Словото

Слово.бг · Словеса · Галерия · Книжарница

all.BG Форуми



Форуми » Култура и Изкуство » Език и литература

tisss
Tester Independent...
***

Регистриран на: 07.04.2006
Мнения: 5273
От: Пловдив
Re: "Стипчивият плод"
    #1713689 - 17.04.2007 02:11

("Стипчивият плод") МАНИПУЛИРАНИ ДА МРАЗЯТ



26.07.2003.
Карам със заеми (дребни суми от по 10-20 лева, не повече), за да доживея от аванс до заплата. Вчера подхвърлих на сириеца, около 40-годишния д-р Малек идея, че арабската кауза в спора с държавата Израел може да бъде защитавана много по-умело и от трибуна (аналог на известната телевизия Al Djazira) или достатъчно авторитетен вестник, до който да има достъп европеецът от Източна Европа, и вестникът, например, да се издава в България. Заинтригуван ми се видя, като споменах, че имам послание от 1991 година - обем 11 страници в ръкопис, превод на оригиналното писмо от Рауф Денкташ, президента на т.нар. "Кипърска турска република"*. До мен пратено в качеството ми на главен редактор на политическия вестник "Демократическо ЗНАМЕ" (излизал до 25-хиляден тираж в най-усилното време през периода 19 май 1990 - 26 февруари 1991 година).

В шест тая сутрин е хладно, влажно и свежо. Снощи до към един и половина след полунощ млади глупаци на висок глас бъбреха под прозореца ми, та не можах да заспя, но днес раничко ми се ставаше...

По проблемите за Палестина - нравствената позиция, когато е интелигентно отстоявана, т.е. без да се изкрещява, а балансирайки върху вроденото изобщо у всеки човек и народ инстинктивно сякаш чувство за Добро и Зло, може да бъде голяма сила. Но може и да бъде провалена заради припряност или несъобразяване с истината, че обществото бавно узрява. И това е проблем на арабската нация.

Спрямо арабите у нас има изградена стереотипна представа, която не е твърде ласкава: мързеливи, бъбриви, глупави, наивни и страхливи. Откъде и откога е тоя образ у българина? Ще се опитам да изясня изворите му у самия мен... представа, тръгнала от студентските ми години 1967-71 в София.

1. Арабинът е мюсюлманин като турчина; и той като турчина е дембел**, което значи (от персийски) "мързелив и отпуснат човек". За разлика обаче от турчина, арабинът е мек по характер, склонен да се съгласява или склонен да се пали в спор, но е "слаба ракия", т.е. недостатъчно твърд да отстоява своето.

2. Арабинът е наивен и глупав... Това бе всеобщото мнение на моите състуденти в 1967-68 година в Софийския университет, понеже бе всеизвестно, че хитрите италиански мафиоти ползват араби - студенти в България, като "мулета" за внос и пренос на забранени стоки (злато, опиати и пр.) през България. Италианец не влизаше в капаните на българското МВР, но с араби-наивници чувахме, че българските секретни служби непрекъснато се занимават. Самите араби го разправяха.

3. Арабинът е бъбрив, лесно се пали и бързо прегаря... В далечната 1968-ма, когато шестдневната война от 1967-ма още се коментираше в София около университета, арабски студенти говореха предизвикателни остроти срещу евреите, без да си дават сметка, че българинът има специална симпатия към евреина - да, евреинът е беден, знаехме го от ранно детство, но е смел и предприемчив човек, верен приятел, когато си в беда, самопожертвувателен и с достойнство, макар и хитрец в личните си дела.

"Еврейски сметки" е наш си, български израз, който означава "много тънко премерени действия и приказки". За нас евреинът е свой, арабинът (като турчина изобщо) е чужд, защото не го познаваме добре.

4. Арабинът е страхлив... За това мнение аргументи са самите факти от войните между Израелската държава и арабските й съседи, факти - огласени нашироко в медиите. За българина арабинът (за разлика от турчина) е страхливец, както лош войник е и италианецът; само че италианецът е лош войник именно защото е умен и гони личния си интерес да оцелее, докато арабинът е наивен като дете, сляпо вярва на своите началства и е лесна плячка за чуждия интерес.

Тия стереотипни представи не са от ден или два, и естествено за кратко време не могат да бъдат променени.

* * *

Да формулираш правилно един проблем, това е като лекарска диагноза и означава да си свършил три-четвърти от работата по решаването му. Уравновесеното говорене по спора между евреи и араби като две враждебни общности е ахилесова пета, слабото място изобщо в политиката на Арабския свят. Между обикновения евреин и обикновения арабин са нужни мостове на сътрудничество и съгласие, колкото и трудно да е да бъдат открити или наново проправени такива точки на взаимно доверие.

Според мен, арабската кауза "Палестина" се обезценява на първо място от разнопосочната противоречива външна политика на арабските общества и държави. Фундаментализмът в Ислямския свят обезценява нравствената стойност на тая кауза...

За общественото мнение в Християнския свят може да се воюва с много по-интелигентни средства, вместо деца и юноши, и млади жени да се самовзривяват по площадите на многолюдни градове. Смъртта не решава, след като е така предизвикателна изобщо към цялото човечество. Как да съм уравновесен и благонамерен по тоя въпрос, като в тия бомбени саможертвени акции има и двама (а може да са и повече***) българи убити... и аз, като българин, съм лично засегнат, наранен не от античовешката дейност на държавата Израел, а кръвно засегнат от оня арабски център за отмъщение, който не помага, а върши най-голямо зло и спрямо самите араби.

Априлското въстание през 1876-та у нас започва с убийството на копривщенско заптие. Тоя човек е убит не защото е бил лош човек, а понеже е носел белезите на Османската власт. Тая жестокост е обаче единичен факт, докато мюсюлманските камикадзета следват стила, който отривам в огромна редица от факти, чиято идея е "блестящо изложена" в Стария завет и в Корана - и тая "красива" идея гласи: "Зъб за зъб, око за око".

Така спорове при днешната скорост на комуникациите и днешното ниво на недоизградена цивилизация няма как да бъдат решавани!

* * *

В условията на активния обмен информация ролята на нравственото начало става все по-значима пред настръхналия образ на Злото. За мен Злото е обсебило и араби, и евреи - и то се корени в самата им религиозна основа. Фанатикът не проумява човешката необходимост от перспектива, от мечти за хармоничен живот в съгласие с останалия свят. Капсулирана във враждебността и надменността си общност не може дълго време да бъде щастлива сред останалата многообразна част от шестмилиардното човешко множество на планетата.

Показните самоубийства не казват нищо ново на света, освен че издават недостиг на разум и интелект. Жалко за самоубилите се, но те в никакъв случай не са герои, а нещо отвратително - убийци на невинни хора. Кой печели от тяхната нелепа смърт?! Всеки случай, не виждам простосмъртният палестинец каква полза има.

Печелят истинските му врагове - враговете на арабската кауза така получават стабилни аргументи за своята жестокост, а и за своя бизнес: с петрол, с оръжия...

Историята напомня как цели народи са били манипулирани да мразят. В началото на ХХ век французите мразеха германците, германците мразеха за пораженията и отнетите земи, освен французите, и своите братовчеди - англичаните, руснаците мразеха германците, поляците мразеха и германците, и руснаците... и пр., и пр. Пита се в задачката: Какво добро постигнаха със своята национална ненавист всички тия самоопиянили се в ненавистта си национални общества?

Нацистка Германия се срина в руини под тежестта на грандоманията си. Грандоманстващите французи изпитаха унижението мразените германци да тръгнат да ги завладяват. А колаборационисткото куклено правителство на маршал Петен е най-голямо унижение за самата Франция... Руснаците сами се унижиха победената през 1945 година Германия да ги измъква от хаоса и собствената им мизерия няколко десетилетия подир Победата.

Отрочетата, родили се от семето на марксовата лъже-теория за просперитет, т.е. Сталинският болшевизъм и роилите се изпод неговия опит италиански фашизъм и германски националсоциализъм... всички те като идеология се основаваха върху едно и също: върху омразата. Омразата, озлоблението срещу човека отсреща бе техният фундамент. Без "образа на врага" се видя, че те са безпомощни и слепи като къртица на слънчева светлина пред нравствеността.

Безпомощни, смешни и жалки днес изглеждат някогашните фашисти със своето самохвалство и самонадеяност, някогашните нацисти, някогашните агитатори на комунизма в Русия, в България... Чудно за днешните ни представи относно света е колко дълго - почти век и половина, Марксизмът владее ума и душата на стотици хиляди интелектуалци по света. И как никой не видя, че основното в марксистката философия е пак омразата или антагонизма, както я прекръщава евреинът Маркс?!


11.08.2003. Необходимостта си проправя път през гора от случайности. Отричат се взаимно, и така се доказват. Силният дух е уравновесен, хармонизиран; духовният дребосък - ако не лае, ако не се спуска да хапе - няма и да го забележиш.

Абсолютизирана, прилагана за тесни практически изгоди, Истината се превръща в лъжа. (Ислямският фундаментализъм, Комунизмът, Марксизмът, Инквизицията, Кръстоносците...)

Лъжата се защитава с пищни "доказателства". Голата Истина е нещо естествено и простичко наглед; сложна е обаче структурата й, скритичкото зад обикновеността.

Чарът - това са твоите малки недостатъци. Куклата затова е безлична, защото е идеално приятна от всички гледни точки. За да е хубаво, виното трябва да е леко стипчиво, да понагарча - иначе не е вино, а шербет.


tisss
__________________________________________________________
* Това странно, пратено до "Демократическо ЗНАМЕ" писмо си обяснявам с факта, че в няколко броя (2, 3, 6, 7, 8 и 9) на вестника пусках спомените на учителя Красимир Т. Шишков под наслов "Турците" за издевателствата над мюсюлманите при преименуването на турскоезичното население от селищна система Бенковски в някогашния Кърджалийски окръг. Също както с продължение бе публикувано и есето "Що е демокрация" със специалното разрешение (както бе отбелязано) на автора Чарлз А. Моузър, съпругът на г-жа Анастасия Мозер.

** По-късно, от двайсет и петата до трийсетата си година, вече в Добруджа ще откривам, че простосмъртният турчин е верен до гроб като приятел, трудолюбив, съвестен, подреден в личните си дела.

*** Днес, 17 април 2007-ма, когато преписвам тоя текст на РС-то си, знам, че убитите българи са много повече... Бел.м., tisss.


--------------------
Истината има спокойно сърце. (Уилям Шекспир, 1564-1616)

Екстри: Изпечатай мнението   Напомни ми!     Уведоми модератора

Тема Автор Публикувано
* Въведение ІІІ tisss 16.12.2006 08:04
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   16.12.2006 23:22
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   17.12.2006 18:46
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   18.12.2006 07:32
. * * Re: Въведение ІІІ pagane   18.12.2006 09:42
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   18.12.2006 23:35
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   19.12.2006 20:37
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   20.12.2006 07:53
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   21.12.2006 09:48
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   22.12.2006 02:44
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   22.12.2006 18:46
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   23.12.2006 18:32
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   24.12.2006 06:29
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   26.12.2006 08:48
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   27.12.2006 09:14
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   28.12.2006 09:36
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   29.12.2006 07:43
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   30.12.2006 06:03
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   31.12.2006 04:44
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   01.01.2007 06:25
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   02.01.2007 02:00
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   03.01.2007 07:10
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   04.01.2007 08:22
. * * Re: Въведение ІІІ Светозар*   04.01.2007 16:38
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   04.01.2007 18:48
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   05.01.2007 09:45
. * * Re: Въведение ІІІ C'est la vie   05.01.2007 10:30
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   06.01.2007 07:30
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   07.01.2007 07:53
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   08.01.2007 05:18
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   09.01.2007 00:50
. * * Re: Въведение ІІІ EIРHNH   10.01.2007 03:36
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   10.01.2007 07:00
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   11.01.2007 07:00
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   12.01.2007 06:30
. * * Re: Въведение ІІІ Архг.Гримаил   12.01.2007 22:57
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   13.01.2007 06:14
. * * Re: Въведение ІІІ Архг.Гримаил   13.01.2007 23:17
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   14.01.2007 04:48
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   14.01.2007 07:45
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   15.01.2007 05:31
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   16.01.2007 04:25
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   17.01.2007 04:46
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   18.01.2007 07:55
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   18.01.2007 22:31
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   19.01.2007 06:35
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   20.01.2007 05:23
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   21.01.2007 01:38
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   21.01.2007 07:11
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   23.01.2007 02:23
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   23.01.2007 18:02
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   25.01.2007 04:44
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   25.01.2007 16:29
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   26.01.2007 06:40
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   27.01.2007 12:01
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   27.01.2007 16:30
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   29.01.2007 07:35
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   30.01.2007 08:25
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   31.01.2007 06:37
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   01.02.2007 07:25
. * * Re: Въведение ІІІ C'est la vie   01.02.2007 09:33
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   01.02.2007 18:03
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   02.02.2007 08:29
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   03.02.2007 06:27
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   04.02.2007 06:48
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   05.02.2007 03:40
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   05.02.2007 20:08
. * * Re: Въведение ІІІ *DELETED* tisss   07.02.2007 05:35
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   07.02.2007 11:44
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   08.02.2007 07:34
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   09.02.2007 12:02
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   10.02.2007 05:08
. * * Re: Въведение ІІІ Believer   10.02.2007 09:15
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   11.02.2007 04:21
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   12.02.2007 05:35
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   13.02.2007 04:58
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   14.02.2007 05:05
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   15.02.2007 06:23
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   16.02.2007 04:28
. * * Re: Въведение ІІІ Believer   16.02.2007 08:53
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   17.02.2007 05:45
. * * Re: Въведение ІІІ AngelPotter   17.02.2007 14:19
. * * Re: Въведение ІІІ pagane   17.02.2007 19:53
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   18.02.2007 08:25
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   19.02.2007 07:21
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   20.02.2007 05:57
. * * Re: Въведение ІІІ AngelPotter   20.02.2007 06:28
. * * Re: Въведение ІІІ Believer   20.02.2007 16:47
. * * Re: Въведение ІІІ AngelPotter   21.02.2007 21:01
. * * Re: Въведение ІІІ Believer   21.02.2007 21:54
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   21.02.2007 06:08
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   22.02.2007 05:02
. * * Re: Въведение ІІІ zombie   22.02.2007 20:56
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   23.02.2007 05:54
. * * Re: Въведение ІІІ Believer   23.02.2007 09:02
. * * За испанските галеони zombie   23.02.2007 18:23
. * * Re: За испанските галеони tisss   23.02.2007 19:05
. * * Re: За испанските галеони tisss   24.02.2007 04:11
. * * Re: За испанските галеони tisss   24.02.2007 23:30
. * * Re: За испанските галеони tisss   26.02.2007 04:43
. * * Re: За испанските галеони агаве   24.02.2007 11:11
. * * Re: За испанските галеони zombie   26.02.2007 19:57
. * * Re: За испанските галеони tisss   26.02.2007 22:11
. * * Re: За испанските галеони tisss   27.02.2007 07:41
. * * Re: За испанските галеони Светозар*   27.02.2007 08:30
. * * Re: За испанските галеони tisss   27.02.2007 19:40
. * * Re: Ортодоксията против останалите религии? Believer   27.02.2007 19:58
. * * Re: Ортодоксията против останалите религии? Светозар*   27.02.2007 20:47
. * * Re: За испанските галеони tisss   28.02.2007 21:32
. * * Re: За испанските галеони tisss   01.03.2007 20:26
. * * Re: За испанските галеони tisss   03.03.2007 05:04
. * * Re: За испанските галеони Shureя!   03.03.2007 07:34
. * * Re: За испанските галеони tisss   03.03.2007 07:57
. * * Re: "Нищо случайно" tisss   04.03.2007 08:51
. * * Re: "Нищо случайно" tisss   05.03.2007 03:36
. * * Re: "Нищо случайно" tisss   05.03.2007 14:06
. * * Re: "Нищо случайно" tisss   06.03.2007 15:17
. * * Re: "Нищо случайно" tisss   07.03.2007 16:30
. * * Re: "Нищо случайно" tisss   09.03.2007 06:02
. * * Re: "Нищо случайно" tisss   09.03.2007 16:24
. * * Re: "Нищо случайно" Believer   09.03.2007 20:49
. * * Re: "Нищо случайно" tisss   10.03.2007 02:00
. * * Re: "Нищо случайно" tisss   11.03.2007 03:26
. * * Re: "Нищо случайно" tisss   12.03.2007 01:06
. * * Re: "Нищо случайно" tisss   12.03.2007 15:06
. * * Re: "Нищо случайно" tisss   13.03.2007 17:22
. * * Re: "Нищо случайно" tisss   15.03.2007 05:01
. * * Re: "Нищо случайно" tisss   16.03.2007 17:41
. * * Re: "Нищо случайно" tisss   21.03.2007 04:09
. * * Re: "Нищо случайно" tisss   22.03.2007 12:15
. * * Re: "Нищо случайно" tisss   24.03.2007 05:55
. * * "Стипчивият плод" tisss   25.03.2007 06:45
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   28.03.2007 00:35
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   29.03.2007 13:43
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   30.03.2007 16:26
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   31.03.2007 04:13
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   06.04.2007 05:05
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   07.04.2007 07:37
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   08.04.2007 07:06
. * * Re: "Стипчивият плод" Believer   08.04.2007 22:00
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   09.04.2007 09:05
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   10.04.2007 05:01
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   11.04.2007 04:00
. * * Re: "Стипчивият плод" Believer   11.04.2007 21:29
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   11.04.2007 22:22
. * * Re: "Стипчивият плод" Светозар*   12.04.2007 10:44
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   13.04.2007 04:25
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   14.04.2007 05:01
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   15.04.2007 04:03
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   15.04.2007 06:57
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   16.04.2007 06:43
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   17.04.2007 02:11
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   18.04.2007 04:23
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   19.04.2007 06:06
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   24.04.2007 05:47
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   25.04.2007 05:39
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   26.04.2007 01:17
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   27.04.2007 05:25
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   28.04.2007 06:10
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   28.04.2007 08:28
. * * Re: "Стипчивият плод" tisss   29.04.2007 03:43
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   30.04.2007 04:51
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   01.05.2007 05:04
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   02.05.2007 05:10
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   03.05.2007 03:41
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   04.05.2007 06:31
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   05.05.2007 05:11
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   06.05.2007 08:14
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   07.05.2007 13:12
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   08.05.2007 04:49
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   09.05.2007 05:12
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   10.05.2007 05:33
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   11.05.2007 05:01
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   12.05.2007 07:06
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   13.05.2007 01:59
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   14.05.2007 07:35
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   15.05.2007 04:47
. * * Re: Въведение ІІІ malampay   15.05.2007 12:59
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   16.05.2007 04:00
. * * Re: Въведение ІІІ malampay   16.05.2007 11:53
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   16.05.2007 19:12
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   17.05.2007 05:11
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   18.05.2007 03:44
. * * Re: Въведение ІІІ Светозар*   18.05.2007 08:25
. * * Re: Въведение ІІІ malampay   23.05.2007 14:10
. * * Re: Въведение ІІІ Мечо Коколино   23.05.2007 22:19
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   24.05.2007 05:02
. * * Re: Въведение ІІІ malampay   24.05.2007 11:56
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   24.05.2007 17:44
. * * Re: Въведение ІІІ malampay   24.05.2007 23:27
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   24.05.2007 23:47
. * * Re: Въведение ІІІ malampay   25.05.2007 11:40
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   25.05.2007 12:30
. * * Re: Въведение ІІІ Believer   25.05.2007 22:59
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   26.05.2007 01:17
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   27.05.2007 02:01
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   28.05.2007 05:24
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   19.05.2007 05:28
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   20.05.2007 04:54
. * * Re: Въведение ІІІ Светозар*   20.05.2007 08:27
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   21.05.2007 04:35
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   23.05.2007 04:13
. * * Re: Въведение ІІІ malampay   24.05.2007 19:42
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   24.05.2007 20:29
. * * Re: Въведение ІІІ Мечо Коколино   24.05.2007 21:08
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   25.05.2007 11:34
. * * Re: Въведение ІІІ Мечо Коколино   18.05.2007 16:57
. * * Re: Въведение ІІІ Мечо Коколино   18.05.2007 18:12
. * * Re: Въведение ІІІ Светозар*   24.05.2007 08:24
. * * Re: Въведение ІІІ tisss   24.05.2007 09:09
. * * Re: Въведение ІІІ Мечо Коколино   24.05.2007 10:41
. * * Re: Въведение ІІІ AngelPotter   18.02.2007 15:05
. * * Re: Въведение ІІІ Простак   18.02.2007 15:17
. * * Re: Въведение ІІІ AngelPotter   18.02.2007 18:23
. * * Re: Въведение ІІІ daik   09.04.2007 08:49
. * * Re: Въведение ІІІ fred   12.04.2007 09:08

Допълнителна информация
0 регистрирани и 5 анонимни потребители в момента разглеждат този форум.

Модератор:  nousha 



Възможности в този форум:
Не можете да добавяте нови теми
Не можете да отговаряте на мненията
HTML - забранен
Псевдо-HTML - разрешен

Рейтинг: ***
Брой показвания: 50103

Мнението ти за темата:

Прехвърли се в



ALL.BG не носи отговорност за съдържанието на мненията, публикувани във форумите.

НАЧАЛОРЕКЛАМАВРЪЗКА С НАСКОНТАКТИЗА НАС

©1999-2015 ALL.BG Всички права запазени!

Generated in 0.066 seconds in which 0.007 seconds were spent on a total of 13 queries. Zlib compression enabled.