.04.2007 04:03
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   15.04.2007 06:57
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   16.04.2007 06:43
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   17.04.2007 02:11
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   18.04.2007 04:23
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   19.04.2007 06:06
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   24.04.2007 05:47
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   25.04.2007 05:39
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   26.04.2007 01:17
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   27.04.2007 05:25
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   28.04.2007 06:10
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   28.04.2007 08:28
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   29.04.2007 03:43
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   30.04.2007 04:51
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   01.05.2007 05:04
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   02.05.2007 05:10
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   03.05.2007 03:41
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   04.05.2007 06:31
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   05.05.2007 05:11
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   06.05.2007 08:14
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   07.05.2007 13:12
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   08.05.2007 04:49
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   09.05.2007 05:12
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   10.05.2007 05:33
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   11.05.2007 05:01
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   12.05.2007 07:06
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   13.05.2007 01:59
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   14.05.2007 07:35
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   15.05.2007 04:47
. * * Re: Въведение ІІІ malampay   15.05.2007 12:59
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   16.05.2007 04:00
. * * Re: Въведение ІІІ malampay   16.05.2007 11:53
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   16.05.2007 19:12
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   17.05.2007 05:11
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   18.05.2007 03:44
. * * Re: Въведение ІІІ Светозар*   18.05.2007 08:25
. * * Re: Въведение ІІІ malampay   23.05.2007 14:10
. * * Re: Въведение ІІІ Мечо Коколино   23.05.2007 22:19
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   24.05.2007 05:02
. * * Re: Въведение ІІІ malampay   24.05.2007 11:56
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   24.05.2007 17:44
. * * Re: Въведение ІІІ malampay   24.05.2007 23:27
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   24.05.2007 23:47
. * * Re: Въведение ІІІ malampay   25.05.2007 11:40
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   25.05.2007 12:30
. * * Re: Въведение ІІІ Believer   25.05.2007 22:59
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   26.05.2007 01:17
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   27.05.2007 02:01
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   28.05.2007 05:24
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   19.05.2007 05:28
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   20.05.2007 04:54
. * * Re: Въведение ІІІ Светозар*   20.05.2007 08:27
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   21.05.2007 04:35
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   23.05.2007 04:13
. * * Re: Въведение ІІІ malampay   24.05.2007 19:42
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   24.05.2007 20:29
. * * Re: Въведение ІІІ Мечо Коколино   24.05.2007 21:08
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   25.05.2007 11:34
. * * Re: Въведение ІІІ Мечо Коколино   18.05.2007 16:57
. * * Re: Въведение ІІІ Мечо Коколино   18.05.2007 18:12
. * * Re: Въведение ІІІ Светозар*   24.05.2007 08:24
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   24.05.2007 09:09
. * * Re: Въведение ІІІ Мечо Коколино   24.05.2007 10:41
. * * Re: Въведение ІІІ AngelPotter   18.02.2007 15:05
. * * Re: Въведение ІІІ Простак   18.02.2007 15:17
. * * Re: Въведение ІІІ AngelPotter   18.02.2007 18:23
. * * Re: Въведение ІІІ daik   09.04.2007 08:49
. * * Re: Въведение ІІІ fred   12.04.2007 09:08

Допълнителна информация
0 регистрирани и 2 анонимни потребители в момента разглеждат този форум.

Модератор:  nousha 



Възможности в този форум:
Не можете да добавяте нови теми
Не можете да отговаряте на мненията
HTML - забранен
Псевдо-HTML - разрешен

Рейтинг: ***
Брой показвания: 47785

Мнението ти за темата:

Прехвърли се в



ALL.BG не носи отговорност за съдържанието на мненията, публикувани във форумите.

НАЧАЛОРЕКЛАМАВРЪЗКА С НАСКОНТАКТИЗА НАС

©1999-2015 ALL.BG Всички права запазени!

Generated in 0.065 seconds in which 0.002 seconds were spent on a total of 13 queries. Zlib compression enabled.